Xenon på Audi A3 8v sportsback

indlæg om lys & lygter.
Besvar
Danielfs
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17/07/2013 15:37

Xenon på Audi A3 8v sportsback

Indlæg af Danielfs »

Hej alle

Jeg er den glade ejer af en ny Audi A3 sportsback 8V

Og har i denne sammenhæng også lige fået meldt mig ind i clubben :D

Jeg står dog i den situation at jeg føler mig lidt som en torsk at jeg ikke fik købt den med original Xenon monteret.

Jeg har kontaktet gud og hver mand for at høre om muligheden for at eftermontere dette

Jeg har fået et bud på 27.000 her i DK inklusiv lygespul og aLWR. Dette synes jeg er en relativ høj pris.

Jeg er derfor i tvivl om jeg burde vente til at der udkommer nogle "standard" kits så at det kan gøres billigere eller om I har nogle alternativer med nogen som I EVT kunne anbefale?

Ser frem til at høre fra jer.

Mvh

Daniel
Brugeravatar
Swapsakker
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 91
Tilmeldt: 22/02/2007 10:45
Geografisk sted: Lolland, Maribo
Kontakt:

Re: Xenon på Audi A3 8v sportsback

Indlæg af Swapsakker »

Mon ik meget af det er arbejdsløn. Da man skal ha lygtevaskere på når det et xenon.
Men tjek en pris i Sverige eller Tyskland afhængig af hvor du bor.
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Xenon på Audi A3 8v sportsback

Indlæg af rlarsen »

Swapsakker skrev:Mon ik meget af det er arbejdsløn. Da man skal ha lygtevaskere på når det et xenon.
Men tjek en pris i Sverige eller Tyskland afhængig af hvor du bor.

Udstyr købt i DK er altid med den danske reg. afgift på op til 180% - også når det købes til eftermontering.

Der til kommer arbejdslønnen.

Kufatec har et kit til små EUR 2.500: http://www.kufatec.de/shop/en/Audi/A3-8 ... ?info=4215
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Xenon på Audi A3 8v sportsback

Indlæg af Bjørn T »

rlarsen skrev:
Swapsakker skrev:Mon ik meget af det er arbejdsløn. Da man skal ha lygtevaskere på når det et xenon.
Men tjek en pris i Sverige eller Tyskland afhængig af hvor du bor.

Udstyr købt i DK er altid med den danske reg. afgift på op til 180% - også når det købes til eftermontering.

Der til kommer arbejdslønnen.

Kufatec har et kit til små EUR 2.500: http://www.kufatec.de/shop/en/Audi/A3-8 ... ?info=4215

Hvad med sprinkrebeholder, slanger, koblinger sprinklermotor og kofanger med spulehoveder der er malet i bilens farve.
Er det også med i sættet? :?:
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Danielfs
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17/07/2013 15:37

Re: Xenon på Audi A3 8v sportsback

Indlæg af Danielfs »

Kofangeren er åbenbart "forberedt" til lygespulere så det burde ikke være nødvendig at skaffe en ny hertil.


Jeg har som sagt allerede kontaktet en del steder og Kufatec tilbød at de ville lave det for 2600 euro inklusiv montering og kodning. De skulle dog have bilen i fire dage og de var ikke helt 100% sikre på at de kunne få det til at virke, så de foreslog at jeg ventede lidt indtil de have haft en anden bil inde så de kunne lave et Kit hertil. Ydermere faldte jeg over en artikel med en fyr som også havde fået monteret xenon hos kufatec og havde diverse problemer ifht til monteringssjusk og kodningsproblemer.

Jeg ved tror derfor ikke de er de helt rette til at pille ved min nye A3



Det er dog Naviparts som har givet mig dette tilbud på 27K. Jeg har endnu ikke handlet ved dem nu men jeg har kun læst godt om dem på nettet så det burde være i orden. Det eneste minus er dog den relative høje pris som gjorde jeg lige ville spørge herinde.

Jeg har forresten et andet spørgsmål: Vil monteringen af disse xenonlygter på nogen måder påvirke min nye garanti på bilen? (Udover på lygterne selfølgelig)
Tekker
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15/07/2013 22:37

Re: Xenon på Audi A3 8v sportsback

Indlæg af Tekker »

rlarsen skrev:Udstyr købt i DK er altid med den danske reg. afgift på op til 180% - også når det købes til eftermontering.


Sludder og vrøvl.

Fabriksmonteret udstyr = 180% reg. afgift
Eftermonteret udstyr = Ingen reg. afgift
Tekker
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15/07/2013 22:37

Re: Xenon på Audi A3 8v sportsback

Indlæg af Tekker »

Mindst 50% af oplevelsen ved at have Xenon Plus ab fabrik på sin A3, er de fede LED-striber i forlygten.

Dette er en del af Audi-karakteren, og forbedrer udtrykket af en ret kedelig bil.

Desuden giver Xenon Plus LED-baglygter også.


Det eftermonterings kit fra nettet liger noget fra 10 år siden, er slet ikke i samme design som Xenon Plus, og bør bestemt ikke sidde på en ny A3.

Spar pengene, og nyd en ellers fin bil.
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Xenon på Audi A3 8v sportsback

Indlæg af rlarsen »

Tekker skrev:
rlarsen skrev:Udstyr købt i DK er altid med den danske reg. afgift på op til 180% - også når det købes til eftermontering.


Sludder og vrøvl.

Fabriksmonteret udstyr = 180% reg. afgift
Eftermonteret udstyr = Ingen reg. afgift

Det kan godt være at det er sludder og vrøvl - men min erfaring er at jeg har købt div. dimser, reservedele og ekstra udstyr til omkring en tredje del af prisen i Tyskland - om der findes "niche produkter" som er billigere eller til samme pris i DK, skal jeg ikke kunne kommentere på.

Og i de priser jeg har købt til i Tyskland er jeg godt klar over forskellen momsen, men den giver ikke det store.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Re: Xenon på Audi A3 8v sportsback

Indlæg af Beoman »

rlarsen skrev:
Tekker skrev:
rlarsen skrev:Udstyr købt i DK er altid med den danske reg. afgift på op til 180% - også når det købes til eftermontering.


Sludder og vrøvl.

Fabriksmonteret udstyr = 180% reg. afgift
Eftermonteret udstyr = Ingen reg. afgift

Det kan godt være at det er sludder og vrøvl - men min erfaring er at jeg har købt div. dimser, reservedele og ekstra udstyr til omkring en tredje del af prisen i Tyskland - om der findes "niche produkter" som er billigere eller til samme pris i DK, skal jeg ikke kunne kommentere på.

Og i de priser jeg har købt til i Tyskland er jeg godt klar over forskellen momsen, men den giver ikke det store.


Der er ikke afgift på retrofittings. Det er en høj forhandleravance der gør det så dyrt.
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
guldsteen
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26/08/2014 07:59

Re: Xenon på Audi A3 8v sportsback

Indlæg af guldsteen »

Hej Daniel

Jeg står lige netop i den samme situation som gjorde, godt bare med en Demo bil uden xenon. Fandt du nogensinde en god/billigere løsning til at få eftermonteret xenon?

Mvh Michael
Besvar

Tilbage til "Lys & lygter"