iPhone lader kun ved popup-display oppe i Audi A3

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
Brugeravatar
Ztrejfer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 62
Tilmeldt: 13/03/2015 23:01
Geografisk sted: København

iPhone lader kun ved popup-display oppe i Audi A3

Indlæg af Ztrejfer »

Kører ofte med popup-displayet i nedrullet position i min Audi A3, idet jeg bruger Navigon i min iPhone som navigation i stedet. Årsagen er, at Navigon tilbyder rutetypen Smuk vej, hvilket den indbyggede navigation i Audien desværre ikke gør.

Men Navigon bruger ret meget strøm, så kører man længere ture er man nødt til at have iPhone sat til konstant opladning via ledning til vognens USB-stik. For så vidt OK, men problemet er, at næsten præcis 30 sekunder efter man har kørt popup-displayet ned - ja, så slukker vognens system for opladningen af iPhone, selvom stikket er sat i og i OK stand. Ruller man popup-displayet op igen, så starter opladningen af iPhone ret hurtigt.

Det er jo lidt tosset. Jeg ved så ikke, om det er standard, ej heller hvorfor det skal være konfigureret sådan. Har umiddelbart ikke kunnet finde en indstilling inde i bilens menuer, hvor man kan ændre dette forhold. Så hvis nogen har en Audi A3, hvor opladningen af mobil fungerer på trods af at popup-displayet er nede, vil jeg være glad for en melding. Måske kan man ændre denne tilstand vis VCDS el. lign. eller måske er det en fejl på vognen.

På forhånd tak.
Audi A3 - 1.4 TFSI 150hk (8V), 7-trins S-tronic
Brugeravatar
hepou
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20/10/2013 12:51
Geografisk sted: Lemvig

Re: iPhone lader kun ved popup-display oppe i Audi A3

Indlæg af hepou »

Hej, Jeg har lige afprøvet hvornår ladningen bliver afbrudt i min. Hvis MMI skærmen køres ned ved at trykke på knappen lades der stadig hvis fx radioen er ON. Men lukkes MMI helt ned via tænd/sluk knappen stopper ladningen efter ca 30 sek. Det samme er gældende med de ca 30 sek. efter at motoren stoppes.
Mvh Henrik Poulsen
Brugeravatar
Ztrejfer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 62
Tilmeldt: 13/03/2015 23:01
Geografisk sted: København

Re: iPhone lader kun ved popup-display oppe i Audi A3

Indlæg af Ztrejfer »

Tak for din research. Det fungerer også fint her, når man blot nøjes med at køre MMI-skærmen ned via knappen på instrumentbordet. Slukker man derimod for systemet via et langvarigt tryk på volumeknappen (hvorved MMI-skærmen køres ned og lyd slukkes), så stopper mobilopladningen også.

Tak for hjælpen :D
Audi A3 - 1.4 TFSI 150hk (8V), 7-trins S-tronic
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"