Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Tonny Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 259
Tilmeldt: 14/04/2010 23:03
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Kontakt:

Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af Tonny Jensen »

Hejsa
Min A3 har ikke varme i sidespejlene :roll:
Jeg har hørt at nogle Audier uden varme i sidespejlene har ledningerne trukket hele vejen endda op i spejlet og monteret på glasset - der skal så bare ikke være nogle tråde i glasset. Er det sådan på min for så kan jeg vel nøjes med at skifte glasset? Eller skal der også skiftes en knap et sted?

Eller er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg piller kappen af uden at ødelægge noget, for så vil jeg da selv lige kigge efter :)
| VCDS | Vil gerne lave kodning og fejludlæsning. Bare henvend dig på PB |
| OEMshop.dk - din webshop med originale dele som rustfri pedalsæt, R8 oliedæksel, lyskontakter og plejesæt. |
Brugeravatar
espeedy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 10/09/2009 17:36
Geografisk sted: Århus

Re: Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af espeedy »

Tonny Jensen skrev:Hejsa
Min A3 har ikke varme i sidespejlene :roll:
Jeg har hørt at nogle Audier uden varme i sidespejlene har ledningerne trukket hele vejen endda op i spejlet og monteret på glasset - der skal så bare ikke være nogle tråde i glasset. Er det sådan på min for så kan jeg vel nøjes med at skifte glasset? Eller skal der også skiftes en knap et sted?

Eller er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg piller kappen af uden at ødelægge noget, for så vil jeg da selv lige kigge efter :)


Hej Tonny

Ja, jeg har samme model som dig, og i min var ledningerne trukket. Jeg bestilte bare nye spejlglas hos AZF og skiftede dem ud (y)

Du kan afmontere glassene ved at sætte dem i en yderposition via justere-knapperne, og så tage en flad skruetrækker og putte et tyndt viskestykke eller lignende omkring, og så stille og roligt lirke/"brække" det af. Det er bare clipset fast.

Det skal så lige kodes via VAGCOM for at det fungerer :)
Rasmus Beuchert
Nuværende:
2006 - Seat Leon 2,0 TFSI

Tidligere:
2000 - Seat Leon 1,8T
2009 - Audi A3 Sportback 1,8 TFSI
2003 - Seat Ibiza 1,4 16V
1998 - Seat Cordoba 1,6 MPI
Tonny Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 259
Tilmeldt: 14/04/2010 23:03
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Kontakt:

Re: Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af Tonny Jensen »

espeedy skrev:
Tonny Jensen skrev:Hejsa
Min A3 har ikke varme i sidespejlene :roll:
Jeg har hørt at nogle Audier uden varme i sidespejlene har ledningerne trukket hele vejen endda op i spejlet og monteret på glasset - der skal så bare ikke være nogle tråde i glasset. Er det sådan på min for så kan jeg vel nøjes med at skifte glasset? Eller skal der også skiftes en knap et sted?

Eller er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg piller kappen af uden at ødelægge noget, for så vil jeg da selv lige kigge efter :)


Hej Tonny

Ja, jeg har samme model som dig, og i min var ledningerne trukket. Jeg bestilte bare nye spejlglas hos AZF og skiftede dem ud (y)

Du kan afmontere glassene ved at sætte dem i en yderposition via justere-knapperne, og så tage en flad skruetrækker og putte et tyndt viskestykke eller lignende omkring, og så stille og roligt lirke/"brække" det af. Det er bare clipset fast.

Det skal så lige kodes via VAGCOM for at det fungerer :)

Alt for lækker info - bortset fra at nu har jeg ikke en god undskyldning for at få elklapbar funktion med i samme åndedrag.
Jeg justerer den helt ud og tjekker efter. Spejlglas koster ikke en formue kan jeg se :)
| VCDS | Vil gerne lave kodning og fejludlæsning. Bare henvend dig på PB |
| OEMshop.dk - din webshop med originale dele som rustfri pedalsæt, R8 oliedæksel, lyskontakter og plejesæt. |
Brugeravatar
MikkelS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 614
Tilmeldt: 22/07/2009 12:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af MikkelS »

Hijacker lige lidt... Min TT'er har konstant varmen tændt - er der nogen der ved om den skal det og om det evt. kan kodes om?
Audi A4 1,8 TFSI Avant 160 hk model 2009
Tonny Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 259
Tilmeldt: 14/04/2010 23:03
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Kontakt:

Re: Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af Tonny Jensen »

MikkelS skrev:Hijacker lige lidt... Min TT'er har konstant varmen tændt - er der nogen der ved om den skal det og om det evt. kan kodes om?

