Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg om instrumenter & kabine
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Inside »

Jeg går og overvejer om min næste bil skulle være en Audi A3 Sedan 1.4 TFSI COD nu hvor min aldrende Nissan Primera snart skal på pension. Inden Sedan'en lander hos forhandlerne har jeg derfor prøvet at kigge på hvilke konfigurationer der giver bedst mening for mig at vælge. De ekstra ca. 14.000kr som Sedan'en kommer til at koste mere end Sportback'en er ikke regnet ind endnu, da den officielle pris på 1.4 COD med manuelle gear endnu ikke er kommet.

Ved at læse herinde og på andre forummer kan jeg forstå, at det med fordel kan betale sig at eftermontere noget af udstyret på sin nye Audi. På arket kan det ses, at Ambiente bedst kan betale sig hvis man får fabriksmonteret alt udstyr. Men vil det kunne betale sig for mig, at undlade fartpilot og parkeringshjælp, for så at købe en Ambition og på et senere tidspunkt få eftermonteret de to ting? Og vil de eftermonterede funktioner virke 100% som var det fabriksmonteret? Her tænker jeg med fuld integrering i MMI systemet osv.

Vælger jeg Ambition får jeg så også sportssæder foran, hvilket jeg går ud fra er en nice tilføjelse over de normale.

Er der andet som det kan betale sig at få eftermonteret? Har også luret lidt på at få opgraderet til MMI med 7" skærm på et senere tidspunkt. Findes der nogen praktiske eksempler på at det rent faktisk kan lade sig gøre? Og har i andre gode råd som jeg burde have i forbindelse med køb af ny Audi så vil jeg meget gerne høre dem :)

Billede
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Ivan »

Spændende :)

Jeg ville personligt minimum tilvælge flg.:

Tyverihæmmende hjulbolte 605,-
Sidespejle med elektrisk indklapning og med aut. afblænding i førersiden 6.275,-
Blanke rudelister 3.881,-
Bakspejl med automatisk nedblænding Inkl. lys- og regnsensor og akustikforrude med grå stribe øverst 5.933,-

Nu er COD sikkert skønt, men når der kommer problemer. +(

Prøvede forleden at bygge min ønske A3 og kom frem til ca. 600K, uden MMI touch til 55K :-&
Man kan også vælge en overbetalt forsikring ved Audi - havde det så bare været udvidelse af garantien med 2 år som VW og Seat. :?
Audi er langt fremme med teknik - bare Audi ville forbedre robusthed og mindske driftomkostninger, for der er rigelig plads til forbedringer... :-k
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
kennethxyz
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15/07/2013 11:31

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af kennethxyz »

Jeg ville i hvertfald sikre mig multifunktionsrat, da det ellers godt kan blive lidt små-dyrt at få fartpilot i... Jeg fik at vide at det var et krav da jeg købte min A5
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI
Tekker
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15/07/2013 22:37

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Tekker »

Ivan skrev:Bakspejl med automatisk nedblænding Inkl. lys- og regnsensor og akustikforrude med grå stribe øverst 5.933,-

Det er med i Xenon Plus pakken.
Tekker
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15/07/2013 22:37

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Tekker »

kennethxyz skrev:Jeg ville i hvertfald sikre mig multifunktionsrat, da det ellers godt kan blive lidt små-dyrt at få fartpilot i... Jeg fik at vide at det var et krav da jeg købte min A5

Multifunktionsrat er med i Businesspakke og Businesspakke Plus.
Tekker
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15/07/2013 22:37

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Tekker »

Fartpilot eftermonteres for ca. 4.500, og aktivering af navigation (til connectivity pakken) er ca. 5.500.

http://fredericia.audi.dk/Nye-biler/Udstyr/Default.aspx

Blanke rudelister er også et krav på en A3.

At vælge en Ambiente, og så tilvælge Drive Select og Sportsundervogn, virker helt skørt. Hvorfor ikke bare en Ambition og så få eftermonteret fartpilot og baksensor?

