Benzinfyr=død bil
-
- Forumbruger
- Indlæg: 102
- Tilmeldt: 17/10/2004 17:23
Benzinfyr=død bil
Vi har benzinfyr på vores A3, men den kan kun stå og køre i ca et kvarter og så er den død for strøm...
Nogen ideer om hva det kan være??
Har lige skiftet batteri, men tør ikke bruge fyret, før jeg er i nærheden af en booster, så jeg kan få lidt liv i den igen...
nogen ideer om hva det kan være?
Nogen ideer om hva det kan være??
Har lige skiftet batteri, men tør ikke bruge fyret, før jeg er i nærheden af en booster, så jeg kan få lidt liv i den igen...
nogen ideer om hva det kan være?
Fik du det batteri billigt?
Det kan næsten ikke være andet end batteriet, når fyret ikke engang kan køre et kvarter.
Det kan næsten ikke være andet end batteriet, når fyret ikke engang kan køre et kvarter.
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
-
- Forumbruger
- Indlæg: 102
- Tilmeldt: 17/10/2004 17:23
Batteriet er købt hos bosch og koster 800 kr, men det var også på det gamle batteri jeg havde problemet... som jeg skrev vil jeg ikke prøve med det nye, før jeg er i nærheden af en booster, s jeg kan få lidt strøm på igen..
Men bilen kunne kun stå i 5 min med tænding og så var den død, det var vel batteriet?
Men bilen kunne kun stå i 5 min med tænding og så var den død, det var vel batteriet?
Ann og Dennis skrev:Men bilen kunne kun stå i 5 min med tænding og så var den død, det var vel batteriet?
Yep, når batteriet først er klappet sammen kan man lade lige så tosset man vil, men det holder ikke længe... Specielt her når der kommer frost finder man ud af om ens batteri er iorden, da ydelsen på batteriet falder jo køligere det bliver...
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug:
-
- Forumbruger
- Indlæg: 102
- Tilmeldt: 17/10/2004 17:23
Jeg mistænker også batteriet for at bære en del af skylden....
Men jeg må se med det nye batteri, hvordan kan jeg ændre på blæsestyrken, så det ikke tapper så meget strøm??
og lige et hurtigt spørgsmål, skal blæserne køre ude foran, altså i motorrummet? fik at vide det måske kunne være derfor at den tappede det så hurtigt...
Men jeg må se med det nye batteri, hvordan kan jeg ændre på blæsestyrken, så det ikke tapper så meget strøm??
og lige et hurtigt spørgsmål, skal blæserne køre ude foran, altså i motorrummet? fik at vide det måske kunne være derfor at den tappede det så hurtigt...
Jeg har selv blæseren stående på trin 1 når jeg bruger fyret.
Derudover opgraderede jeg batteriet til et 74 amp da jeg selv løb ud i problemer med strømmen - problemet har ikke været der siden.
Derudover opgraderede jeg batteriet til et 74 amp da jeg selv løb ud i problemer med strømmen - problemet har ikke været der siden.
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
-
- Forumbruger
- Indlæg: 102
- Tilmeldt: 17/10/2004 17:23
- DorkVonWaterfall
- Forumbruger
- Indlæg: 247
- Tilmeldt: 17/11/2005 23:42
- Kontakt:
Ann og Dennis skrev:...hvordan kan jeg ændre på blæsestyrken, så det ikke tapper så meget strøm??
Benzin fyret er ofte koblet sammen med bilens egen kabineblæser, så det er den du skal justere ned, nøjagtigt som hvis du kørte i bilen... Hvis du har fuldautomatisk klima, kan du sætte den på manuel og ligeledes lav blæserhastighed sidste gang du standser inden fyret kobles til.
...skal blæserne køre ude foran, altså i motorrummet? fik at vide det måske kunne være derfor at den tappede det så hurtigt...
Blæserne ude foran har ikke noget med Benzinfyret at gøre... hvis de kører er der noget andet galt, de skal jo kun starte hvis motoren bliver for varm...
Mvh. John
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug:
-
- Forumbruger
- Indlæg: 102
- Tilmeldt: 17/10/2004 17:23
kirkster skrev:Ann og Dennis skrev:...hvordan kan jeg ændre på blæsestyrken, så det ikke tapper så meget strøm??
Benzin fyret er ofte koblet sammen med bilens egen kabineblæser, så det er den du skal justere ned, nøjagtigt som hvis du kørte i bilen... Hvis du har fuldautomatisk klima, kan du sætte den på manuel og ligeledes lav blæserhastighed sidste gang du standser inden fyret kobles til.
Okay, må prøve at sætte den på manuel og så gøre det den vej rundt.
Dennis...skal blæserne køre ude foran, altså i motorrummet? fik at vide det måske kunne være derfor at den tappede det så hurtigt...
Blæserne ude foran har ikke noget med Benzinfyret at gøre... hvis de kører er der noget andet galt, de skal jo kun starte hvis motoren bliver for varm...
Ja tænkte nok at der var noget galt der....
Dennis