Er der aircondition i min A3 ?

Indlæg om klima & varmeanlæg
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Er der aircondition i min A3 ?

Indlæg af PEB »

Søren Rasmussen skrev:Hov-hov Blinke

Men tak for det gode råd. Jeg er selv bedst bag rattet og vil rent ud sagt ikke vide, hvad jeg skal lede efter under motorhjelmen udover beholderen med den blå tut og vinduesviskersymbolet på. Det' den til olien, ikk' Blinke

Prøver at runde min mekaniker i aften for at få ham til at vise mig, hvor bilens aircondition sidder, og evt. hvordan det virker. Tror indtil videre stadig på, at det er der; evt. eftermonteret jfr. "predator"s beskrivelse, som lyder meget tilsvarende den opfattelse, jeg er blevet givet.

Mvh Søren R.


Tag et billede af motorrummet og post det her, så skal jeg se om jeg kan spotte nogle af delene.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Søren Rasmussen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 24/01/2010 14:32
Geografisk sted: Viborg

Re: Er der aircondition i min A3 ?

Indlæg af Søren Rasmussen »

Jep, så var der en venlig, lokal mekaniker, som var så rar at gå med ud til min bil og vise mig, hvor airconditionanlægget sidder.... og bekræfte, at det kan virke som beskrevet. Forvirringen er afblæst. Fantastisk Smiler

Mvh Søren R.
1782
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25/11/2007 17:20
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Er der aircondition i min A3 ?

Indlæg af 1782 »

Så blev vi da så kloge alle sammen Utålmodig jeg var også sikker på du var taget ved rø... Det kunne være rigtig interresant at vide hvordan det fungere. Kunne du tage et billed at motorrummet som PEB skrev tidligere, bare for at være nysgærrig Smiler tillykke med bilen iøvrigt.

Steen
Steen
Nu A4 8E Avant TDI 2007
A6 4B Avant 1,8 T 1998
Søren Rasmussen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 24/01/2010 14:32
Geografisk sted: Viborg

Re: Er der aircondition i min A3 ?

Indlæg af Søren Rasmussen »

Jeg skal prøve........ nu ved jeg da, i hvilken retning, jeg skal vende kameraet Blinke

- dog må det lige afvente noget godt lys...

Mvh Søren R.
bopjensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 362
Tilmeldt: 28/12/2008 10:48
Geografisk sted: Århus C

Re: Er der aircondition i min A3 ?

Indlæg af bopjensen »

Meget interessant Tænke

Det må jo så være en option der ikke kan bedstilles i DK.
A3 Sportback 2.0 FSI, (8PA) 2005
Søren Rasmussen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 24/01/2010 14:32
Geografisk sted: Viborg

Re: Er der aircondition i min A3 ?

Indlæg af Søren Rasmussen »

Selve funktionen af bilens aircondition er angiveligt magen til dén, der er beskrevet i min Owner's Manual s. 91 om "Manual air conditioner", herunder at aircondition aktiveres ved at skrue op for blæseren og deaktiveres ved at skrue blæseren ned på 0.

Eneste forskel fra manualen beskrivelse ér, at aircondition i min bil er permanent i den forstand, at der ikke er en AC knap, hvor man kan slå aircondition helt fra, sådan at den ikke aktiveres, når der skrues op for blæseren.

Bilen har som nævnt været forbi Island inden sin første indregistrering og har jo iflg. udstyrskoderne ingen kompressor/aircondition. Derfor gætter jeg nu selv på, at der er tale om en eftermontering (og altså ikke en standardoption), som er foretaget, da bilen kom til Danmark. Men jeg ved det dog ikke helt. Mekanikerens vurdering var umiddelbart, at kompressor, rør m.m. havde samme alder som resten af bilen.

Mvh Søren R.
jbac
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26/07/2009 19:44
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Er der aircondition i min A3 ?

Indlæg af jbac »

PEB skrev:
jbac skrev:Hej Søren
Fed vogn.. Ok
Det er fuldstændigt magen til det jeg havde i min Golf 5. Virker fortrindligt, da du selv kan bestemme hastighed på blæser osv. Modsat det fuld aut. klima jeg har nu. Hvor blæseren kører op ned i hastighed, med mindre du slår aircon fra.
De smarte bilsælgere kalder det koldblæs.. Ruller øjne


Man kan også selv bestemme ALT i et fuldautomatisk anlæg. Blæserhastighed, hvor luften skal komme ud, temp, og meget mere.


