Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstraudstyr?
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
Og så vil jeg tilføje at jeg ville hellere vælge belysningspakken og så spare de blanke rudelister, hvis man ikke vælger begge ting
Audi A4 Limousine 8K/B8 12/2008 2.0 TFSI
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
amkleist skrev:Inside skrev:amkleist skrev:Ivan skrev:Hvor langt er du nået og ikke mindst, hvad er prisen summet op til?
Jeg er nået frem til at kontakte en svensk forhandler og høre hvad de tager for hhv. fartpilot, parkeringshjælp plus med selektiv visning samt oplåsning af navigation
Du må meget gerne dele priserne med os andre når du får svar er nemlig også interesseret i lige præcis de 3 ting
Det skal jeg gøre
Jeg kan ikke få nogen som helst priser ud af Audi Sverige for eftermontering, da de SKAL bruge et stelnummer for at kunne slå et PR-nummer op?
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor det ikke kan lade sig gøre at lave et prisoverslag.
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
amkleist skrev:amkleist skrev:Inside skrev:amkleist skrev:Ivan skrev:Hvor langt er du nået og ikke mindst, hvad er prisen summet op til?
Jeg er nået frem til at kontakte en svensk forhandler og høre hvad de tager for hhv. fartpilot, parkeringshjælp plus med selektiv visning samt oplåsning af navigation
Du må meget gerne dele priserne med os andre når du får svar er nemlig også interesseret i lige præcis de 3 ting
Det skal jeg gøre
Jeg kan ikke få nogen som helst priser ud af Audi Sverige for eftermontering, da de SKAL bruge et stelnummer for at kunne slå et PR-nummer op?
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor det ikke kan lade sig gøre at lave et prisoverslag.
Så må du ned til en forhandler og skrive et stelnr. op for en der er nogenlunde tilsvarende den du vil købe (dvs. en uden baksensor og fartpilot) og så gå ud fra at prisen bliver nogenlunde det samme...
Audi A4 Limousine 8K/B8 12/2008 2.0 TFSI
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
amkleist skrev:amkleist skrev:Inside skrev:amkleist skrev:Ivan skrev:Hvor langt er du nået og ikke mindst, hvad er prisen summet op til?
Jeg er nået frem til at kontakte en svensk forhandler og høre hvad de tager for hhv. fartpilot, parkeringshjælp plus med selektiv visning samt oplåsning af navigation
Du må meget gerne dele priserne med os andre når du får svar er nemlig også interesseret i lige præcis de 3 ting
Det skal jeg gøre
Jeg kan ikke få nogen som helst priser ud af Audi Sverige for eftermontering, da de SKAL bruge et stelnummer for at kunne slå et PR-nummer op?
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor det ikke kan lade sig gøre at lave et prisoverslag.
Hey, du må gerne låne mit stel.nr - en A3 8V 1.6 TDI Ambition - http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk ... eg=ae54746
Jeg er meget interesseret i hvad du mon kan få af svar fra hensidan. Tyskland sagde de:
Hej Søren,
Aktivering af navigationen med de nyeste kort kan vi tilbyde til total ... 683,- Euro / Dkk 5122,-
Efter montering af fartpilot kan vi tilbyde til total .. 424,- Euro / Dkk 3180,-
Alt inkl. moms
Mit freundlichen Grüßen / med venlig hilsen / kind regards
Torsten Illing
Audi A3 8V, Ambition, 1.6 TDI (05/2013)
Audi A3 8P, Attraction, 1.9TDIe (12/2007)
Audi A3 8P, Attraction, 1.9TDIe (12/2007)
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
SKG skrev:Hey, du må gerne låne mit stel.nr - en A3 8V 1.6 TDI Ambition - http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk ... eg=ae54746
Jeg er meget interesseret i hvad du mon kan få af svar fra hensidan. Tyskland sagde de:
Hej Søren,
Aktivering af navigationen med de nyeste kort kan vi tilbyde til total ... 683,- Euro / Dkk 5122,-
Efter montering af fartpilot kan vi tilbyde til total .. 424,- Euro / Dkk 3180,-
Alt inkl. moms
Mit freundlichen Grüßen / med venlig hilsen / kind regards
Torsten Illing
Fedt! Tusinde tak, det er virkelig pænt af dig
Hvad har du selv af ekstraudsstyr i din bil? - er der noget specielt ekstraudstyr du mangler/savner?
