Alternative kopholderee

Indlæg om instrumenter & kabine
Brugeravatar
Svik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13/07/2014 22:27
Geografisk sted: Svendborg

Alternative kopholderee

Indlæg af Svik »

Hej

Jeg har netop fået min "nye" Audi A3. Fed bil, meeen kopholder prisen får de så ikke. Jeg har søgt lidt her på forummet, men syntes ikke lige jeg kan finde svar på det jeg søger. Der er jo en kopholder under armlænet, men den er i min optik ubrugelig, da armlænet jo så skal være slået op.
Er der mon ikke nogle, som har fundet på alternative løsninger, som jeg måske kunne bruge. Skal siges, at bilen har navigation.

Kom frisk :)

M.v.h.
Christian
Audi A3 2,0 TDI DSG SB S-Line 2005
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af SorenR »

Billede

Billede

:mrgreen:

Ideen med en flaskeholder fra en racercykel er måske ikke helt hen i vejret - hvis man kan finde et sted til den. Sådan en fås jo i Carbon...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Svik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13/07/2014 22:27
Geografisk sted: Svendborg

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af Svik »

Næ, det er naturligvis rigtigt. Måske en overvejelse værd :)
Audi A3 2,0 TDI DSG SB S-Line 2005
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af 8PJ »

Svik skrev:Hej

Jeg har netop fået min "nye" Audi A3. Fed bil, meeen kopholder prisen får de så ikke. Jeg har søgt lidt her på forummet, men syntes ikke lige jeg kan finde svar på det jeg søger. Der er jo en kopholder under armlænet, men den er i min optik ubrugelig, da armlænet jo så skal være slået op.
Er der mon ikke nogle, som har fundet på alternative løsninger, som jeg måske kunne bruge. Skal siges, at bilen har navigation.

Kom frisk :)

M.v.h.
Christian


Jeg har selv ærgret mig over den manglende kopholder, når bilen er med dobbel-din og modificerede derfor en kopholder, så den kunne monteres. Du kan tage en kopholder fra en 1-din og montere fronten fra kortskuffe til 2-din (der skal skæres en lille smule af kopholderen for at få den smallere kortskuffefront på, men det er fuldtændig usynligt, både i lukket og åben tilstand), så kan du få kopholder under navien.
Brugeravatar
Svik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13/07/2014 22:27
Geografisk sted: Svendborg

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af Svik »

8PJ skrev:
Svik skrev:Hej

Jeg har netop fået min "nye" Audi A3. Fed bil, meeen kopholder prisen får de så ikke. Jeg har søgt lidt her på forummet, men syntes ikke lige jeg kan finde svar på det jeg søger. Der er jo en kopholder under armlænet, men den er i min optik ubrugelig, da armlænet jo så skal være slået op.
Er der mon ikke nogle, som har fundet på alternative løsninger, som jeg måske kunne bruge. Skal siges, at bilen har navigation.

Kom frisk :)

M.v.h.
Christian


Jeg har selv ærgret mig over den manglende kopholder, når bilen er med dobbel-din og modificerede derfor en kopholder, så den kunne monteres. Du kan tage en kopholder fra en 1-din og montere fronten fra kortskuffe til 2-din (der skal skæres en lille smule af kopholderen for at få den smallere kortskuffefront på, men det er fuldtændig usynligt, både i lukket og åben tilstand), så kan du få kopholder under navien.


Tak for ideen, tror jeg så den i en anden tråd ? Ved dog ikke, om jeg lige har hænderne skruet rigtigt på til sådan et projekt :)
Audi A3 2,0 TDI DSG SB S-Line 2005
Brugeravatar
Fredrik84
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 181
Tilmeldt: 20/05/2013 15:32
Geografisk sted: Charlottenlund
Kontakt:

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af Fredrik84 »

Hvordan fungerer det med RNS-E og kopholder i stedet for kortholderen? De fleste virker lidt nervøse i forhold til spild på skærmen?

Jeg har læst en del på de engelske forums hvor de monterer US midterkonsol i stedet, jeg er godt i gang med at få priser på dette.

Se vedhæftet billede.

Man flytter så AUX og cigarette stikket over til hvor kopholderne er i dag. Evt. også et ekstra 12v.
http://trunk.thecollegedriver.com/Audi/ ... %20AUX.jpg

Sig endelig til hvis der har interesse, så kan jeg give yderligere info når jeg kommer videre med projektet.
Vedhæftede filer
IMG_0035.JPG
IMG_0035.JPG (55.63 KiB) Vist 22587 gange
Mvh
Fredrik

- Audi A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] NUVÆRENDE
- Audi A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- Audi A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk
Brugeravatar
Svik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13/07/2014 22:27
Geografisk sted: Svendborg

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af Svik »

Fredrik84 skrev:Hvordan fungerer det med RNS-E og kopholder i stedet for kortholderen? De fleste virker lidt nervøse i forhold til spild på skærmen?

Jeg har læst en del på de engelske forums hvor de monterer US midterkonsol i stedet, jeg er godt i gang med at få priser på dette.

Se vedhæftet billede.