Ambition er den variant som giver mest for pengene. På den gamle A3 kostede Ambition over 25.00 - nu er det kun 11.000.

Ambiente er lige så dyr som den plejer.... ;-)
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Inside »

Tak for feedback! Jeg har nu opdateret skemaet ud fra nogle af jeres anbefalinger. Havde ikke tænkt på blanke rudelister, det er nu tilføjet. Multifunktionsrat, regnsensor osv er, som allerede nævnt, en del af de andre pakker.

Fartpilot og bakkamera er også fravalgt nu, og må blive eftermonteret på et senere tidspunkt.

Har i nogen erfaringer med pris på eftermontering af anhængertræk?

Billede
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Tekker
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15/07/2013 22:37

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Tekker »

Det er en helt fin bil nu ;-)

Hvad farve tænker du?

Og husk at du kan vælge mellem 4 forskellige indtræk: Sort/sort, sort/sølv, sort/blå og sort/gul. Den første er "standard" og de sidste to ligner noget skidt. Men sort/sølv er slet ikke tosset.

http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen ... zuege.html
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Inside »

Tekker skrev:Det er en helt fin bil nu ;-)

Hvad farve tænker du?

Og husk at du kan vælge mellem 4 forskellige indtræk: Sort/sort, sort/sølv, sort/blå og sort/gul. Den første er "standard" og de sidste to ligner noget skidt. Men sort/sølv er slet ikke tosset.

http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen ... zuege.html


Det er jeg sku glad for du synes ;)

Jeg hælder mest til at den skal være hvid! Passer super godt til designet.

Og stoffet, hmmm, der er jeg nok mest til det sikre valg (sort/sort) :) vil give dig ret i at blå og gul er ret skidt. Og umiddelbart nogle farver man hurtigt vil blive trætte af.
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Ivan »

Hvid er moderne, men sølv, sort og grå er sikre gensalgsfarver. :)

Hvad skal du betale pr. md? Og forsikring?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Inside »

Ivan skrev:Hvid er moderne, men sølv, sort og grå er sikre gensalgsfarver. :)

Hvad skal du betale pr. md? Og forsikring?


Min nuværende er sølv, så der må gerne ske noget nyt på den front :) Men Sort er nu også lækkert!

Forsikring for sådan en fætter her vil blive 4.513,00kr. pr. år for ansvar+kasko og en selvrisiko på 7.500kr.
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
ReneD
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 28/07/2013 00:05

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af ReneD »

Til Info vil jeg bare sige at Audi ikke kan eftermontere bakkamera, men man kan få eftermonteret bak censore altså "biiiip lyde" og desværre ikke kamera det fik jeg at vide da jeg ville ha eftermonteret bakkamera og fartpilot.. Fartpilot er intet problem og er som sagt meget billigere pga vores dejlige afgifter :/
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Inside »

ReneD skrev:Til Info vil jeg bare sige at Audi ikke kan eftermontere bakkamera, men man kan få eftermonteret bak censore altså "biiiip lyde" og desværre ikke kamera det fik jeg at vide da jeg ville ha eftermonteret bakkamera og fartpilot.. Fartpilot er intet problem og er som sagt meget billigere pga vores dejlige afgifter :/


Tak for info! Ved du om de eftermonterede bak sensorer bliver integreret med MMI systemet så man kan se sensorne på skærmen ?
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
amkleist
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13/07/2013 11:26

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af amkleist »

ReneD skrev:Til Info vil jeg bare sige at Audi ikke kan eftermontere bakkamera, men man kan få eftermonteret bak censore altså "biiiip lyde" og desværre ikke kamera det fik jeg at vide da jeg ville ha eftermonteret bakkamera og fartpilot.. Fartpilot er intet problem og er som sagt meget billigere pga vores dejlige afgifter :/


Kan man få eftermonteret Parkeringshjælp Plus med selektiv visning? - sensor på foran og bagpå.
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Beoman »