Har du haft nogen problemer eller noget andet som du ikke er helt tilfreds med?
Hvad har du prøvet af andre modeller inden købet af din A3?
Jeg beklager de mange spørgsmål
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
amkleist skrev:Fedt! Tusinde tak, det er virkelig pænt af dig
Hvad har du selv af ekstraudsstyr i din bil? - er der noget specielt ekstraudstyr du mangler/savner?
Har du haft nogen problemer eller noget andet som du ikke er helt tilfreds med?
Hvad har du prøvet af andre modeller inden købet af din A3?
Jeg beklager de mange spørgsmål
Jeg har leaset min bil, så der følger en business pakke. Derudover har jeg blanke lister (fik et godt tilbud på dem) og connectivity pakken. Alt i alt 3850kr/måned.
Jeg savner fartpilot næsten hver gang jeg kører en tur i bilen
Derudover mangler der ca 200hk, automatgear, soltag, b&o-anlæg, xenon og alcantara sæder. Jeg valgte dog at beholde min lejlighed og at få mad hver dag i stedet
Jeg har et problem med at jeg ofte støder mit knæ ind i lys-kontakten når jeg stiger ud af bilen.
I sep/okt 2012 prøvede jeg Mercedes A-klassen, samme dag jeg prøvede A3 8V (3 døre) første gang. Der var audi'en helt klar favorit. I marts 2013 var jeg ude at prøve 2-3 forskellige sportback, og efter det var valget let. Mere motorkraft ville bare give mig nogle bøder, men med det sagt, så har jeg hørt, fra en ven *fløjte fløjte*, at en 1,6 sagtens kan køre 200km/t.
Audi A3 8V, Ambition, 1.6 TDI (05/2013)
Audi A3 8P, Attraction, 1.9TDIe (12/2007)
Audi A3 8P, Attraction, 1.9TDIe (12/2007)
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
amkleist skrev:
Jeg kan se du selv er ved at hoppe på en A3'er - hvilke tanker har du gjort dig mht. udstyr? Hvad er dine prioriteter? Hvilke andre modeller har du prøvet, Audi som ikke-Audi?
Mht. udstyr så ser mine prioriteringer sådan her ud (med udgangspunkt i en Ambition):
Business pakke plus og connectivity pakke. Der følger simpelthen så mange gode ting med heri! Så et must at begge pakker er med. Derefter kommer lyspakken med xenon og LED, samt den indvendige belysningspakke. Tror man bliver rigtig ked af at give så mange penge for en lækker bil, og så lige mangle det sidste til at fuldende det visuelle udtryk inde som ude. Så blanke rudelister, og til sidst B&O da jeg er lidt af en lydfreak, så hvorfor ikke også have det bedste i bilen Fartpilot skal jeg også have, men det må blive som eftermontering.
Før den nye A3 Sedan fik min opmærksomhed har jeg slet ikke kigget Audi. Startede med en prøvetur i en Alfa Romeo Mito og køreglæden var virkelig eminent! Masser af kræfter i en lille bil. Desværre en alt for lille bil til vores forbrug. Så kiggede i stedet på storebroren Giulietta, der viste sig at være forbavsende kedelig at køre. Derudover en masse irriterende fejl rundt omkring, dårligt udsyn, og generelt utrolig mange problemer med disse biler når man læser på nettet. Så selvom man gerne ville have en italiener, så er blikket nu rettet noget mere nord på. Var også ude og kigge lidt på en Volvo V40, som med lidt sports skørter og diffuser kan komme til at se virkelig fed ud. Men prisen er for dyr i forhold til hvad man får af ekstraudstyr og motor. Men at sidde i en Alfa Romeo kabine og så hoppe over i en ny A3'er. Så fornemmer man virkelig hvor meget mere kvalitet der er i de materialer tyskerne bruger!
