Eftermontering af fyr i A3 Sportback

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
bopjensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 362
Tilmeldt: 28/12/2008 10:48
Geografisk sted: Århus C

Eftermontering af fyr i A3 Sportback

Indlæg af bopjensen »

Hej

Er der nogen der har erfaringer med eftermontering af fyr?

Jeg påtænker at få det monteret i min A3 Sportback 2005 (2.0 FSI).

Bliver det ok når det er eftermonteret, eller skal sådan noget være der fra starten af?

Jeg har kigget lidt efter et Webasto, er det ok eller skal man vælge et originalt? Hvad koster det mon, og hvem kan eventuelt installere i Århus området. Jeg bruger normalt Audi/vw i grenå.

Venlig hilsen Bo
A3 Sportback 2.0 FSI, (8PA) 2005
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Eftermontering af fyr i A3 Sportback

Indlæg af PEB »

Jeg har lige eftermonteret et originalt Webasto V i min A6 4F. Jeg købte det på eBay for 179 Euro, årgang 2008 og det ser ud som om det kun har kørt få timer. Det virker upåklageligt. Fordelen ved at montere et originalt er, at det er bedre tilpasset bilen. Jeg kan styre flere timere, mulighed for forskellige indstillinger mm over MMI. En anden fordel ved et originalt er, at jeg kan fejludlæse via bilens diagnose. Fyret kommunikerer med bilen via CAN-Bus.

Jeg har også en A2 hvor jeg har eftermonteret et "uoriginalt" Webasto ThermoTop E med HTM 100 fjernbetjening og det fungerer også upåklageligt.

Den billigste løsning var det brugte til A6'eren, men jeg kunne ikke finde et brugt til min A2 dengang jeg monterede det, så derfor blev det købt som nyt.
Vedhæftede filer
Webasto V
Webasto V
Webasto V
Webasto V
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Alex M
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 610
Tilmeldt: 13/02/2004 10:34

Re: Eftermontering af fyr i A3 Sportback

Indlæg af Alex M »

Man kan ikke anbefale montering af en motor/kabinevarmer for meget!!! Det er ganske enkelt de bedste penge, man kan bruge på sin bil, og motoren vil takke dig med mange problemløse km ! Her på matriklen fik en A4 B5 installeret et Eberspächeranlæg hos AZF, og det kører fortræffeligt. Vi sparede næsten 4500 i sammenligning med indbygning i DK - og så havde vi en sjov lejebil sålænge! I DK ville de have bilen i samfulde to døgn 'for at sætte det helt rigtigt i ' . Hos AZF sætter man faktisk 2 anlæg i om ugen (!), så de har en vis træning.... De er heller ikke ret meget i tvivl om, hvordan det skal indbygges - derfor tog det 7½ time, så ringede mobilen, og vi kunne hente vores Audi.
Anlægget er af den nye intelligente type, hvor man blot beslutter sig for et køretidspunkt, så udregner den selv, hvornår den skal begynde at varme. Samtidig kan man trådløst inde i sin stue se, hvilken temperatur der hersker i den fire-ringede.... og det allerbedste er, at vores biler ikke aner, hvad en koldstart er for noget - og den slider jo som bekendt lige så meget som 1000 km !!!

viel Spaß !
Brugeravatar
askov
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 36
Tilmeldt: 3/08/2009 21:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Eftermontering af fyr i A3 Sportback

Indlæg af askov »

Kan man ikke købe det originale fyr ved. AZF og så få dem til at montere det så man kan styre det via FIS på en A3 og hvad ligger sådan noget typisk på af pris ?
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Eftermontering af fyr i A3 Sportback

Indlæg af Avantismo »

Er der nogen, der kender et godt sted, hvor man kan få lavet et service-kontol- tjek af ens fyr ?

Mit er til orientering Eberspacher benzinfyr.
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Brugeravatar
Jepsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 927
Tilmeldt: 8/02/2006 16:12
Geografisk sted: Syd for Aalborg

Re: Eftermontering af fyr i A3 Sportback

Indlæg af Jepsen »

askov skrev:Kan man ikke købe det originale fyr ved. AZF og så få dem til at montere det så man kan styre det via FIS på en A3 og hvad ligger sådan noget typisk på af pris ?

Jeg efterspurgte netop denne løsning hos AZF Torsten da jeg gerne ville have timer over MMI. Men fik besked på at det ikke kunne eftermonteres. Vræler
Derfor fik jeg monteret et ”uoriginal” der så kun har start via SMS. Samme modul som styre GPS-alarm fidusen.

PEB skrev:Jeg har lige eftermonteret et originalt Webasto V i min A6 4F. Jeg købte det på eBay for 179 Euro, årgang 2008 og det ser ud som om det kun har kørt få timer. Det virker upåklageligt. Fordelen ved at montere et originalt er, at det er bedre tilpasset bilen. Jeg kan styre flere timere, mulighed for forskellige indstillinger mm over MMI. En anden fordel ved et originalt er, at jeg kan fejludlæse via bilens diagnose. Fyret kommunikerer med bilen via CAN-Bus.
Jepsen
Audi A8 tiptronic 4,2 FSI quattro [D4-2010]
Audi A3 Sportback 1,6 [8PA-2005]
Mercedes Sprinter 318
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"