Varme problemer A3

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
MarkW
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22/08/2011 08:04

Varme problemer A3

Indlæg af MarkW »

Hej.

Jeg har førsøgt at læse så mange tidligere indlæg som jeg nu kunne overskue, men synes ikke helt jeg fandt hvad jeg søgte, så derfor opretter jeg lige et nyt emne :)

Jeg har en A3'er 8L fra 2002 ( Automatisk klima anlæg ), og jeg har et lidt usædvanligt problemt med varmen i kabinen.

Før historien går i gang skal det lige siges at den har fået skiftet termostathus samt termostat to gange inden for 6 måneder. Samt smidt alt vandet ud to gange inden for 6 måneder. ( Skyldes mekanikker fejl, da tossen ikke havde sat det rigtigt på ) Den ene gang skiftede han huset fordi det havde en lille revne, og valgte så af uforklarelige grunde at sætte et hus på til en automatgearet motor (så vidt han har fortalt), hvor han havde monteret en ekstra slange og lukket den af med en stor bolt, det holdte så heller ikke og jeg fik ham til at sætte et originalt på som der sad da jeg købte bilen. Nu er den tæt.

Problemet er at der kun kommer periodevis varme i kabinen, for det meste kan jeg få mere varme ud af bilen hvis jeg har høje omdrejninger, men det er dog ikke altid. Eksempeltvis hvis jeg holder stille og holder speederen nede på cirka 3.000 omdrejninger kan jeg mærke at varmen kommer ind i kabinen, og så snart jeg slipper speederen bliver det køligere igen.

Jeg har fundet et enkelt emne herinde der er tæt på mit problem men dog ikke samme bil.

Så jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig og komme med et par gode råd, tips og ideer. :)

På forhånd mange tak
En frysende audi ejer
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Varme problemer A3

Indlæg af ullum »

Skal sådan en udluftes, og er det gjort
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Varme problemer A3

Indlæg af ullum »

På denne foreslås at det køres væk
Senest rettet af ullum 21/09/2011 11:39, rettet i alt 1 gang.
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
MarkW
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22/08/2011 08:04

Re: Varme problemer A3

Indlæg af MarkW »

ullum skrev:Skal sådan en udluftes, og er det gjort


Jeg er ikke helt sikker på hvad der menes med udluftes, men hvis der menes at jeg skal skylle systemet igennem er dette kun gjort delvist tror jeg.. Jeg har kun haft smidt en vandslange i ekspandtionsbeholderen og taget den øverste slange af på køleren så vandet kom ud der, jeg ved selvfølgelig ikke om det overhoved er nok..? Jeg er desværre ikke ekspert :(
MarkW
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22/08/2011 08:04

Re: Varme problemer A3

Indlæg af MarkW »

ullum skrev:http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Spejl/Vidvinkelspejl1/

På denne foreslås at det køres væk


WHAT? Hvordan skal et Vidvinkelspejl fra Biltema afhjælpe mit problem? Forklar mig lige det engang :shock:
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Varme problemer A3

Indlæg af ullum »

MarkW skrev:
ullum skrev:http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Spejl/Vidvinkelspejl1/

På denne foreslås at det køres væk


WHAT? Hvordan skal et Vidvinkelspejl fra Biltema afhjælpe mit problem? Forklar mig lige det engang :shock:



he he, det er meget brugt i Polen

nej jeg har ikke læst korrektur, det er selvf. en fejl :( det rigtige link må lige vente
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
MarkW
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22/08/2011 08:04

Re: Varme problemer A3

Indlæg af MarkW »

Det var ikke mange svar og tips der kom flest af desværre.. Men jeg fandt dog ud af at jeg kan få et vidvinkelspejl i Biltema til en anden go lejlighed.. Så tak for det (y)

Bortset fra det har jeg fået afhjulpet problemet blot ved at skylle vandt ind gennem de to rør der sender varmen/vandet ind i kabinen.. Så nu håber jeg bare det holder ved, og det var det eneste der skulle til..
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Varme problemer A3

Indlæg af ullum »

He he, det link jeg nu ikke kan finde, foreslår at bilen er selvudluftende, altså lidt høj hastighed skulle kunne gøre det.
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Varme problemer A3

Indlæg af SorenR »

MarkW skrev:Det var ikke mange svar og tips der kom flest af desværre.. Men jeg fandt dog ud af at jeg kan få et vidvinkelspejl i Biltema til en anden go lejlighed.. Så tak for det (y)

Bortset fra det har jeg fået afhjulpet problemet blot ved at skylle vandt ind gennem de to rør der sender varmen/vandet ind i kabinen.. Så nu håber jeg bare det holder ved, og det var det eneste der skulle til..

Det er meget normalt at man skal udlufte varmeapperatet. Det ene af de to rør der går ind i kabinen har et hul som normalt er dækket af slangen. Man udlufter ved at trække den ene slange tilbage så hullet blottes, derved kan luften slippe ud.
Audi har et specialværktøj til udluftning som i sin enkelthed er et rør man skruer på ekspansionsbeholderen i stedet for låget - man kan således hæve vandspejlet i kølesystemet.
Jeg har selv brugt en tom dunk G12++ hvor jeg har skåret bunden af, den kan så møves ned i hullet i ekspansionsbeholderen og holder tæt nok til at hæve vandstanden mens man udlufter.
Efterfølgende kan man suge det overskydende kølervæske op eller aftappe på bundskruen i køleren så vandstanden bliver korrekt.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"