ReneD skrev:Til Info vil jeg bare sige at Audi ikke kan eftermontere bakkamera, men man kan få eftermonteret bak censore altså "biiiip lyde" og desværre ikke kamera det fik jeg at vide da jeg ville ha eftermonteret bakkamera og fartpilot.. Fartpilot er intet problem og er som sagt meget billigere pga vores dejlige afgifter :/


Man kan godt retrofitte bakkamera. Det er så nemt at man kan gøre det selv. Skift grebet i bagklappen, træk et kabel til MMI, et til sikringsdåsen og kod skidtet.

Pris brugt på Ebay: Ca. 300 Euro.
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Beoman »

amkleist skrev:
ReneD skrev:Til Info vil jeg bare sige at Audi ikke kan eftermontere bakkamera, men man kan få eftermonteret bak censore altså "biiiip lyde" og desværre ikke kamera det fik jeg at vide da jeg ville ha eftermonteret bakkamera og fartpilot.. Fartpilot er intet problem og er som sagt meget billigere pga vores dejlige afgifter :/


Kan man få eftermonteret Parkeringshjælp Plus med selektiv visning? - sensor på foran og bagpå.


Aom udgangspunkt kan man eftermontere alt. Det er et spørgsmål om vilje og penge :)
Ja, parkeringshjælp plus kan også eftermonteres.
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Inside »

Beoman skrev:
ReneD skrev:Til Info vil jeg bare sige at Audi ikke kan eftermontere bakkamera, men man kan få eftermonteret bak censore altså "biiiip lyde" og desværre ikke kamera det fik jeg at vide da jeg ville ha eftermonteret bakkamera og fartpilot.. Fartpilot er intet problem og er som sagt meget billigere pga vores dejlige afgifter :/


Man kan godt retrofitte bakkamera. Det er så nemt at man kan gøre det selv. Skift grebet i bagklappen, træk et kabel til MMI, et til sikringsdåsen og kod skidtet.

Pris brugt på Ebay: Ca. 300 Euro.


Og skulle man nå dertil, er montering og kodning så noget du eller nogen andre kan hjælpe med mod en lille skilling? ;)
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Beoman »

Det kan vi nok finde ud af.
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
RBoa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: 22/10/2013 20:04

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af RBoa »

Inside skrev:Tak for feedback! Jeg har nu opdateret skemaet ud fra nogle af jeres anbefalinger. Havde ikke tænkt på blanke rudelister, det er nu tilføjet. Multifunktionsrat, regnsensor osv er, som allerede nævnt, en del af de andre pakker.

Fartpilot og bakkamera er også fravalgt nu, og må blive eftermonteret på et senere tidspunkt.

Har i nogen erfaringer med pris på eftermontering af anhængertræk?

Billede


Lyder som en fornuftig konfig.
Har selv en SB 2,0 TDI Ambition (Issølv metallic) med flg.:
Business Plus, Connectivity, Eftermonteret nav, eftermonteret fartpilot (4.200 fra forhandler), belysningspakke (fed at have), Lyspakke/Xenon (et must til en ny Audi med Xenon, hvis du spør' mig), alu optikpakke, blanke rudelister, mørkt film på bagerste ruder - og sort himmel (det ville jeg ikke selv have valgt).
Bilen er købt som demo - og derfor kunne jeg ikke selv vælge. Men bortset fra den sorte himmel er det en perfekt sammensætning synes jeg.

Skal snart have eftermonteret org. aftageligt træk og akustisk baksensor hos Audi i Flensborg. Begge dele for 1.500€
Ca. samme pris som trækket alene ville koste i DK!
Brugeravatar
Pete
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16/08/2006 12:38
Geografisk sted: Randers

Re: Ny Audi A3 - spørgsmål til valg af konfiguration

Indlæg af Pete »

Findes der en dansk (danske priser) on-line konfigurator?

:) Pete
VagCom/VCDS
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"