Hej Audi folk.
Jeg har kig på en A3 fra 2003 en TDI´er med 140 HK, hvor sælger oplyser at føleren til omdrejningstæller er defekt, men kan købes for ca. kr. 150,-.
Det lyder jo alt sammen meget godt, men jeg har ikke erfaring med Audi og ikke med dette problem, så jeg vil lige høre om det er et kendt problem og om nogen ved om det er så enkelt at løse?
Omdrejningstæller virker kun somme tider. Resten af instrumenterne virker, så vidt jeg forstod.
Defekt føler til omdrejningstæller
Re: Defekt føler til omdrejningstæller
På de biler, jeg har rodet med (mest benzinere), er sensoren til omdrejningstælleren det samme som krumtapsensoren, som motorstyringen bruger til at styre motoren. Hvis den er i stykker, kan bilen ikke køre. Signalet forarbejdes muligvis i en eller anden udstrækning af motorstyringen, men hvis omdrejningssensoren ikke virker, ved motorstyringen ikke selv, hvor "langt" motoren er kommet med en omdrejning, og dermed ved den heller ikke, hvornår der skal sprøjtes stegefedt ind.
Når omdrejningstælleren ikke fungerer, og bilen i øvrigt ikke er påvirket, er det ofte et tegn på, at kombiinstrumentet er defekt.
Kan ofte repareres: http://www.tachopix.de/repair/nav.399/subnav.4/pagetype.iav/colnav.22945/colsec.2/#article
\Alex
Når omdrejningstælleren ikke fungerer, og bilen i øvrigt ikke er påvirket, er det ofte et tegn på, at kombiinstrumentet er defekt.
Kan ofte repareres: http://www.tachopix.de/repair/nav.399/subnav.4/pagetype.iav/colnav.22945/colsec.2/#article
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Defekt føler til omdrejningstæller
Høy skrev:På de biler, jeg har rodet med (mest benzinere), er sensoren til omdrejningstælleren det samme som krumtapsensoren, som motorstyringen bruger til at styre motoren. Hvis den er i stykker, kan bilen ikke køre. Signalet forarbejdes muligvis i en eller anden udstrækning af motorstyringen, men hvis omdrejningssensoren ikke virker, ved motorstyringen ikke selv, hvor "langt" motoren er kommet med en omdrejning, og dermed ved den heller ikke, hvornår der skal sprøjtes stegefedt ind.
Når omdrejningstælleren ikke fungerer, og bilen i øvrigt ikke er påvirket, er det ofte et tegn på, at kombiinstrumentet er defekt.
Kan ofte repareres: http://www.tachopix.de/repair/nav.399/subnav.4/pagetype.iav/colnav.22945/colsec.2/#article
\Alex
Tak Alex.
Yderst vigtig info. Mange tak for hjælpen
Vh. Jesper