Afmontering af MMI-skærm

Indlæg om instrumenter & kabine
Besvar
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Afmontering af MMI-skærm

Indlæg af Beoman »

Er der en venlig sjæl med adgang til en værkstedsmanual til A3 8v, der kan hjælpe mig med et opslag?

Hvordan afmonterer man skærmen i instrumentbrættet?
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Re: Afmontering af MMI-skærm

Indlæg af Beoman »

Glem det.
Har fundet ud af det. Luftdysserne skulle ud, så sad der 2 skruer der skulle løsnes.
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Afmontering af MMI-skærm

Indlæg af 8PJ »

Hej Beoman

Nu bliver jeg jo nysgerrig, er du ved at opgradere til større skærm? Har selv lige bestilt ny 8V'er, men var simpelthen for nærig til at betale for den store navigation, selv om den lille godt nok er et (stort) skridt tilbage i forhold til RNS-E. Har selv overvejet opgradering, men stumperne koster godt nok (endnu) kassen og aner ikke, om det i det hele taget er til at gøre selv. Så fortæl, fortæl :lol:

Hilsen Per J

Beoman skrev:Glem det.
Har fundet ud af det. Luftdysserne skulle ud, så sad der 2 skruer der skulle løsnes.
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Re: Afmontering af MMI-skærm

Indlæg af Beoman »

Jeg prøvede at opgradere til 7" , men det virkede ikke. Skærmbilledet blev opdelt i 4 felter. I de 2 felter til venstre var der fuldt skærmbillede i lille størrelse mens der i de 2 felter til højre var helt hvidt. Ved ikke om det kan klares med kodning. Tvivler dog, da systemet ikke er beregnet til at bruge 7" skærm. Men jeg vil prøve at rode lidt med det i weekenden.
Det er nok lettere at udskifte selve main unit til +modellen som er beregnet til 7". Det er dog en lidt dyr løsning, som du selv er inde på.
Skærmen fandt jeg på Ebay, hvor jeg vandt budgivningen til en rigtig god pris på 80 Euro inkl. Forsendelse. Det var så billigt, at jeg ikke kunne lade være med at købe den.

P.S. Spændt på at se din kommende bil. Hvad blev det til og hvad med udstyr? Du skal være opmærksom på hvordan styretøjet virker når du får den. Men du har jo nok læst om min bil og min kamp med Audi, de arrogante ...... :x :x
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Afmontering af MMI-skærm

Indlæg af 8PJ »

Rigtig god pris på skærmen! Den koster ca. 650 Euro. Styreenhed, betjeningskonsol + skærm tager de rask væk 2.500 Euro for på Ebay, men sig lige til hvis du finder ud af mere.

Det endte med en 1.6 TDI Ambition SB med connectivity, business plus , alu-pakke, lyspakke, blanke rudelister, dæktryksalarm og hold assist i monsungrå. Fravalgte aktivering af navigation, da jeg regner med, at det kan gøres billigere efterfølgende (eller skifte til 7"). Har fartpilot og indvendig lyspakke liggende til eftermontering (det må så blive et novemberprojekt sammen med forhåbentlig bakkamera, RS5 rat mm).

Var opmærksom på servostyringen, men ingen af de tre biler, som jeg prøvede havde det problem, som du nævner, så jeg krydser fingre!

PS: Kan se, at du kan se coverarts i mediaplayeren. Jeg kunne ikke få det til at virke (og sælgeren mente ikke, at det var understøttet) - har du coveret indlejret i MP3-filen eller ligger de som separat fil (og hvad hedder de så - folder, album eller...?)


