kold motor går ujævnt og hakker i accelleration

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
philipravn
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23/02/2014 23:32

kold motor går ujævnt og hakker i accelleration

Indlæg af philipravn »

har fået mig en audi a3 1,6, men bøvler meget med at den rigtig tit går ud når den er kold, og går ujævnt.. og den accellerer ikke jævnt hverken på kold eller varm motor, den hakker ganske lidt i det.. hva kan problemet være? er det bare tændrør og tændkabler jeg skal prøve at skifte, eller hva har i af erfaringer med dette problem? på forhånd tak, philip
Michael P
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1/07/2013 14:51

Re: Sv: kold motor går ujævnt og hakker i accelleration

Indlæg af Michael P »

Købte du den sådan?
1.6 motoren kan være noget hø, nok om det.

Jeg ville starte med at tjekkde tændingsystemet igennem. (Hvis den har rotordæksel og rotor ville jeg kigge der også ihvertfald)

Lyder det som om den går på 3 cylindre eller færre? Eller lyder det som om den laver udsættere på alle?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Audi A4 B5 1.6 Automatgear fra 1995
Klima der dur :)
philipravn
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23/02/2014 23:32

Re: kold motor går ujævnt og hakker i accelleration

Indlæg af philipravn »

Fik den billigt :)..

Den går på alle 4 cylindre, og sætter ikke ud, den går bare ikke helt jævnt i acceleration da hugger den ganske lidt. Som om motoren svinger i trækkraft. Og den har tendens til at gå ud når man sætter igang fra et fuldt stop..

Har haft tester på for at tjekke parametre for lamdasonde, og det ser alt sammen fint ud, og så meldte den fejl i gasspjældet, så kørte en aktiv cyklus på gasspjældet for at nulstille fejlen og genoprette grundindstilling i gasspjældet, men den driller stadig med de samme problemer
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"