Vand/kølevæske forbrug

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
samk
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1/10/2013 17:54
Geografisk sted: Fyn

Vand/kølevæske forbrug

Indlæg af samk »

Hej alle.

På ca. en måned bruger min Audi A3 SB, 1,6 TDI, årg. 2011, km165.000, vand/kølervæske så der kommer advarsel. Jeg har sammen med min mekaniker gennemgået kølesystem, vandpumpe mv. uden at kunne se tydeligt lækage.

Nogen gode ideer til løsning/fejlfinding ?
Brugeravatar
Nicolaisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 290
Tilmeldt: 21/03/2013 21:26

Re: Vand/kølevæske forbrug

Indlæg af Nicolaisen »

Hvad med EGR køler? Taber den tryk ved trykprøvning.
samk
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1/10/2013 17:54
Geografisk sted: Fyn

Re: Vand/kølevæske forbrug

Indlæg af samk »

Nicolaisen skrev:Hvad med EGR køler? Taber den tryk ved trykprøvning.


Vi har ikke foretaget trykprøvning, da min mekanikker mente at det ikke gav mening må så lille en lækage...Hvor finder jeg denne EGR køler ?
Brugeravatar
Nicolaisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 290
Tilmeldt: 21/03/2013 21:26

Re: Vand/kølevæske forbrug

Indlæg af Nicolaisen »

Det er da noget af det første gang gør :) Hvis den taber tryk, så kigget man efter synlige utætheder, hvis der ingen er så skal man begynde at lukke de forskellige ting fra.
EGR køleren sidder bag på motoren.
samk
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1/10/2013 17:54
Geografisk sted: Fyn

Re: Vand/kølevæske forbrug

Indlæg af samk »

Nicolaisen skrev:Det er da noget af det første gang gør :) Hvis den taber tryk, så kigget man efter synlige utætheder, hvis der ingen er så skal man begynde at lukke de forskellige ting fra.
EGR køleren sidder bag på motoren.


Det lyder absolut som du har lidt styr på sagerne :D

Det er jo ikke fordi den taber tryk, men blot mister væske..Det er måske det samme, fordi en utæthed vil medføre trykfald :?

Kan du anbefale et godt værksted til en sådanne reparation, og hvad tror du det løber op i...Hvis EGR køleren sidder bag på motoren, er den vel ikke sådan at skifte ?
Brugeravatar
Nicolaisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 290
Tilmeldt: 21/03/2013 21:26

Re: Vand/kølevæske forbrug

Indlæg af Nicolaisen »

samk skrev:Det er jo ikke fordi den taber tryk, men blot mister væske..Det er måske det samme, fordi en utæthed vil medføre trykfald :?


Ja, lige præcis :)

Brug af værksted, det kommer an på hvor du er fra, kan kun se du er fra Fyn :)
Prisen er svær at sige, da fejlen ikke er lokaliseret endnu. Ja, det tager ca. 4,5-5 time at skifte EGR køler. Men ikke sikkert det er det jo :)

Hvor meget vand har du fyldt på?
samk
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1/10/2013 17:54
Geografisk sted: Fyn

Re: Vand/kølevæske forbrug

Indlæg af samk »

Nicolaisen skrev:
samk skrev:Det er jo ikke fordi den taber tryk, men blot mister væske..Det er måske det samme, fordi en utæthed vil medføre trykfald :?


Ja, lige præcis :)

Brug af værksted, det kommer an på hvor du er fra, kan kun se du er fra Fyn :)
Prisen er svær at sige, da fejlen ikke er lokaliseret endnu. Ja, det tager ca. 4,5-5 time at skifte EGR køler. Men ikke sikkert det er det jo :)

Hvor meget vand har du fyldt på?


Jeg bor ved Nyborg...Har tidligere anvendt AUDI værkstedet i Odense, men har ikke den store fidus til dem længere (håber så ikke at du arbejder der :D )

Fyldte vel 2-3 dl på, fra min markering og op til max markeringen..
Brugeravatar
Nicolaisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 290
Tilmeldt: 21/03/2013 21:26

Re: Vand/kølevæske forbrug

Indlæg af Nicolaisen »

samk skrev:
Nicolaisen skrev:
samk skrev:Det er jo ikke fordi den taber tryk, men blot mister væske..Det er måske det samme, fordi en utæthed vil medføre trykfald :?


Ja, lige præcis :)

Brug af værksted, det kommer an på hvor du er fra, kan kun se du er fra Fyn :)
Prisen er svær at sige, da fejlen ikke er lokaliseret endnu. Ja, det tager ca. 4,5-5 time at skifte EGR køler. Men ikke sikkert det er det jo :)

Hvor meget vand har du fyldt på?


Jeg bor ved Nyborg...Har tidligere anvendt AUDI værkstedet i Odense, men har ikke den store fidus til dem længere (håber så ikke at du arbejder der :D )

Fyldte vel 2-3 dl på, fra min markering og op til max markeringen..

Hehe, nej, det gør jeg ikke :)
Er den faldet siden du har efterfyldt? Normalt på en helt ny bil kan den godt falde lidt i niveauet, fordi at køleslangerne bliver lidt mere udvidet fra det varme vand og de "sætter sig", men det burde være kommet noget før så, vil jeg mene.
Men prøv at få den trykprøvet, hvis den ikke taber tryk og vand standen ikke falder, når du har kørt f.eks 1 uge, så må man gå ud fra den er i orden :)
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"