Man flytter så AUX og cigarette stikket over til hvor kopholderne er i dag. Evt. også et ekstra 12v.
http://trunk.thecollegedriver.com/Audi/ ... %20AUX.jpg

Sig endelig til hvis der har interesse, så kan jeg give yderligere info når jeg kommer videre med projektet.


Ser spændende ud, jeg vil helt sikkert gerne høre mere, når du har yderligere info :)
Audi A3 2,0 TDI DSG SB S-Line 2005
Brugeravatar
Fredrik84
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 181
Tilmeldt: 20/05/2013 15:32
Geografisk sted: Charlottenlund
Kontakt:

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af Fredrik84 »

Jeg har fået priser på nogen af delene via Audi Flensborg og med Audiclub rabat. Der hvor der er £ som priser er fordi jeg ikke har fået priser hos Audi Flensborg endnu.

2x 000979227EA
Repair wire which I used to wire in the extra 12v supply
65 kr. ex. moms pr. stk.

1x 000979023E
Repair wire which I used to wire in the extra 12v supply
51 kr. ex. moms pr. stk.

1x 1J0919321
12v unit
7 kr. ex. moms

1x 8P1863241 6PS
USA Centre Console
608 kr. ex. moms

1x 8P0863387G 6PS
12V supply, lighter and slot for Aux in
269 kr. ex. moms

1x 8J0035475
Aux in unit
83 kr. ex. moms

1x 1J0972977G
Aux in plug
kr. ?

8P1 863 752 04S Console Bolt Cover
8P1 863 274 05S Console Bolt Cover
8P1 863 273 05S Console Bolt Cover
8P1 863 751 04S Console Bolt Cover
(4 parts in one bag)
15 kr. ex. moms


Det skulle være alt hvad der behøves.

Momsen udgør 19% som altså skal ligges oveni prisen. (19% er den tyske moms).
Mvh
Fredrik

- Audi A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] NUVÆRENDE
- Audi A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- Audi A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk
Brugeravatar
Svik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13/07/2014 22:27
Geografisk sted: Svendborg

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af Svik »

Super, men det bliver noget af en pris for en kopholder :)

Jeg syntes nu ikke, at jeg har så meget plads til højre for håndbremsen, men det snyder måske lidt. Regner du med at lave det selv ?
Audi A3 2,0 TDI DSG SB S-Line 2005
Brugeravatar
Fredrik84
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 181
Tilmeldt: 20/05/2013 15:32
Geografisk sted: Charlottenlund
Kontakt:

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af Fredrik84 »

Ja det er lidt af en pris men så kommer der også et ekstra 12v samt god placering af AUX.

Du skal ligge mærke til udformningen på billedet for det stykke ved håndbremsen har en runding på tværs af konsollen som vores ikke har.

Monteringen skulle ikke være så kompleks. Konsollen er nem, det er kun 12v og AUX jeg er mest nervøs for.
Mvh
Fredrik

- Audi A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] NUVÆRENDE
- Audi A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- Audi A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk
Brugeravatar
Svik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13/07/2014 22:27
Geografisk sted: Svendborg

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af Svik »

Fredrik84 skrev:Ja det er lidt af en pris men så kommer der også et ekstra 12v samt god placering af AUX.

Du skal ligge mærke til udformningen på billedet for det stykke ved håndbremsen har en runding på tværs af konsollen som vores ikke har.

Monteringen skulle ikke være så kompleks. Konsollen er nem, det er kun 12v og AUX jeg er mest nervøs for.


Jeg lader dig starte, og så regner jeg med en how to for dummies, som jeg kan misbruge på det groveste :)
Audi A3 2,0 TDI DSG SB S-Line 2005
Brugeravatar
Fredrik84
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 181
Tilmeldt: 20/05/2013 15:32
Geografisk sted: Charlottenlund
Kontakt:

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af Fredrik84 »

Det er så en aftale :D
Mvh
Fredrik

- Audi A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] NUVÆRENDE
- Audi A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- Audi A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af 8PJ »

Fredrik84 skrev:Hvordan fungerer det med RNS-E og kopholder i stedet for kortholderen? De fleste virker lidt nervøse i forhold til spild på skærmen?


Risikoen for at spilde findes selvfølgelig, men jeg har nu aldrig selv oplevet det. Den er næppe heller større, end ved 1-din monteringen, men jeg havde ingen bekymring i den retning.

Havde selv overvejet din ide med US-konsol, da jeg finder den normale kopholderplacering i midterkonsollen direkte tåbelig, hvis man har armlæn. Efter at have givet kortskuffe-løsningen et forsøg, fandt jeg det dog unødvendigt, men det er da bestemt en udmærket løsning.
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af 8PJ »

Svik skrev:
8PJ skrev:
Svik skrev:Hej

Jeg har netop fået min "nye" Audi A3. Fed bil, meeen kopholder prisen får de så ikke. Jeg har søgt lidt her på forummet, men syntes ikke lige jeg kan finde svar på det jeg søger. Der er jo en kopholder under armlænet, men den er i min optik ubrugelig, da armlænet jo så skal være slået op.
Er der mon ikke nogle, som har fundet på alternative løsninger, som jeg måske kunne bruge. Skal siges, at bilen har navigation.