SKG skrev:
I sep/okt 2012 prøvede jeg Mercedes A-klassen, samme dag jeg prøvede A3 8V (3 døre) første gang. Der var audi'en helt klar favorit. I marts 2013 var jeg ude at prøve 2-3 forskellige sportback, og efter det var valget let. Mere motorkraft ville bare give mig nogle bøder, men med det sagt, så har jeg hørt, fra en ven *fløjte fløjte*, at en 1,6 sagtens kan køre 200km/t.
Jeg har også kigget på A-klassen og jeg synes generelt kabinen er rigtig lækker! Men den TFT skærm de har klistret på midterkonsollen ødelægger det hele! Rammen er alt for tyk, og den blanke plastik får den til at se billig ud. Det endte nærmest med at blive en dealbreaker allerede der. Og så synes jeg den er alt for kedelig bagfra. Fronten er super fræk, men så dør designet jo længere man bevæger sig om bagved bilen. Og skal man have folk på bagsædet bliver det en rigtig klaustrofobisk oplevelse med de små vinduer
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
Jeg er nu fået oplyst priser:
Hvad jeg kan forstå, så er aktivering af navigation billigere i Danmark? Men fartpilot og parkeringssensor bag løber op i 16.237 DKK hvis man vælger at få det fabriksmonteret i Danmark. Eftermontering af fartpilet og parkeringssensor bag, i Sverige løber op i 11.640 DKK (kurs omregnet fra google).
Det er lidt noget r*v at man ikke kan få eftermonteret parkeringssensor foran samt visning i MMI skærmen
Hej!
Tack! Har nu räknat på allt.
Att eftermontera följande kostar:
Farthållare: 5550:-
Parkeringssensorer: 7800:-
Aktivering av navigationssystem: 8100:-
Angående parkeringssensorer finns det bara montering bak och det kommer inte finnas möjlighet att ha visning på MMI skärmen, kommer bara att ha en ljudsignal.
Alla priser är inkl delar, arbete och moms.
För montering av samtliga eftermontage skulle jag vilja ha bilen minst 2 dagar.
Hvad jeg kan forstå, så er aktivering af navigation billigere i Danmark? Men fartpilot og parkeringssensor bag løber op i 16.237 DKK hvis man vælger at få det fabriksmonteret i Danmark. Eftermontering af fartpilet og parkeringssensor bag, i Sverige løber op i 11.640 DKK (kurs omregnet fra google).
Det er lidt noget r*v at man ikke kan få eftermonteret parkeringssensor foran samt visning i MMI skærmen
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
amkleist skrev:Jeg er nu fået oplyst priser:
Aktivering av navigationssystem: 8100:- = ca 6900DKK, det er efter sigende blevet solgt til 5900kr i Hørsholm
Sverige ser ikke ud til at mangle kunder
Audi A3 8V, Ambition, 1.6 TDI (05/2013)
Audi A3 8P, Attraction, 1.9TDIe (12/2007)
Audi A3 8P, Attraction, 1.9TDIe (12/2007)
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
amkleist skrev:Det er lidt noget r*v at man ikke kan få eftermonteret parkeringssensor foran samt visning i MMI skærmen
Husk nu at, når man køber mere, kan man spare mere
Du skal jo bare vælge at handle det sted de vil give dig den bedste pris.
Audi A3 8V, Ambition, 1.6 TDI (05/2013)
Audi A3 8P, Attraction, 1.9TDIe (12/2007)
Audi A3 8P, Attraction, 1.9TDIe (12/2007)
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
Mystisk - man ikke kan købe ekstra 2 års garanti, som til Skoda, VW og Seat...
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
SKG skrev:amkleist skrev:Det er lidt noget r*v at man ikke kan få eftermonteret parkeringssensor foran samt visning i MMI skærmen
Husk nu at, når man køber mere, kan man spare mere
Du skal jo bare vælge at handle det sted de vil give dig den bedste pris.
Jeps præcis.