Beoman skrev:Jeg prøvede at opgradere til 7" , men det virkede ikke. Skærmbilledet blev opdelt i 4 felter. I de 2 felter til venstre var der fuldt skærmbillede i lille størrelse mens der i de 2 felter til højre var helt hvidt. Ved ikke om det kan klares med kodning. Tvivler dog, da systemet ikke er beregnet til at bruge 7" skærm. Men jeg vil prøve at rode lidt med det i weekenden.
Det er nok lettere at udskifte selve main unit til +modellen som er beregnet til 7". Det er dog en lidt dyr løsning, som du selv er inde på.
Skærmen fandt jeg på Ebay, hvor jeg vandt budgivningen til en rigtig god pris på 80 Euro inkl. Forsendelse. Det var så billigt, at jeg ikke kunne lade være med at købe den.

P.S. Spændt på at se din kommende bil. Hvad blev det til og hvad med udstyr? Du skal være opmærksom på hvordan styretøjet virker når du får den. Men du har jo nok læst om min bil og min kamp med Audi, de arrogante ...... :x :x
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Re: Afmontering af MMI-skærm

Indlæg af Beoman »

8PJ skrev:
PS: Kan se, at du kan se coverarts i mediaplayeren. Jeg kunne ikke få det til at virke (og sælgeren mente ikke, at det var understøttet) - har du coveret indlejret i MP3-filen eller ligger de som separat fil (og hvad hedder de så - folder, album eller...?)



De ligger i filerne. Billederne må max være 500x500 pixel. Jeg har alle mine filer liggende på min Mac og kopierer dem bare over på et SD-kort. MMI'en skal så sættes til "reduced display" før den viser coverart.
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
LeVelsBech
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9/08/2013 23:17

Re: Afmontering af MMI-skærm

Indlæg af LeVelsBech »

Beoman skrev:Jeg prøvede at opgradere til 7" , men det virkede ikke. Skærmbilledet blev opdelt i 4 felter. I de 2 felter til venstre var der fuldt skærmbillede i lille størrelse mens der i de 2 felter til højre var helt hvidt. Ved ikke om det kan klares med kodning. Tvivler dog, da systemet ikke er beregnet til at bruge 7" skærm. Men jeg vil prøve at rode lidt med det i weekenden.
Det er nok lettere at udskifte selve main unit til +modellen som er beregnet til 7". Det er dog en lidt dyr løsning, som du selv er inde på.
Skærmen fandt jeg på Ebay, hvor jeg vandt budgivningen til en rigtig god pris på 80 Euro inkl. Forsendelse. Det var så billigt, at jeg ikke kunne lade være med at købe den.

P.S. Spændt på at se din kommende bil. Hvad blev det til og hvad med udstyr? Du skal være opmærksom på hvordan styretøjet virker når du får den. Men du har jo nok læst om min bil og min kamp med Audi, de arrogante ...... :x :x


Hej Beoman.

Jeg har gået med samme tanker - blev du klogere på om et skifte til den store skærm er muligt?
Evt med kodning eller "additional parts".

Mvh Lars
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Re: Afmontering af MMI-skærm

Indlæg af Beoman »

Hej Lars

Er ikke blevet klogere, på det punkt. Har ikke rodet videre med det.

Mvh
Frank
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
LeVelsBech
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9/08/2013 23:17

Re: Afmontering af MMI-skærm

Indlæg af LeVelsBech »

Hej Frank.

Ok - men mon ikke der dukker en løsning op på et tidspunkt ;)

Hvis du vil af med skærmen kan du evt. sige til, er jeg måske aftager. Kunne godt tænke mig at få en "klog mand" til
at kode på den. Evt prøve med ny "main-unit"

Mvh Lars
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: Afmontering af MMI-skærm

Indlæg af Inside »

Jeg er også MEGET interesseret i at høre fra nogen, som har prøvet at udskifte den lille MMI med 7" udgaven. Man kan jo se på eBay, at folk sælger hele sæt med skærm, styreenhed og touch controller.

http://www.ebay.de/itm/Audi-A3-8V-Navi- ... 3384560d3b
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
PSA
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 37
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41

Re: Afmontering af MMI-skærm

Indlæg af PSA »

Undskyld for at stjæle tråden.