Kom frisk :)

M.v.h.
Christian


Jeg har selv ærgret mig over den manglende kopholder, når bilen er med dobbel-din og modificerede derfor en kopholder, så den kunne monteres. Du kan tage en kopholder fra en 1-din og montere fronten fra kortskuffe til 2-din (der skal skæres en lille smule af kopholderen for at få den smallere kortskuffefront på, men det er fuldtændig usynligt, både i lukket og åben tilstand), så kan du få kopholder under navien.


Tak for ideen, tror jeg så den i en anden tråd ? Ved dog ikke, om jeg lige har hænderne skruet rigtigt på til sådan et projekt :)


Det er nu en meget simpel operation, som vel tager max. 5 minutter. På den faceliftede model (2009), er det lidt mere besværligt, da kortskuffens front ikke er symmetrisk, og der skal skæres en del i kopholderen. På den gamle model er det meget enkelt.
Brugeravatar
Svik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13/07/2014 22:27
Geografisk sted: Svendborg

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af Svik »

Ok, tak for den info. Havde indtrykket af, at det var en noget større operation :)
Audi A3 2,0 TDI DSG SB S-Line 2005
Brugeravatar
rofl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 175
Tilmeldt: 25/04/2011 08:53
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af rofl »

Svik skrev:Hej

Jeg har netop fået min "nye" Audi A3. Fed bil, meeen kopholder prisen får de så ikke. Jeg har søgt lidt her på forummet, men syntes ikke lige jeg kan finde svar på det jeg søger. Der er jo en kopholder under armlænet, men den er i min optik ubrugelig, da armlænet jo så skal være slået op.
Er der mon ikke nogle, som har fundet på alternative løsninger, som jeg måske kunne bruge. Skal siges, at bilen har navigation.

Kom frisk :)

M.v.h.
Christian


Dahl jeg først læser det nu, for jeg har en opholder liggende fra fruens s3 da jeg skiftede konsol fra din1 til din2. Det bedste efter min mening er da original kopholderen. Har lige kørt med et glas cola idag og super lækkert aircondition køler colaen ned til iskold 8) det med at spilde på navi er da heller ikke noget problem ? Håbede end da på at jeg kunne sætte 2. Stk i fruens bil, men der er ikke plads da der bagved sidder en bøjle der holder instrumentbrættet. Men et hurtig søg på ebay på kopholderen og du vil finde masser til ingen penge selvom de koster 1500 fra nye
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af 8PJ »

rofl skrev:....et hurrtig søg på ebay på kopholderen og du vil finde masser til ingen penge selvom de koster 1500 fra nye

Ahh, prisen for en kopholder til 8P-modellen er godt 30 Euro i Tyskland (lidt mere i DK), så 1.500 vist lige i overkanten - selv med afgift, hvis den er monteret ab fabrik. :D
Brugeravatar
rofl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 175
Tilmeldt: 25/04/2011 08:53
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af rofl »

8PJ skrev:
rofl skrev:....et hurrtig søg på ebay på kopholderen og du vil finde masser til ingen penge selvom de koster 1500 fra nye

Ahh, prisen for en kopholder til 8P-modellen er godt 30 Euro i Tyskland (lidt mere i DK), så 1.500 vist lige i overkanten - selv med afgift, hvis den er monteret ab fabrik. :D

Ok, fik ikke skrevet 1500 originalt hos audi til en s3 8L , viste ikke at det ikke er den samme beklager (y)
Sace
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: 30/11/2013 15:34

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af Sace »

Hovsa, jeg havde da helt overset denne tråd. Jeg har været i samme situation med kopholderne - Og gav efter og opgraderede.

Jeg har valgt løsningen med AUX (den kan også fåes uden). Det hele er monteret og virker perfekt. Der er ikke mange ben i monteringen, heller ikke ledningsdelen. Jeg har blot tilsluttet de to 12V til samme forsyning, hvilket ikke er noget problem til de ting jeg bruger det til.

Spørg endelig hvis der er spørgsmål til noget af det :)

Billede
Brugeravatar
Svik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13/07/2014 22:27
Geografisk sted: Svendborg

Re: Alternative kopholderee

Indlæg af Svik »

Sace skrev:Hovsa, jeg havde da helt overset denne tråd. Jeg har været i samme situation med kopholderne - Og gav efter og opgraderede.

Jeg har valgt løsningen med AUX (den kan også fåes uden). Det hele er monteret og virker perfekt. Der er ikke mange ben i monteringen, heller ikke ledningsdelen. Jeg har blot tilsluttet de to 12V til samme forsyning, hvilket ikke er noget problem til de ting jeg bruger det til.

Spørg endelig hvis der er spørgsmål til noget af det :)

Billede


Det ser godt ud, og helt sikkert den løsning jeg selv skal have lavet. Pt. er tiden dog ikke til det. Hvor i landet er du fra ?

M.v.h.
Christian
Audi A3 2,0 TDI DSG SB S-Line 2005
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"