F.eks. hvis valget bliver en Ambiente (hvor midterarmlæn foran er standard) og man tilkøber en Business Pakke Plus (hvor midterarmlæn er en del af pakken), så er prisen den samme som for en Ambition hvor midterarmlæn ikke er standard
Det skal i hvert fald lige undersøges hvor meget man skal betale de forskellige steder
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
Jeg har netop bestilt en ny A3 med følgende udstyr:
A3 SB Ambition 1,6 TDI man.
Brilliantsort
Sort/sølv sæder
Business pakke
Blanke rudelister
Connectivity pakke
Xenon pakke
Fartpilot (eftermonteret).
En bil med ikke for meget, men så sandelig heller ikke for lidt
A3 SB Ambition 1,6 TDI man.
Brilliantsort
Sort/sølv sæder
Business pakke
Blanke rudelister
Connectivity pakke
Xenon pakke
Fartpilot (eftermonteret).
En bil med ikke for meget, men så sandelig heller ikke for lidt
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
Tekker skrev:Jeg har netop bestilt en ny A3
Fik du rabat på noget af det?
f.eks "gratis" fartpilot?
Audi A3 8V, Ambition, 1.6 TDI (05/2013)
Audi A3 8P, Attraction, 1.9TDIe (12/2007)
Audi A3 8P, Attraction, 1.9TDIe (12/2007)
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
Inside skrev:amkleist skrev:
Jeg kan se du selv er ved at hoppe på en A3'er - hvilke tanker har du gjort dig mht. udstyr? Hvad er dine prioriteter? Hvilke andre modeller har du prøvet, Audi som ikke-Audi?
Mht. udstyr så ser mine prioriteringer sådan her ud (med udgangspunkt i en Ambition):
Business pakke plus og connectivity pakke. Der følger simpelthen så mange gode ting med heri! Så et must at begge pakker er med. Derefter kommer lyspakken med xenon og LED, samt den indvendige belysningspakke. Tror man bliver rigtig ked af at give så mange penge for en lækker bil, og så lige mangle det sidste til at fuldende det visuelle udtryk inde som ude. Så blanke rudelister, og til sidst B&O da jeg er lidt af en lydfreak, så hvorfor ikke også have det bedste i bilen Fartpilot skal jeg også have, men det må blive som eftermontering.
Business pakke og Connectivity pakke tror jeg at der er rigtig mange som vælger. Jeg har det på samme måde med at det ville være rigtig ærgerligt hvis man ikke lige bruger de sidste kroner på at fuldende ens behov - jeg kunne også godt tænke mig B&O lydsystemet, men 19.000,- det er godt nok mange penge synes jeg, det er godt nok "high-end" men det er lidt malplaceret i en bil synes jeg.
Inside skrev:Før den nye A3 Sedan fik min opmærksomhed har jeg slet ikke kigget Audi. Startede med en prøvetur i en Alfa Romeo Mito og køreglæden var virkelig eminent! Masser af kræfter i en lille bil. Desværre en alt for lille bil til vores forbrug. Så kiggede i stedet på storebroren Giulietta, der viste sig at være forbavsende kedelig at køre. Derudover en masse irriterende fejl rundt omkring, dårligt udsyn, og generelt utrolig mange problemer med disse biler når man læser på nettet. Så selvom man gerne ville have en italiener, så er blikket nu rettet noget mere nord på. Var også ude og kigge lidt på en Volvo V40, som med lidt sports skørter og diffuser kan komme til at se virkelig fed ud. Men prisen er for dyr i forhold til hvad man får af ekstraudstyr og motor. Men at sidde i en Alfa Romeo kabine og så hoppe over i en ny A3'er. Så fornemmer man virkelig hvor meget mere kvalitet der er i de materialer tyskerne bruger!
Vi var også ude og prøve en Volvo V40 D2 - vi var faktisk rimmelig sikre på at det skulle være den inden vi var ude og prøvekøre. Men den var godt nok lidt sløv i det. Vi prøvede også D3'eren og der var lidt mere spark i den, men da vi prøvede A3'eren var vi solgt.
