Hej
Jeg har en 2,0 TDI fra marts '13 - fed bil
Ind imellem oplever jeg at ventilatoren i motorrummet bliver ved med at køre efter motoren er slukket. Det undrer mig lidt - ikke mindst fordi jeg ikke kan finde noget system i hvornår den gør det. Det er hverken hvis motoren har været meget varm, efter korte/lange ture. Så det undrer mig lidt hvorfor/hvornår den gør det.
Er der nogen der kan hjælpe? Er det normalt - eller skal jeg bekymre mig?
Der er ingen kontrollamper der lyser.
Ventilator bliver ved med at køre efter sluk (2,0 TDI)
Re: Ventilator bliver ved med at køre efter sluk (2,0 TDI)
PS: Bilen har kørt ca 21000 km - men har gjort det hele tiden. Ventilatoren kører måske 5-10 min. når det sker.
Re: Sv: Ventilator bliver ved med at køre efter sluk (2,0 TD
Afkøling, meget normalt.
Kan også være hvis bilen har været igang med at regenere partikelfilter
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Kan også være hvis bilen har været igang med at regenere partikelfilter
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Audi A4 B5 1.6 Automatgear fra 1995
Klima der dur
Klima der dur
Re: Ventilator bliver ved med at køre efter sluk (2,0 TDI)
RBoa skrev:Hej
Jeg har en 2,0 TDI fra marts '13 - fed bil
Ind imellem oplever jeg at ventilatoren i motorrummet bliver ved med at køre efter motoren er slukket. Det undrer mig lidt - ikke mindst fordi jeg ikke kan finde noget system i hvornår den gør det. Det er hverken hvis motoren har været meget varm, efter korte/lange ture. Så det undrer mig lidt hvorfor/hvornår den gør det.
Er der nogen der kan hjælpe? Er det normalt - eller skal jeg bekymre mig?
Der er ingen kontrollamper der lyser.
Jeg har en 1,6 TDI fra November 2013, og den gør fuldstændigt det samme. Der er tilsyneladende heller ikke noget mønster i det, men forhandleren siger at den bare køler.
Den skal nok gøre sådan, så jeg tager det stille og roligt. Men jeg har haft en del biler - også med dieselmotor - og ingen har gjort som Audi'en.
Sådan er det åbenbart at køre VAG
Re: Ventilator bliver ved med at køre efter sluk (2,0 TDI)
Har en '07 2.0 TDI, og har aldrig oplevet dette.
@ Tapatalk
@ Tapatalk
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Re: Ventilator bliver ved med at køre efter sluk (2,0 TDI)
http://www.myturbodiesel.com/1000q/vw-jetta-tdi-golf-dpf-filter.htm
Regenereringen gør partikelfilteret så varmt, at plastdele i motorrummet åbenbart kan smelte, hvis propellen ikke kører.
En B7 har altid motoren på langs, så måske sidder filteret længere væk på den? CR-motorerne på tværs har svjv. kombineret katalysator og filter, der sidder lige efter turboladeren... dvs. praktisk talt lige foran radioen.
\Alex
Regenereringen gør partikelfilteret så varmt, at plastdele i motorrummet åbenbart kan smelte, hvis propellen ikke kører.
En B7 har altid motoren på langs, så måske sidder filteret længere væk på den? CR-motorerne på tværs har svjv. kombineret katalysator og filter, der sidder lige efter turboladeren... dvs. praktisk talt lige foran radioen.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Ventilator bliver ved med at køre efter sluk (2,0 TDI)
Lyder som et godt argument, AlexHøy skrev:En B7 har altid motoren på langs, så måske sidder filteret længere væk på den? CR-motorerne på tværs har svjv. kombineret katalysator og filter, der sidder lige efter turboladeren... dvs. praktisk talt lige foran radioen.
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant