Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg om instrumenter & kabine
SKG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 90
Tilmeldt: 4/08/2007 12:43
Geografisk sted: København

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af SKG »

Pete skrev:Findes der en dansk (danske priser) on-line konfigurator?

nej, man skal selv sidde og rode med excel eller hvad man nu bruger.
Audi A3 8V, Ambition, 1.6 TDI (05/2013)
Audi A3 8P, Attraction, 1.9TDIe (12/2007)
nfb
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15/10/2013 21:52

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af nfb »

RBoa skrev:
Lyder som en fornuftig konfig.
Har selv en SB 2,0 TDI Ambition (Issølv metallic) med flg.:
Business Plus, Connectivity, Eftermonteret nav, eftermonteret fartpilot (4.200 fra forhandler), belysningspakke (fed at have), Lyspakke/Xenon (et must til en ny Audi med Xenon, hvis du spør' mig), alu optikpakke, blanke rudelister, mørkt film på bagerste ruder - og sort himmel (det ville jeg ikke selv have valgt).
Bilen er købt som demo - og derfor kunne jeg ikke selv vælge. Men bortset fra den sorte himmel er det en perfekt sammensætning synes jeg.

Skal snart have eftermonteret org. aftageligt træk og akustisk baksensor hos Audi i Flensborg. Begge dele for 1.500€
Ca. samme pris som trækket alene ville koste i DK!



Hvorfor ville du fravælge sort himmel?
Står selv og vakler om jeg skal vælge den option eller ej, så det monteret i en rød A3 sedan og der så det ganske lækkert ud.
RBoa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: 22/10/2013 20:04

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af RBoa »

nfb skrev:

Hvorfor ville du fravælge sort himmel?
Står selv og vakler om jeg skal vælge den option eller ej, så det monteret i en rød A3 sedan og der så det ganske lækkert ud.


Åhh... Der er ikke noget specielt skidt ved sort himmel. Det er dog ikke noget jeg ville betale ekstra for, hvis jeg havde valget.
Kabinen bliver rigeligt "intim" og mørk. Og det er jo ikke nogen stor bil i forvejen.
Brugeravatar
Bohn
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 962
Tilmeldt: 22/06/2007 22:12
Geografisk sted: Haslev, Sjælland

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Bohn »

Ivan skrev:Spændende :)

Jeg ville personligt minimum tilvælge flg.:

Tyverihæmmende hjulbolte 605,-
Sidespejle med elektrisk indklapning og med aut. afblænding i førersiden 6.275,-
Blanke rudelister 3.881,-
Bakspejl med automatisk nedblænding Inkl. lys- og regnsensor og akustikforrude med grå stribe øverst 5.933,-

Nu er COD sikkert skønt, men når der kommer problemer. +(

Prøvede forleden at bygge min ønske A3 og kom frem til ca. 600K, uden MMI touch til 55K :-&
Man kan også vælge en overbetalt forsikring ved Audi - havde det så bare været udvidelse af garantien med 2 år som VW og Seat. :?
Audi er langt fremme med teknik - bare Audi ville forbedre robusthed og mindske driftomkostninger, for der er rigelig plads til forbedringer... :-k

jeg vil gerne risikere et drag over nakken, og melde mig uenig :|?? Det er for meget bling-bling over det.
Hygge
Kim Bohn

By: Haslev
Bil: BMW i3 Rex 2014
CV: LMC Dominant 550RD 2005
Foto: Fujifilm X100s & DJI Phantom 4
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Ivan »

Bohn skrev:
Ivan skrev:Spændende :)

Jeg ville personligt minimum tilvælge flg.:

Tyverihæmmende hjulbolte 605,-
Sidespejle med elektrisk indklapning og med aut. afblænding i førersiden 6.275,-
Blanke rudelister 3.881,-
Bakspejl med automatisk nedblænding Inkl. lys- og regnsensor og akustikforrude med grå stribe øverst 5.933,-

Nu er COD sikkert skønt, men når der kommer problemer. +(

Prøvede forleden at bygge min ønske A3 og kom frem til ca. 600K, uden MMI touch til 55K :-&
Man kan også vælge en overbetalt forsikring ved Audi - havde det så bare været udvidelse af garantien med 2 år som VW og Seat. :?
Audi er langt fremme med teknik - bare Audi ville forbedre robusthed og mindske driftomkostninger, for der er rigelig plads til forbedringer... :-k

jeg vil gerne risikere et drag over nakken, og melde mig uenig :|?? Det er for meget bling-bling over det.


Gir' dig gerne et par kølleslag :mrgreen:

Enig i at bling-bling tildensen er alt for meget, men blanke klassiske rudelister på en Audi, ser bare godt ud i mine øjne. (y)
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af 8PJ »

Hej RBoa

Ser at du har indvendig belysningspakke, hvilket jeg desværre ikke nåede, at få bestilt. Jeg er derfor ved at eftermontere pakken (bliver dyrere end fabriksmonteret). Har fået indstigningslamper/døradvarselslys samt belyste dørhåndtag monteret, men ud over, at mine dørelektronikmoduler ikke umiddelbart understøtter ambientelys i dørene, er jeg i tvivl om selve dekorlisterne kan fås i "alu", når der er lyspakke. Kunne du lokkes til at poste et billede af dine lyslister og evt. en scanning af modulerne med VCDS ?

Pft.

Per J

RBoa skrev:Lyder som en fornuftig konfig.
Har selv en SB 2,0 TDI Ambition (Issølv metallic) med flg.:
Business Plus, Connectivity, Eftermonteret nav, eftermonteret fartpilot (4.200 fra forhandler), belysningspakke (fed at have), Lyspakke/Xenon (et must til en ny Audi med Xenon, hvis du spør' mig), alu optikpakke, blanke rudelister, mørkt film på bagerste ruder - og sort himmel (det ville jeg ikke selv have valgt).
RBoa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: 22/10/2013 20:04

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af RBoa »

8PJ skrev:Hej RBoa

Ser at du har indvendig belysningspakke, hvilket jeg desværre ikke nåede, at få bestilt. Jeg er derfor ved at eftermontere pakken (bliver dyrere end fabriksmonteret). Har fået indstigningslamper/døradvarselslys samt belyste dørhåndtag monteret, men ud over, at mine dørelektronikmoduler ikke umiddelbart understøtter ambientelys i dørene, er jeg i tvivl om selve dekorlisterne kan fås i "alu", når der er lyspakke. Kunne du lokkes til at poste et billede af dine lyslister og evt. en scanning af modulerne med VCDS ?

Pft.

Per J


Hej Per
Hvilke lyslister er det du henviser til? På dørerne?
Tror ikke jeg har anden belysning (indvendigt) i dørene end i dørhåndtagene. Men jeg kan tjekke.
"scanning af modulerne med VCDS" giver ikke mening for mig :roll:
Men jeg er også absolut Audi begynder - og ikke hjemmemekaniker (udover skift at hjul og den slags småting) :)
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af 8PJ »

Jeg troede, at du havde belyste lister i dørene samt på instrumentpanelet (som kan styres via MMI). Vil du checke en mørk aften?

Scanning med VCDS betyder blot, at man kobler en PC med diaognosticeringsprogrammet VCDS på bilens diagnosestik. Herved kan man udlæse versioner af de forskellige programmerbare styreenheder og bl.a. bruge denne info til lidt "reverse engineering"
(hvis man eksempelvis skal have fundet ud af, hvilke versioner af de foskeliige moduler, der kræves for at understøtte de forskellige udstyrsmuligheder. Har du ikke VCDS-programmet selv (eller har fået udlæst koderne), giver det nok ikke rigtig nogen mening for dig.

Du må som sagt meget gerne checke dine lister ved lejlighed (evt. lige med kontrol i din MMI under "car" om du har en "ambiente menu" og i så fald, hvilke zoner du kan justere her). ?

Mvh

Per


RBoa skrev:Hej Per
Hvilke lyslister er det du henviser til? På dørerne?
Tror ikke jeg har anden belysning (indvendigt) i dørene end i dørhåndtagene. Men jeg kan tjekke.
"scanning af modulerne med VCDS" giver ikke mening for mig :roll:
Men jeg er også absolut Audi begynder - og ikke hjemmemekaniker (udover skift at hjul og den slags småting) :)
RBoa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: 22/10/2013 20:04

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af RBoa »

8PJ skrev:Jeg troede, at du havde belyste lister i dørene samt på instrumentpanelet (som kan styres via MMI). Vil du checke en mørk aften?

Du må som sagt meget gerne checke dine lister ved lejlighed (evt. lige med kontrol i din MMI under "car" om du har en "ambiente menu" og i så fald, hvilke zoner du kan justere her). ?

Mvh
Per


Hej Per
Undskyld sent svar. Har tjekket - og det eneste lys jeg har (indvendigt) i dørene er i håndtag. Heller ingen lys i lister på instrumentpanel. Dog rundt om kopholdere. Det ved jeg dog ikke om det er standard.
Men det svarer også meget godt til beskrivelsen af belysningspakken i prislisten:
"Indstignings- og fodrumslys samt belyste dørhåndtag, makeupspejle og belyste drikkevareholdere, 2 læselamper foran og bagi."
Vedhæftede filer
WP_20131028_001.jpg
WP_20131028_001.jpg (62.16 KiB) Vist 14130 gange
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af 8PJ »

Tak for afklaringen. Jeg havde fået opfattelsen, at der som standard var indirekte lys i trimlisterne i døren/instrumentbordet, når man valgte indvendig belysningspakke. Sælger var dog ikke helt klar i mælet.

Er belyste lister ikke med i pakken, er min ærgrelse over ikke at have fået det bestilt så knapt så stor, da lys i listerne åbenbart er en anden udstyrspakke (som under alle omstændigheder kræver andre dørelektronikmoduler end dem, som min bil har). Har man lys i listerne, vil der formodentlig også være en justeringsmulighed for "door" i MMI'en. :-k

Hvordan justerer du så lysstyrken i dørhåndtagene? Er det via den generelle instrumentbelysningsknap eller kan du også regulere dette via "front" i "background lighting" ?





RBoa skrev:
8PJ skrev:Jeg troede, at du havde belyste lister i dørene samt på instrumentpanelet (som kan styres via MMI). Vil du checke en mørk aften?

Du må som sagt meget gerne checke dine lister ved lejlighed (evt. lige med kontrol i din MMI under "car" om du har en "ambiente menu" og i så fald, hvilke zoner du kan justere her). ?

Mvh
Per


Hej Per
Undskyld sent svar. Har tjekket - og det eneste lys jeg har (indvendigt) i dørene er i håndtag. Heller ingen lys i lister på instrumentpanel. Dog rundt om kopholdere. Det ved jeg dog ikke om det er standard.
Men det svarer også meget godt til beskrivelsen af belysningspakken i prislisten:
"Indstignings- og fodrumslys samt belyste dørhåndtag, makeupspejle og belyste drikkevareholdere, 2 læselamper foran og bagi."
nfb
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15/10/2013 21:52

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af nfb »

8PJ skrev:Tak for afklaringen. Jeg havde fået opfattelsen, at der som standard var indirekte lys i trimlisterne i døren/instrumentbordet, når man valgte indvendig belysningspakke. Sælger var dog ikke helt klar i mælet.

Er belyste lister ikke med i pakken, er min ærgrelse over ikke at have fået det bestilt så knapt så stor, da lys i listerne åbenbart er en anden udstyrspakke (som under alle omstændigheder kræver andre dørelektronikmoduler end dem, som min bil har). Har man lys i listerne, vil der formodentlig også være en justeringsmulighed for "door" i MMI'en. :-k



Hvor har du fra at indirekte lys i trimlisterne er en mulighed der tilbydes til A3? Har søgt på Audi.de og i engelske fora og ingen steder ser jeg den option.

/Nicholas
RBoa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: 22/10/2013 20:04

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af RBoa »

Hej Per
Er ret sikker på at jeg ikke kan justere styrken af lyset - og det synes jeg heller ikke jeg har behov for...

Rune
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af 8PJ »

Har set billede af bil med listerne, partnumrene findes i reservedelskataloget (dyre), ledningsføring er vist i El-diagram og endelig har jeg ledningsnet til samme liggende, men mangler altså lidt infor om nødvendige dørelektronikmoduler (kan bare se, at mine mangler de nødvendige pins), men hvad udstyrspakken hedder, ved jeg (endnu) ikke. :-k

nfb skrev:
Hvor har du fra at indirekte lys i trimlisterne er en mulighed der tilbydes til A3? Har søgt på Audi.de og i engelske fora og ingen steder ser jeg den option.

/Nicholas
Senest rettet af 8PJ 4/11/2013 21:42, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af 8PJ »

Ahhh, det må du kunne. Mine eftermonterede belyste dørhåndtag reguleres sammen med instrumentlyset, men pt. kun muligt via drejeknappen til samme (kræver, at det er mørkt, før regulering er muligt)

Må hellere få fundet en A3 med lyspakke, så jeg kan få læst koder ud.


RBoa skrev:Hej Per
Er ret sikker på at jeg ikke kan justere styrken af lyset - og det synes jeg heller ikke jeg har behov for...

Rune
RBoa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: 22/10/2013 20:04

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af RBoa »

Ja, det kan godt være jeg kan justere lysstyrken med drejeknappen...
nfb
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15/10/2013 21:52

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af nfb »

8PJ skrev:Har set billede af bil med listerne, partnumrene findes i reservedelskataloget (dyre), ledningsføring er vist i El-diagram og endelig har jeg ledningsnet til samme liggende, men mangler altså lidt infor om nødvendige dørelektronikmoduler (kan bare se, at mine mangler de nødvendige pins), men hvad udstryspakken hedder, ved jeg (endnu) ikke. :-k



Det er weird, har nemlig lige bestilt en A3 SB 140 COD med bl.a. lyspakken og der er intet i ekstra udstyrlisten der nævner det du siger, ikke at jeg påstyr du tager fejl, men det er det samme mønster der går igen på audi.de

/Nicholas
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af 8PJ »

Måske noget "Audi Exclusive" udstyr. Jeg har blot konstateret, at delene findes, og jeg har som nævnt ledningsnet som passer.

nfb skrev:
8PJ skrev:Har set billede af bil med listerne, partnumrene findes i reservedelskataloget (dyre), ledningsføring er vist i El-diagram og endelig har jeg ledningsnet til samme liggende, men mangler altså lidt infor om nødvendige dørelektronikmoduler (kan bare se, at mine mangler de nødvendige pins), men hvad udstryspakken hedder, ved jeg (endnu) ikke. :-k



Det er weird, har nemlig lige bestilt en A3 SB 140 COD med bl.a. lyspakken og der er intet i ekstra udstyrlisten der nævner det du siger, ikke at jeg påstyr du tager fejl, men det er det samme mønster der går igen på audi.de

/Nicholas
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af 8PJ »

I mit katalog står der også følgende omkring belysningspakken, hvilket var grunden til, at jeg antog, at dørlisterne er belyste som en del af denne pakke: "....2 læselamper både foran og bagi, uplights til midterkonsol og indvendig dørflade".



nfb skrev:
Det er weird, har nemlig lige bestilt en A3 SB 140 COD med bl.a. lyspakken og der er intet i ekstra udstyrlisten der nævner det du siger, ikke at jeg påstyr du tager fejl, men det er det samme mønster der går igen på audi.de

/Nicholas
amkleist
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13/07/2013 11:26

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af amkleist »

nfb skrev:
8PJ skrev:Har set billede af bil med listerne, partnumrene findes i reservedelskataloget (dyre), ledningsføring er vist i El-diagram og endelig har jeg ledningsnet til samme liggende, men mangler altså lidt infor om nødvendige dørelektronikmoduler (kan bare se, at mine mangler de nødvendige pins), men hvad udstryspakken hedder, ved jeg (endnu) ikke. :-k



Det er weird, har nemlig lige bestilt en A3 SB 140 COD med bl.a. lyspakken og der er intet i ekstra udstyrlisten der nævner det du siger, ikke at jeg påstyr du tager fejl, men det er det samme mønster der går igen på audi.de

/Nicholas


Lyspakke og belysningspakke er to forskellige ting - hvis jeg forstår din misforståelse korrekt?
nfb
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15/10/2013 21:52

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af nfb »

amkleist skrev:
nfb skrev:
8PJ skrev:Har set billede af bil med listerne, partnumrene findes i reservedelskataloget (dyre), ledningsføring er vist i El-diagram og endelig har jeg ledningsnet til samme liggende, men mangler altså lidt infor om nødvendige dørelektronikmoduler (kan bare se, at mine mangler de nødvendige pins), men hvad udstryspakken hedder, ved jeg (endnu) ikke. :-k



Det er weird, har nemlig lige bestilt en A3 SB 140 COD med bl.a. lyspakken og der er intet i ekstra udstyrlisten der nævner det du siger, ikke at jeg påstyr du tager fejl, men det er det samme mønster der går igen på audi.de

/Nicholas


Lyspakke og belysningspakke er to forskellige ting - hvis jeg forstår din misforståelse korrekt?


Du har ret og jeg har bestilt begge pakker :)
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"