Inside skrev:SKG skrev:I sep/okt 2012 prøvede jeg Mercedes A-klassen, samme dag jeg prøvede A3 8V (3 døre) første gang. Der var audi'en helt klar favorit. I marts 2013 var jeg ude at prøve 2-3 forskellige sportback, og efter det var valget let. Mere motorkraft ville bare give mig nogle bøder, men med det sagt, så har jeg hørt, fra en ven *fløjte fløjte*, at en 1,6 sagtens kan køre 200km/t.
Jeg har også kigget på A-klassen og jeg synes generelt kabinen er rigtig lækker! Men den TFT skærm de har klistret på midterkonsollen ødelægger det hele! Rammen er alt for tyk, og den blanke plastik får den til at se billig ud. Det endte nærmest med at blive en dealbreaker allerede der. Og så synes jeg den er alt for kedelig bagfra. Fronten er super fræk, men så dør designet jo længere man bevæger sig om bagved bilen. Og skal man have folk på bagsædet bliver det en rigtig klaustrofobisk oplevelse med de små vinduer
Vi har også kigget på A-klassen, vi har endda kontakten Mercedes Benz hele 5 gange uden at få noget prøvetur 2 gange via nettet, 2 gange via telefon, hvor jeg blev lovet at jeg ville blive ringet op, og så 1 gang hvor vi fik fat på en sælger (vi ringede selv) hvor han sagde at han ikke vidste om vi kunne prøvekøre en hvis vi kom forbi.
Men jeg synes det er ærgerligt bagenden på A-klassen, den er rigtig flot forfra, men bagfra er den total morfar.
Er der egentlig nogen der har prøvet A3 1.6 TDI vs A3 2.0 (150 HK) TDI? Hvad synes I?
Vi prøvede begge, da vi var forbi Audi, og jeg var ikke vitterlig imponeret over de ekstra heste - bestemt ikke noget jeg vil bruge 45.000,- ekstra på (med mindre jeg havde uendelige midler til rådighed, men så kiggede jeg nok ikke på en A3 alligevel ).
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
amkleist skrev:Vi har også kigget på A-klassen, vi har endda kontakten Mercedes Benz hele 5 gange uden at få noget prøvetur 2 gange via nettet, 2 gange via telefon, hvor jeg blev lovet at jeg ville blive ringet op, og så 1 gang hvor vi fik fat på en sælger (vi ringede selv) hvor han sagde at han ikke vidste om vi kunne prøvekøre en hvis vi kom forbi.
Men jeg synes det er ærgerligt bagenden på A-klassen, den er rigtig flot forfra, men bagfra er den total morfar.
Ha ha - så er Mercedes da også selv ude om det. Det er da svært dårligt og uprofessionelt.
amkleist skrev:Er der egentlig nogen der har prøvet A3 1.6 TDI vs A3 2.0 (150 HK) TDI? Hvad synes I?
Vi prøvede begge, da vi var forbi Audi, og jeg var ikke vitterlig imponeret over de ekstra heste - bestemt ikke noget jeg vil bruge 45.000,- ekstra på (med mindre jeg havde uendelige midler til rådighed, men så kiggede jeg nok ikke på en A3 alligevel ).
Jeg har prøvet både TDI 105 og TDI 150 - flere gange.
Og jeg er helt enig med dig: De ca. 45.000 ekstra for TDI 150 er ikke pengene værd. Den "lille" TDI 105 gør det utroligt godt, og føles kraftigere end den er. Samspillet med 6-trins manuelle gearkasse - mod 5-trins i Golf, Leon og Octavia - har muligvis skylden for dette.
Jeg har selv valgt TDI 105 da jeg tidligere har haft store motorer: Lidt ekstra power en sjælden gang, men ekstra stort værditab og øget brændstofforbrug, service, forsikring, ejerafgift etc.
Re: Gode råd til køb af Audi A3 (8V) 1.6 TDI, div. ekstrauds
SKG skrev:Fik du rabat på noget af det?
f.eks "gratis" fartpilot?
Har en ven som sælger biler, så vil helst ikke ud med det. Sorry.