Hej 8pj: Er dette ikke din bil: http://www.dba.dk/audi-a3-2010-km-80000/id-92282403/ ? Er den solgt? Har du 19" fælgene endnu og vil du så sælge dem?

Hilsen PSA

8PJ skrev:Rigtig god pris på skærmen! Den koster ca. 650 Euro. Styreenhed, betjeningskonsol + skærm tager de rask væk 2.500 Euro for på Ebay, men sig lige til hvis du finder ud af mere.

Det endte med en 1.6 TDI Ambition SB med connectivity, business plus , alu-pakke, lyspakke, blanke rudelister, dæktryksalarm og hold assist i monsungrå. Fravalgte aktivering af navigation, da jeg regner med, at det kan gøres billigere efterfølgende (eller skifte til 7"). Har fartpilot og indvendig lyspakke liggende til eftermontering (det må så blive et novemberprojekt sammen med forhåbentlig bakkamera, RS5 rat mm).

Var opmærksom på servostyringen, men ingen af de tre biler, som jeg prøvede havde det problem, som du nævner, så jeg krydser fingre!

PS: Kan se, at du kan se coverarts i mediaplayeren. Jeg kunne ikke få det til at virke (og sælgeren mente ikke, at det var understøttet) - har du coveret indlejret i MP3-filen eller ligger de som separat fil (og hvad hedder de så - folder, album eller...?)


Beoman skrev:Jeg prøvede at opgradere til 7" , men det virkede ikke. Skærmbilledet blev opdelt i 4 felter. I de 2 felter til venstre var der fuldt skærmbillede i lille størrelse mens der i de 2 felter til højre var helt hvidt. Ved ikke om det kan klares med kodning. Tvivler dog, da systemet ikke er beregnet til at bruge 7" skærm. Men jeg vil prøve at rode lidt med det i weekenden.
Det er nok lettere at udskifte selve main unit til +modellen som er beregnet til 7". Det er dog en lidt dyr løsning, som du selv er inde på.
Skærmen fandt jeg på Ebay, hvor jeg vandt budgivningen til en rigtig god pris på 80 Euro inkl. Forsendelse. Det var så billigt, at jeg ikke kunne lade være med at købe den.

P.S. Spændt på at se din kommende bil. Hvad blev det til og hvad med udstyr? Du skal være opmærksom på hvordan styretøjet virker når du får den. Men du har jo nok læst om min bil og min kamp med Audi, de arrogante ...... :x :x
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Afmontering af MMI-skærm

Indlæg af 8PJ »

Hej PSA

Jo, det er (var) det. Bilen er solgt - og fælgene fulgte med i handelen.

Hilsen Per


PSA skrev:Undskyld for at stjæle tråden.

Hej 8pj: Er dette ikke din bil: http://www.dba.dk/audi-a3-2010-km-80000/id-92282403/ ? Er den solgt? Har du 19" fælgene endnu og vil du så sælge dem?

Hilsen PSA

Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Afmontering af MMI-skærm

Indlæg af 8PJ »

Hej Beoman

Har du stadig skærmen (kunne godt være interesseret i at eksperimentere lidt) ?

Jeg har endelig fået min nye bil og har heldigvis ikke oplevet problemer med styretøjet. Heller ikke med "knirkende" MMI-skærm. Har dog til gengæld "knyrkende/raslende" lys fra ratstammen, ved kørsel på ujævn vej, som jeg skal have identificeret/fjernet/reklameret over. Er eller yderst tilfreds med bilen. Der er virkelig sket et løft fra 8P'eren.

Vedhæftet billeder (ja, den skal sænkes en smule!)



