Tfsi 170

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Tfsi 170

Indlæg af Bjørn T »

Hej. :)
Jeg har kik på en Audi fra 2013 med ovennævnte motor. jeg ved, at Audi har haft problemer med stort olieforbrug.
Nogen herinde der kan hjælpe mig med oplysninger om hvilke årgange og motorkoder jeg skal holde mig fra.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Tfsi 170

Indlæg af SteenTP »

Jeg mener det er løst i facelift modellen... :-k
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Tfsi 170

Indlæg af Bjørn T »

SteenTP skrev:Jeg mener det er løst i facelift modellen... :-k

Det er en Q3 quattro S-Tronic jeg kikker på.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Tfsi 170

Indlæg af SteenTP »

A4 facelift kom i 2012 hvor 170 HK udgaven blev introduceret så en 2013 Audi med samme motor burde være OK - uanset at det er en Q3.
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Tfsi 170

Indlæg af Bjørn T »

SteenTP skrev:A4 facelift kom i 2012 hvor 170 HK udgaven blev introduceret så en 2013 Audi med samme motor burde være OK - uanset at det er en Q3.

Mange tak Steen.
Det er stadig lidt på det svævende plan. Har også kik på en A4 Avant 3,0 TDI i Tyskland mit das ganze sveinerei til 21.000,- Euro.
Du kender godt typen, der ikke ridder samme dag som man sadler. ;)
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
JBDS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 2/11/2004 22:15

Re: Tfsi 170

Indlæg af JBDS »

Vedr. Olieforbrug på TFSI.

Der ændres olieskraberinge midt i 2011. Mellem 2011 og 2015 er der ændret olieskraberinge flere gange. Fra 2015 er der isat en tredelt olieskraberingsom er den der sidder idag.

Hilsen Jesper
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Tfsi 170

Indlæg af Bjørn T »

JBDS skrev:Vedr. Olieforbrug på TFSI.

Der ændres olieskraberinge midt i 2011. Mellem 2011 og 2015 er der ændret olieskraberinge flere gange. Fra 2015 er der isat en tredelt olieskraberingsom er den der sidder idag.

Hilsen Jesper

Vil det sige, at man kan regne med, at det store olieforbrug er overstået i Tfsi modeller efter midt 2011?
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Tfsi 170

Indlæg af SteenTP »

Nu er jeg jo ellers inkarneret modstander af traktorbenzin og morfargear...... men jeg må stærkt presset indrømme at en 3,0 TDI med 245 hypper og S-tronic er et godt valg til en Q3/5/7 model.

Har været ude og trille i svorgers Q5 med NM nok til at trække en grundstødt færge fri og det er der da noget besnærende i..... :oops:
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
CN
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 16/10/2006 17:06
Geografisk sted: Sjælland

Re: Tfsi 170

Indlæg af CN »

Vi har en Q3 i firmaet i 2,0 Diesel jeg syntes den er for lille. Har haft en Q5 3,0 mens min var til service det spiller, den kører helt fantastik. Jeg går og overvejer om det skal være min næste bil. Super adgangs forhold samt super komfort.
Carsten
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Tfsi 170

Indlæg af Avantismo »

Vi kan ikke lide diesel her i huset. O:)

Heller ikke selvom jeg lånte en ny 2017 A3 2,0 TDI forleden.
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"