No way José aka PEB
Fortæl mig så hvordan jeg vælger f.eks. "3 streger" blæs kun på frontruden med 21 grader? Og de 3 streger skal beholdes hele tiden. Jeg har SELV valgt 3 streger, og skal derfor ikke ændres.
Kom frisk.. Griner
//Jørgen.
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Er der aircondition i min A3 ?

Indlæg af Bjørn T »

jbac skrev:
PEB skrev:
jbac skrev:Hej Søren
Fed vogn.. Ok
Det er fuldstændigt magen til det jeg havde i min Golf 5. Virker fortrindligt, da du selv kan bestemme hastighed på blæser osv. Modsat det fuld aut. klima jeg har nu. Hvor blæseren kører op ned i hastighed, med mindre du slår aircon fra.
De smarte bilsælgere kalder det koldblæs.. Ruller øjne


Man kan også selv bestemme ALT i et fuldautomatisk anlæg. Blæserhastighed, hvor luften skal komme ud, temp, og meget mere.


No way José aka PEB
Fortæl mig så hvordan jeg vælger f.eks. "3 streger" blæs kun på frontruden med 21 grader? Og de 3 streger skal beholdes hele tiden. Jeg har SELV valgt 3 streger, og skal derfor ikke ændres.
Kom frisk.. Griner

Tryk på +/- til blæser har 3 streger- det har du gjort.
Tryk på pil op.
tryk på +/- på temp. knappen til der står "21" i displayet.

Så vil anlægget gøre sit bedste for at holde 21 gr. i bilen. Problemet kan være, at det er umuligt, at holde temperaturen i denne kulde.

Jeg ved så ikke om anlægget selv overtager styrringen, fordi opgaven er umulig.
Og det vil jeg påstå den er, med den udendørstemperatur vi har for øjeblikket.

Tænk på at du blæser al den varm luft op på en iskold forrude.
Ok
PS. Jeg vil under ingen omstændigheder bytte mit fuldautom klimaanlæg med et manuelt anlæg.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
jbac
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26/07/2009 19:44
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Er der aircondition i min A3 ?

Indlæg af jbac »

Bjørn T skrev:
PEB skrev:
jbac skrev:Man kan også selv bestemme ALT i et fuldautomatisk anlæg. Blæserhastighed, hvor luften skal komme ud, temp, og meget mere.


No way José aka PEB
Fortæl mig så hvordan jeg vælger f.eks. "3 streger" blæs kun på frontruden med 21 grader? Og de 3 streger skal beholdes hele tiden. Jeg har SELV valgt 3 streger, og skal derfor ikke ændres.
Kom frisk.. Griner

Tryk på +/- til blæser har 3 streger- det har du gjort.
Tryk på pil op.
tryk på +/- på temp. knappen til der står "21" i displayet.

Så vil anlægget gøre sit bedste for at holde 21 gr. i bilen. Problemet kan være, at det er umuligt, at holde temperaturen i denne kulde.

Jeg ved så ikke om anlægget selv overtager styrringen, fordi opgaven er umulig.
Og det vil jeg påstå den er, med den udendørstemperatur vi har for øjeblikket.

Tænk på at du blæser al den varm luft op på en iskold forrude.
Ok
PS. Jeg vil under ingen omstændigheder bytte mit fuldautom klimaanlæg med et manuelt anlæg.


Alt det du skriver er en selvfølge, men tak for rundfarten. Jeg tror nu at man i mange år har blæst varm luft på en kold frontrude uden problemer. Det var nu mere ment til PEB som mener: du kan bestemme ALT. Det er måske fordi han ikke bestemmer noget i hjemmet. Så han mener han har overtaget på Audien.. Tænke
//Jørgen.
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Er der aircondition i min A3 ?

Indlæg af Bjørn T »

Det må du undskylde. Chokeret
Jeg har åbenbart ikke fattet hvad det er du har spurgt om to gange.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
STH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 112
Tilmeldt: 24/01/2009 11:42
Geografisk sted: Harrislee - Tyskland

Re: Er der aircondition i min A3 ?

Indlæg af STH »

Bjørn T skrev:Det må du undskylde. :shock:
Jeg har åbenbart ikke fattet hvad det er du har spurgt om to gange.


Det skal du ikke undskylde, Jørgen er bare sur over han ikke har 2 kopholdere foran :mrgreen:
Audi A6 3,0TDI Avant quattro Tiptronic VOLL YNWA
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"