Problemer med navigations enhed

bilstereo, navigation, telefon, bluetooth m.m., findes her.
Besvar
rfalkner
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19/09/2016 10:09

Problemer med navigations enhed

Indlæg af rfalkner »

I min nyerhvervet Audi A3 er der indsat et navigations system istedet for det normale display.

Dette er navigationen som sidder i, er jeg ret sikker på: http://www.mimientertainment.co.uk/MTMMMI-for-Audi-A3

Jeg har dog nogen problemer med det, som jeg håber i kan hjælpe med.

1. Det indbyggede AUX stik, som er i bilen, virker ikke med dette. Forhandleren siger at det ikke kan virke med dette, men det har jeg svært ved at tro på. Er dette korrekt? Der er en mulighed på displayet, som siger AUX, men denne er grå (betyder at det ikke er tilsluttet)

2. Signalet til radioen er dårligt. Når man finder en kanal med godt signal kan det forsvinde i løbet af få hundrede meter igen.

3. Højtalerne "skrætter" når man bruger bluetoothen i bilen. Det kunne tyde på dårligt bluetooth signal.

Har forhandleren monteret den forkert? Han er meget påståelig omkring at den er monteret korrekt.

Billede af navigationen:
Billede

Pft
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Problemer med navigations enhed

Indlæg af Gio »

De dér Kina-anlæg er sjældent den store gave til bil-ejere - men nogle af dem virker da.
Vedr. radio-signalet, så skal der højst sandsynligt eftermonteres en antenneforstærker, som smider 12V via antennekablet til antennen - hvor antenneforstærkeren sidder. Forskellen med og uden er dag og nat!

AUX...er vel bare et spørgsmål om de rette elektriske forbindelser, så du kan få et AUX-signal ind i radioen.
På originale radioer skal dette dog aktiveres via kodning.

Bluetooth. Tja - nok snarere fordi der er tale om kinesisk kilometer-vare, og kvaliteten er herefter.
Modtageren sidder jo nok direkte i enheden og din telefon befinder sig max 1 meter væk - så der burde være rigeligt med signal.

Hiv fat i en af nørderne på området herinde, eller kør forbi en CarSOUND og få dem til at kigge på det.
Hvis de kan løse (nogle af) problemerne, så kan du jo forklare dette til forhandleren - og få ham til at betale ;)
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Brugeravatar
Fredrik84
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 181
Tilmeldt: 20/05/2013 15:32
Geografisk sted: Charlottenlund
Kontakt:

Re: Problemer med navigations enhed

Indlæg af Fredrik84 »

Lige til at starte med, din model er en A3 8P og ikke A3 8V.

Af gode grunde ved vi jo ikke hvordan AUX tilsluttes på bagsiden af din nye enhed, men jeg er 99% sikker på at den ikke anvender samme type stik som Audi enheder og dermed kommer det originale AUX stik ikke til at virke. Mystisk at de ikke selv har monteret et, det kan jo tydeligvis købes.

Angående bluetooth. Havde du det i bilen før? Ved du om den nye enhed er tilsluttet det gamle bluetooth eller om er monteret ny mikrofon?

Som der bliver nævnt, så skal du nok have en antenne forstærker for at få det gode radiosignal tilbage. Jeg har samme udfordring efter montering af originalt RNS-E.
Mvh
Fredrik

- Audi A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] NUVÆRENDE
- Audi A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- Audi A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk
Besvar

Tilbage til "ICE & MMI (in car entertainment & multimedia interface)"