Benzinfyr=død bil

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
Ann og Dennis
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 17/10/2004 17:23

Benzinfyr=død bil

Indlæg af Ann og Dennis »

Vi har benzinfyr på vores A3, men den kan kun stå og køre i ca et kvarter og så er den død for strøm...

Nogen ideer om hva det kan være??

Har lige skiftet batteri, men tør ikke bruge fyret, før jeg er i nærheden af en booster, så jeg kan få lidt liv i den igen...

nogen ideer om hva det kan være?
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af PEB »

Fik du det batteri billigt?
Det kan næsten ikke være andet end batteriet, når fyret ikke engang kan køre et kvarter.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Ann og Dennis
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 17/10/2004 17:23

Indlæg af Ann og Dennis »

Batteriet er købt hos bosch og koster 800 kr, men det var også på det gamle batteri jeg havde problemet... som jeg skrev vil jeg ikke prøve med det nye, før jeg er i nærheden af en booster, s jeg kan få lidt strøm på igen..

Men bilen kunne kun stå i 5 min med tænding og så var den død, det var vel batteriet?
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

Ann og Dennis skrev:Men bilen kunne kun stå i 5 min med tænding og så var den død, det var vel batteriet?

Yep, når batteriet først er klappet sammen kan man lade lige så tosset man vil, men det holder ikke længe... Specielt her når der kommer frost finder man ud af om ens batteri er iorden, da ydelsen på batteriet falder jo køligere det bliver...
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Brugeravatar
A4 Kim
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1886
Tilmeldt: 10/06/2005 23:09
Geografisk sted: Lidt vest for Roskilde...

Indlæg af A4 Kim »

Måske kører jeres blæser i bilen for fuld skrue når fyret varmer? Det tager en del strøm. En af mine kammereater fik at vide af sælger til hans bil at fyret kun måtte stå på laveste blæs når det kørte alene.

Måske det kunne hjælpe?
Ann og Dennis
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 17/10/2004 17:23

Indlæg af Ann og Dennis »

Jeg mistænker også batteriet for at bære en del af skylden....

Men jeg må se med det nye batteri, hvordan kan jeg ændre på blæsestyrken, så det ikke tapper så meget strøm??

og lige et hurtigt spørgsmål, skal blæserne køre ude foran, altså i motorrummet? fik at vide det måske kunne være derfor at den tappede det så hurtigt...
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af SteenTP »

Jeg har selv blæseren stående på trin 1 når jeg bruger fyret.
Derudover opgraderede jeg batteriet til et 74 amp da jeg selv løb ud i problemer med strømmen - problemet har ikke været der siden. Smiler
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Ann og Dennis
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 17/10/2004 17:23

Indlæg af Ann og Dennis »

vi fik et batteri til en diesel, det skulle vist være bedre, mere holdbar....

Men hvordan kan jeg indstille blæseren, så det kun bliver på lavt blus?
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 247
Tilmeldt: 17/11/2005 23:42
Kontakt:

Indlæg af DorkVonWaterfall »

Ann og Dennis skrev:vi fik et batteri til en diesel, det skulle vist være bedre, mere holdbar....

Men hvordan kan jeg indstille blæseren, så det kun bliver på lavt blus?

prøv at dreje den knap i din midterkonsol der styrer blæserhastigheden??
Billede
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

Ann og Dennis skrev:...hvordan kan jeg ændre på blæsestyrken, så det ikke tapper så meget strøm??

Benzin fyret er ofte koblet sammen med bilens egen kabineblæser, så det er den du skal justere ned, nøjagtigt som hvis du kørte i bilen... Hvis du har fuldautomatisk klima, kan du sætte den på manuel og ligeledes lav blæserhastighed sidste gang du standser inden fyret kobles til.

...skal blæserne køre ude foran, altså i motorrummet? fik at vide det måske kunne være derfor at den tappede det så hurtigt...

Blæserne ude foran har ikke noget med Benzinfyret at gøre... hvis de kører er der noget andet galt, de skal jo kun starte hvis motoren bliver for varm...

Mvh. John
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Ann og Dennis
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 17/10/2004 17:23

Indlæg af Ann og Dennis »

kirkster skrev:
Ann og Dennis skrev:...hvordan kan jeg ændre på blæsestyrken, så det ikke tapper så meget strøm??

Benzin fyret er ofte koblet sammen med bilens egen kabineblæser, så det er den du skal justere ned, nøjagtigt som hvis du kørte i bilen... Hvis du har fuldautomatisk klima, kan du sætte den på manuel og ligeledes lav blæserhastighed sidste gang du standser inden fyret kobles til.

Okay, må prøve at sætte den på manuel og så gøre det den vej rundt.
Dennis

...skal blæserne køre ude foran, altså i motorrummet? fik at vide det måske kunne være derfor at den tappede det så hurtigt...

Blæserne ude foran har ikke noget med Benzinfyret at gøre... hvis de kører er der noget andet galt, de skal jo kun starte hvis motoren bliver for varm...

Ja tænkte nok at der var noget galt der....
Dennis
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"