Montering af votex forstærker og AUX stik i A3 8PA

bilstereo, navigation, telefon, bluetooth m.m., findes her.
Besvar
MMH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 33
Tilmeldt: 7/03/2011 20:51
Geografisk sted: Århus

Montering af votex forstærker og AUX stik i A3 8PA

Indlæg af MMH »

Hej,

Jeg skal til at montere Votex forstærker og AUX indgang og har lige brug for lidt hjælp. ;o) Radioen er en Chorus II+.

Votex
Jeg skal til at montere en Votex forstærker i min A3 så jeg kan få lyd i bagdørene. Højttalere er monteret og ledninger er trukket, så jeg mangler bare at få det koblet til. Forstærkeren er med ISO stik og radioen er med quadlock, så det er ikke helt plug and play.

Votex forstærkeren skal have følgende tilsluttet:

1. 12V
2. Stel
3. "Remote" (Den sidder i et gult mini ISO stik på pin 6)

4. Line RR
5. Line RL
6. Line jord


1. Kan jeg anvende "CDC" som remote? (Den med "NO" symbolet efter - se vedhæftede billede)
2. Der er 12V på "+UB" som så er sløjfet videre til "DI SENS". Men burde en af dem ikke kun være 12v ved tænding og ikke 12v permanent?
3. Jeg har købt en 1:1 quadlock adapter så jeg kan koble på uden skal skulle pille i det originale ledningsnet. Er det mest optimale at lodde eller anvende presmuffer?



AUX
Jeg har fået fat i et AUX stik til Mercedes, så der skal flyttes om på benene. (AUX Adapter Kabel Mercedes Comand APS NTG Most Audio)
Men der er fire ben i brug i stikket. Burde det ikke kun være tre til AUX? (Jord, R og L)

Kablet kan ses i vedhæftede billede.

Håber I kan hjælpe.

/Mathias
Vedhæftede filer
Pin oversigt
Pin oversigt
Quadlock stik på radio
Quadlock stik på radio
AUX stik
AUX stik
IMGP0150re.jpg (35 KiB) Vist 8747 gange
Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition 2008
MMH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 33
Tilmeldt: 7/03/2011 20:51
Geografisk sted: Århus

Re: Montering af votex forstærker og AUX stik i A3 8PA

Indlæg af MMH »

Har kunne læse mig til at "DSP EIN" anvendes til "Amp turn on". Er der nogen der kan bekræfte at det passer eller har erfaringer med det?
Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition 2008
KarstenM
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 547
Tilmeldt: 14/05/2008 20:31

Re: Montering af votex forstærker og AUX stik i A3 8PA

Indlæg af KarstenM »

Uden ledningsdiagrammer ville jeg vælge den sikre løsning og benytte CDC NO tilslutningen, og så trække seperat +forsyning til forstærkeren. Der er ikke nogen grund til at trække alt strømmen til forstærkeren ind igennem radioen, slet ikke når man ikke kender dimensionering af ledningsnettet :) Husk hvis du trækker nye ledninger fra batteriet skal du placere en sikring så tæt på batteriet som muligt, alternativt kan du hæfte dig på en forsyning i sikringskassen.
mvh Karsten

Audi 90 quattro ('87) 2.2E [KV] -> oettinger ombygning
Audi A4 quattro ('01) 2.5TDi [AKE]
MMH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 33
Tilmeldt: 7/03/2011 20:51
Geografisk sted: Århus

Re: Montering af votex forstærker og AUX stik i A3 8PA

Indlæg af MMH »

KarstenM skrev:Uden ledningsdiagrammer ville jeg vælge den sikre løsning og benytte CDC NO tilslutningen, og så trække seperat +forsyning til forstærkeren. Der er ikke nogen grund til at trække alt strømmen til forstærkeren ind igennem radioen, slet ikke når man ikke kender dimensionering af ledningsnettet :) Husk hvis du trækker nye ledninger fra batteriet skal du placere en sikring så tæt på batteriet som muligt, alternativt kan du hæfte dig på en forsyning i sikringskassen.


Tak for svaret. Jeg er bare kommet til at tænke på at der nok kun 12V på CDC NO når cd changer er aktiveret. Og det er den jo ikke ved radio. Det der med at trække kabler fra batteriet tiltaler mig ikke helt vildt må jeg nok indrømme. Det er kun er 2x20W forstærker, så det burde kunne trækkes af det originale ledningsnet.
Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition 2008
MMH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 33
Tilmeldt: 7/03/2011 20:51
Geografisk sted: Århus

Re: Montering af votex forstærker og AUX stik i A3 8PA

Indlæg af MMH »

Prøver lige igen, da jeg har haft lidt problemer med lyden i baghøjttalerne. Der kommer et "blop" fra baghøjttalerne når bilen slukkes, men ikke hver gang. Det kommer også nogle gange når radioen blot slukkes.

Votexforstærker en forsynet med 12V fra pin 15 på connector D (Konstant 12v, samme som radio) og stel fra pin 12 på connector D (Stel, samme som radio). Forstærkeren får remote signal fra pin 13 på connector D (DSP EIN). Er det ikke korrekt?

Kan jeg evt. give et andet remote signal til forstærkeren? Eller kan de være forsyningen det er galt med? Er den nogen der ved hvad der anvendes som remote ved BOSE lydsystem?

Jeg har prøvet at skifte forstærker, men dette hjalp desværre ikke.

/Mathias
Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition 2008
MMH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 33
Tilmeldt: 7/03/2011 20:51
Geografisk sted: Århus

Re: Montering af votex forstærker og AUX stik i A3 8PA

Indlæg af MMH »

Slet ingen der har et bud på en løsning?

/Mathias
Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition 2008
Besvar

Tilbage til "ICE & MMI (in car entertainment & multimedia interface)"