Kodningsdongle til LED upgrade baglygter / LED kabinelys

indlæg om lys & lygter.
Besvar
Segato_85
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28/03/2016 14:39

Kodningsdongle til LED upgrade baglygter / LED kabinelys

Indlæg af Segato_85 »

Hej Audiclub

Kæresten og jeg har købt en A3 sportsback ambition model år 2008 før facelift, som jeg gerne vil have lavet nogle små ændringer på og håber derfor I kan hjælpe med et par spørgsmål.

LED kabinelys:
Jeg vil gerne skifte de originale pærer i kabinen ud med LED og vil derfor gerne vide, fra en af jer der har det, om lyset stadig dæmper op/ned når det slukker eller tænder? Jeg synes det er en lækker detalje som godt kunne få mig til at beholde de originale.

Kodningsdongle til LED baglygter:
Jeg har tænkt mig at skifte til model år 2009 LED baglygter. Jeg har læst frederiks fremragende guide på lightnings.dk (Tak for den hvis du læser med) hvor han nævner denne kodningsdongle: http://www.ws-autoteile.com/Ersatzteile ... :3768.html
Har nogen prøvet den? Virker det og er det samme resultat jeg får som ved almindelid kodning. Altså om den går ind og koder bilen om for mig præcis som man ville gøre med VCDS?

Her er i øvrigt lygterne hvis det skulle have interesse:
http://www.ws-autoteile.com/Ersatzteile ... 96084.html

På forhånd tak

Christian
Brugeravatar
Fredrik84
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 181
Tilmeldt: 20/05/2013 15:32
Geografisk sted: Charlottenlund
Kontakt:

Re: Kodningsdongle til LED upgrade baglygter / LED kabinelys

Indlæg af Fredrik84 »

Hej Christian,

Tak for de pæne ord og tillykke med den nye vogn :)

Donglen gør blot det at den styrer lyset så kodningen ikke er relevant. Hvor i landet bor du? Hjælper dig gerne med kodningen hvis du skulle være i nærheden.

Jeg havde selv LED i min, men er skiftet tilbage til originalt da det var alt for skarpt til min smag og samtidig virkede så koldt om vinteren. Jeg mindedes dog at det dæmpede.
Mvh
Fredrik

- Audi A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] NUVÆRENDE
- Audi A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- Audi A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk
Segato_85
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28/03/2016 14:39

Re: Kodningsdongle til LED upgrade baglygter / LED kabinelys

Indlæg af Segato_85 »

Fredrik84 skrev:Hej Christian,

Tak for de pæne ord og tillykke med den nye vogn :)

Donglen gør blot det at den styrer lyset så kodningen ikke er relevant. Hvor i landet bor du? Hjælper dig gerne med kodningen hvis du skulle være i nærheden.

Jeg havde selv LED i min, men er skiftet tilbage til originalt da det var alt for skarpt til min smag og samtidig virkede så koldt om vinteren. Jeg mindedes dog at det dæmpede.


Hej Fredrik og tak for svaret :)

Jeg læste hvordan man bruger donglen til at "installerer" lygterne og som jeg forstår det, skal man først skifte lygterne og efterfølgende sætte donglen i VCDS stikket. Herefter venter man så til baglygterne lyser konstant hvorefter donglen kan fjernes igen. I mine ører lyder det som om at den ændrer min opsætning i VCDS sådan at man efterfølgende ikke vil kunne se forskel på om det er en programmør eller en dongle der har ændret instillingerne. Men det kunne jo også godt "bare" være en snyde software den installerer sådan at bilen tror der stadig er originale lygter på. Hvad tænker du?
Nr 1 ville være at få den kodet om på normal vis :) Jeg bor i Gladsaxe?

Ja okay, ved du egentligt om de er på 3000 eller 4000 kelvin de LED pærer du har haft i?
Brugeravatar
Fredrik84
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 181
Tilmeldt: 20/05/2013 15:32
Geografisk sted: Charlottenlund
Kontakt:

Re: Kodningsdongle til LED upgrade baglygter / LED kabinelys

Indlæg af Fredrik84 »

Angående LED så var min 5.000K hvilket nok var grunden til den voldsomme skarphed. Jeg ville gerne finde nogen på 3.000K men har ikke rigtig været heldig.

Jeg bor i Charlottenlund og hjælper dig gerne med montering/kodning hvis det. Det tager ikke så lang tid.
Mvh
Fredrik

- Audi A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] NUVÆRENDE
- Audi A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- Audi A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk
Segato_85
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28/03/2016 14:39

Re: Kodningsdongle til LED upgrade baglygter / LED kabinelys

Indlæg af Segato_85 »

5000k er for koldt til mig, det er helt sikkert. Jeg skal nok sige til hvis jeg finder nogen 3000 :-)

Tak for tilbuddet, du er da en flink fyr :) Jeg har bestilt lygterne uden dongle. Sender dig en PB så vi kan aftale nærmere.
Besvar

Tilbage til "Lys & lygter"