Køb af brugt Navigation

bilstereo, navigation, telefon, bluetooth m.m., findes her.
Besvar
brian-frandsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22/04/2013 20:22

Køb af brugt Navigation

Indlæg af brian-frandsen »

Hej allesammen,

Jeg overvejer at anskaffe mig et, (ebay) brugt originalt rns-e navigation til min Audi A3 8PA, men er der noget jeg skal være særlig opmærksom på?
Jeg kan se, at der med de fleste følger et kodekort med, som jeg umiddelbart har læst mig frem til, SKAL bruges for hver første gang enheden installers i en anden bil. Er det korrekt?
Der er så også nogle der sælges som "oplåste", eller med en "oplåsnings cd" man kan installere.. Det syntes jeg umiddelbart lyder en smule suspekt. Skal jeg holde mig fra dem? Eller er det ærligt nok?

Findes der nogle internationale steder, man kan checke om en enhed skulle være meldt stjålet? Jeg tænker at dansk politi har vel ikke mulighed for at tjekke hvad der eventuelt måtte være anmeldt i eksempelvis england?

Mvh Brian
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Køb af brugt Navigation

Indlæg af 8PJ »

Kodekortet skal bruges, med mindre navien er spritny, når den monteres i en anden bil end den oprindelige. En RNS-E kan låses op med den nævnte "oplåsningsCD". Den modificerer serienummet på RNS-E'en, så umiddelbart bør man være lidt mistænksom.




brian-frandsen skrev:Hej allesammen,

Jeg overvejer at anskaffe mig et, (ebay) brugt originalt rns-e navigation til min Audi A3 8PA, men er der noget jeg skal være særlig opmærksom på?
Jeg kan se, at der med de fleste følger et kodekort med, som jeg umiddelbart har læst mig frem til, SKAL bruges for hver første gang enheden installers i en anden bil. Er det korrekt?
Der er så også nogle der sælges som "oplåste", eller med en "oplåsnings cd" man kan installere.. Det syntes jeg umiddelbart lyder en smule suspekt. Skal jeg holde mig fra dem? Eller er det ærligt nok?

Findes der nogle internationale steder, man kan checke om en enhed skulle være meldt stjålet? Jeg tænker at dansk politi har vel ikke mulighed for at tjekke hvad der eventuelt måtte være anmeldt i eksempelvis england?

Mvh Brian
B Borg
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18/09/2013 21:37
Geografisk sted: Jylland

Re: Køb af brugt Navigation

Indlæg af B Borg »

Hej Audi forum.
Jeg har købt en brugt mmi interface til min audi A3 fra 2009. da jeg skal montere håndfri Fiscon anlæg finder jeg ud af at anlægget skal opdateres. Er der nogen der ved noget om, hvor jeg kan få det klaret.
???
Besvar

Tilbage til "ICE & MMI (in car entertainment & multimedia interface)"