Beoman skrev:Jeg prøvede at opgradere til 7" , men det virkede ikke. Skærmbilledet blev opdelt i 4 felter. I de 2 felter til venstre var der fuldt skærmbillede i lille størrelse mens der i de 2 felter til højre var helt hvidt. Ved ikke om det kan klares med kodning. Tvivler dog, da systemet ikke er beregnet til at bruge 7" skærm. Men jeg vil prøve at rode lidt med det i weekenden.
Det er nok lettere at udskifte selve main unit til +modellen som er beregnet til 7". Det er dog en lidt dyr løsning, som du selv er inde på.
Skærmen fandt jeg på Ebay, hvor jeg vandt budgivningen til en rigtig god pris på 80 Euro inkl. Forsendelse. Det var så billigt, at jeg ikke kunne lade være med at købe den.

P.S. Spændt på at se din kommende bil. Hvad blev det til og hvad med udstyr? Du skal være opmærksom på hvordan styretøjet virker når du får den. Men du har jo nok læst om min bil og min kamp med Audi, de arrogante ...... :x :x
Vedhæftede filer
Ny A3_2.jpg
Ny A3.jpg
September 2013 ny  A3.jpg
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Re: Afmontering af MMI-skærm

Indlæg af Beoman »

Ja, har stadig skærmen.
Hvad ville du prøve?
Jeg har i mellemtiden fået fat i kontrolenheden til den store MMI, med cromknapper og lys i drejefætteren. Som en sidegevinst var der start/stop-knap fra en S3 (med rød ring) monteret i mitterkonsollen som jeg købte for €150. Det to' vel 15 minutter at skifte. Der var også lys i kopholderene, som jeg ikke købte sammen med bilen, så der skal jeg lige finde ud af hvor kontrolleren sidder, så jeg kan tilslutte ledningerne.
image.jpg
image.jpg (69.17 KiB) Vist 20164 gange

Thumbs up for bilen. Fine hjul. Overvejer selv at købe nogen mage til.
Godt du slap for bøvlet med styretøjet. Den lille mislyd du hører, er nok bare en ledning eller noget andet der sidder og klapper mod beklædningen. Forhåbentlig en lille sag.
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Afmontering af MMI-skærm

Indlæg af 8PJ »

Jeg ville eksperimentere lidt med at få opgraderet til den store MMI, så hvis du ville sælge skærmen, var jeg da i gang (med mindre du selv går i samme tanker). God pris for MMI-konsollen!

Bemærk, at du skal have fat i de originale RS3 fælge, hvis du vil undgå problemer. Hverken fælge fra A4, A6 eller TT passer (for lille indpresning eller for brede).

PS: Jeg tror faktisk, at jeg har fået bugt med mislyden. Da jeg igår monterede fartpilot, opdagede jeg, at ratunderbeklædningen ikke var skruet helt fast (sjusk!), og jeg har ikke bemærket det siden.

Beoman skrev:Ja, har stadig skærmen.
Hvad ville du prøve?
Jeg har i mellemtiden fået fat i kontrolenheden til den store MMI, med cromknapper og lys i drejefætteren. Som en sidegevinst var der start/stop-knap fra en S3 (med rød ring) monteret i mitterkonsollen som jeg købte for €150. Det to' vel 15 minutter at skifte. Der var også lys i kopholderene, som jeg ikke købte sammen med bilen, så der skal jeg lige finde ud af hvor kontrolleren sidder, så jeg kan tilslutte ledningerne.

Thumbs up for bilen. Fine hjul. Overvejer selv at købe nogen mage til.
Godt du slap for bøvlet med styretøjet. Den lille mislyd du hører, er nok bare en ledning eller noget andet der sidder og klapper mod beklædningen. Forhåbentlig en lille sag.
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Re: Afmontering af MMI-skærm

Indlæg af Beoman »

Jeg beholder skærmen lidt endnu. Det kunne jo være at jeg finder en MMI touch til en fornuftig pris.

Fik du fartpiloten til at virke? Manglede der ikke noget software før man kunne kode den? Synes Anders nævnte noget om det.
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"