Udstødningskontrolsystem

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Thansiyah
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23/04/2014 22:24

Udstødningskontrolsystem

Indlæg af Thansiyah »

Hej, jeg var forbi en mekaniker igår ,fordi min kontrollampe på udstødningskontrolsystemet lyste. Han fortæller mig, at jeg skal have skiftet en lambdasonden, så jeg får en pris på 3000kr o.O o.O Han fortæller mig at de har bestilt parten hjem til en indkøbspris på 2600kr fra tyskland o.O o.O Kan det virkelig passe, at sådan en lille en skal koste så meget?? Det tager dem 45min at skifte den, sagde han. Jeg ringer derud idag, da jeg gerne præcist vil have at vide, hvad fejlen udlæste, men de papir har de smidt væk siger han o.O Han ved bare at de skal have skiftet den der del og han har bestilt den hjem og jeg har fået tid, så jeg kan ligeså godt få den lavet ellers sender de en regning o.O o.O Kan han dette?

Hvad vil i sige sådan en del koster? og er det en rimelig pris han tager for denne?
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Udstødningskontrolsystem

Indlæg af Havberg »

Umiddelbart vil jeg nu ikke mene han bare kan sende en regning på et stykke arbejde du ikke har bestilt eller godkendt.
Han kan vel forlange betaling for fejludlæsning (som du har bestilt) men hvis du ikke har godkendt en ny lambdasonde så har jeg svært ved at se han kræve sig betalt for den.
Det må jo være hans problem han bestiller stumper hjem uden at få kundens accept først.

Hvorvidt han har ret i om lambdasonden er defekt eller ej - og om prisen er korrekt - er nok lidt svært at svare på uden at kende lidt mere til sagen - bla. hvilken bil det drejer sig om :)
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Brugeravatar
DP
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 7/08/2006 17:51
Geografisk sted: ROSKILDE

Re: Udstødningskontrolsystem

Indlæg af DP »

Hvad er din motor kode
HANG LOOSE

VH DP

VCDE 23.11.0
VCDE Release 23.11.0
Audi A6 St.Car 3,0 TDI v6 fra 14
Thansiyah
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23/04/2014 22:24

Re: Udstødningskontrolsystem

Indlæg af Thansiyah »

Hej drenge,

Han spurgte mig, først inden han bestilte den hjem, om han skulle bestille den hjem. Jeg var lige derovre igår, fordi lampen ikke lyste længere og fortalte ham, at jeg ikke ville have den skiftet. Hvad kan dette skyldes? :-k Så klandrede han mig for, at jeg havde fået den skiftet hos en anden. Jeg blev virkelig sur, hans attitude og måden hvorpå han sagde tingene på, det var helt ude i vejret. Jeg skulle have købt en UP! hos dem til mine forældre, og nu har jeg skrevet slutseddel og det hele, men jeg har det ikke godt med at handle med dem.

Det er en Audi A3 1.6 Hatchback
Model:
A 3 (8P), 03-13

:)
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"