Er det ikke fordi du har spejljusteringsknappen stående i midten? Sådan er det på nogle biler, og nogle biler tænder det sammen med elbagruden. Og hvordan fungerer det også på min A3?
| VCDS | Vil gerne lave kodning og fejludlæsning. Bare henvend dig på PB |
| OEMshop.dk - din webshop med originale dele som rustfri pedalsæt, R8 oliedæksel, lyskontakter og plejesæt. |
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af 8PJ »

På A3 er varmen i sidespejlene ganske rigtig aktiv, når reguleringsknappen står i midten (og udetemperaturen er under et vist minimum (som jeg ikke kan huske hvad))

Tonny Jensen skrev:
MikkelS skrev:Hijacker lige lidt... Min TT'er har konstant varmen tændt - er der nogen der ved om den skal det og om det evt. kan kodes om?

Er det ikke fordi du har spejljusteringsknappen stående i midten? Sådan er det på nogle biler, og nogle biler tænder det sammen med elbagruden. Og hvordan fungerer det også på min A3?
Brugeravatar
MikkelS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 614
Tilmeldt: 22/07/2009 12:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af MikkelS »

8PJ skrev:På A3 er varmen i sidespejlene ganske rigtig aktiv, når reguleringsknappen står i midten (og udetemperaturen er under et vist minimum (som jeg ikke kan huske hvad))

Tonny Jensen skrev:
MikkelS skrev:Hijacker lige lidt... Min TT'er har konstant varmen tændt - er der nogen der ved om den skal det og om det evt. kan kodes om?

Er det ikke fordi du har spejljusteringsknappen stående i midten? Sådan er det på nogle biler, og nogle biler tænder det sammen med elbagruden. Og hvordan fungerer det også på min A3?


Jeg har prøvet både frem og tilbage med forskellige indstillinger - der er altid varme på.
Audi A4 1,8 TFSI Avant 160 hk model 2009
Tonny Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 259
Tilmeldt: 14/04/2010 23:03
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Kontakt:

Re: Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af Tonny Jensen »

Så fik jeg skilt det ad, og ganske korrekt var kablerne trukket. Jeg bestiller 2 nye glas :)
Vedhæftede filer
foto 2.JPG
foto 1.JPG
| VCDS | Vil gerne lave kodning og fejludlæsning. Bare henvend dig på PB |
| OEMshop.dk - din webshop med originale dele som rustfri pedalsæt, R8 oliedæksel, lyskontakter og plejesæt. |
Brugeravatar
Martin Pedersen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16/11/2009 01:03
Geografisk sted: Svendborg

Re: Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af Martin Pedersen »

Tonny Jensen skrev:Så fik jeg skilt det ad, og ganske korrekt var kablerne trukket. Jeg bestiller 2 nye glas :)



Hvad måtte du slippe for de 2 glas?
Tonny Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 259
Tilmeldt: 14/04/2010 23:03
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Kontakt:

Re: Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af Tonny Jensen »

Martin Pedersen skrev:
Tonny Jensen skrev:Så fik jeg skilt det ad, og ganske korrekt var kablerne trukket. Jeg bestiller 2 nye glas :)



Hvad måtte du slippe for de 2 glas?

Jeg har netop modtaget svar fra Nicole 681 kr for 2 glas og 1 af de her LED lamper til 12V udtaget. Jeg mener den har en værdi på ca 150kr. Dertil kommer fragt på 90kr.
| VCDS | Vil gerne lave kodning og fejludlæsning. Bare henvend dig på PB |
| OEMshop.dk - din webshop med originale dele som rustfri pedalsæt, R8 oliedæksel, lyskontakter og plejesæt. |
Tonny Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 259
Tilmeldt: 14/04/2010 23:03
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Kontakt:

Re: Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af Tonny Jensen »

Da jeg så fik skilt ad i førersiden var der sgu et glas i med varme, men man har ikke gidet kode det :lol:

Nu skulle det være iorden, jeg kunne dog ikke få det til at varme. Men mon ikke det er fordi bilen holder i min garage (22grader), hvis ellers det 8PJ skriver holder mht at udetemperatur har noget at sige :)
| VCDS | Vil gerne lave kodning og fejludlæsning. Bare henvend dig på PB |
| OEMshop.dk - din webshop med originale dele som rustfri pedalsæt, R8 oliedæksel, lyskontakter og plejesæt. |
Brugeravatar
Sagild
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1976
Tilmeldt: 27/11/2007 21:14
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af Sagild »

Jeg mener også det er rigtigt det med udetemperaturen skal være lav og så mener jeg også at man ska have tændt for bagrudevarmen men jeg kan self tage fejl...
Platingrå BMW 530D Touring Aut. - 2009 - 235 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, soft-close i dørene, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag.

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D
Tonny Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 259
Tilmeldt: 14/04/2010 23:03
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Kontakt:

Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af Tonny Jensen »

Iøvrigt er der kun en streg i midterpositionen på spejlknappen, bør det bekymre mig?
Instruktionsbogen siger også at udetemperatur har noget at sige, men ikke ved hvilken temperatur.


Sent from my iPhone using Tapatalk
| VCDS | Vil gerne lave kodning og fejludlæsning. Bare henvend dig på PB |
| OEMshop.dk - din webshop med originale dele som rustfri pedalsæt, R8 oliedæksel, lyskontakter og plejesæt. |
Brugeravatar
askov
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 36
Tilmeldt: 3/08/2009 21:11
Geografisk sted: Aalborg

Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af askov »

Hvad er de ledninger til som går ud til spejlet på billedet hvis der ikke er varme i ?

Var det nemt at tage spejlet ud ?
Tonny Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 259
Tilmeldt: 14/04/2010 23:03
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Kontakt:

Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af Tonny Jensen »

askov skrev:Hvad er de ledninger til som går ud til spejlet på billedet hvis der ikke er varme i ?

Var det nemt at tage spejlet ud ?

Det er ledninger der er trukket. Men de går bare på en plasticdims uden nogen forbindelse. Spejlet var meget let at demontere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
| VCDS | Vil gerne lave kodning og fejludlæsning. Bare henvend dig på PB |
| OEMshop.dk - din webshop med originale dele som rustfri pedalsæt, R8 oliedæksel, lyskontakter og plejesæt. |
Brugeravatar
espeedy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 10/09/2009 17:36
Geografisk sted: Århus

Re: Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af espeedy »

Tonny Jensen skrev:Iøvrigt er der kun en streg i midterpositionen på spejlknappen, bør det bekymre mig?
Instruktionsbogen siger også at udetemperatur har noget at sige, men ikke ved hvilken temperatur.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Jeg kan heller ikke rigtig vurdere ved hvilken temperatur min varmer, men har lagt mærke til at den har tændt for ikke så mange dage siden, da der var regndråber på spejlet...det fordampede i løbet af 5 minutter. (y)

Men det har i hvert fald ingenting med bagrude-varmen at gøre i min i hvert fald, selvom det dog i mine øjne ville have været noget smartere, da man så kunne styre præcis hvornår den skulle varme.
Rasmus Beuchert
Nuværende:
2006 - Seat Leon 2,0 TFSI

Tidligere:
2000 - Seat Leon 1,8T
2009 - Audi A3 Sportback 1,8 TFSI
2003 - Seat Ibiza 1,4 16V
1998 - Seat Cordoba 1,6 MPI
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af 8PJ »

Man skal ikke have tændt EL-bagruden for at aktivere varme i sidespejle på en 8P, spejljusteringsknappen skal blot stå i midten. That's it.

Sagild skrev:Jeg mener også det er rigtigt det med udetemperaturen skal være lav og så mener jeg også at man ska have tændt for bagrudevarmen men jeg kan self tage fejl...
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af 8PJ »

Ja, du bør være meget bekymret og købe den spejlrguleringsknap, som jeg har til salg (med spejlvarmepiktogram). :mrgreen:

Det gør dog ingen forskel, kontakten er den samme - det er blot lyslederen, som er forskellig.

Tonny Jensen skrev:Iøvrigt er der kun en streg i midterpositionen på spejlknappen, bør det bekymre mig?
Instruktionsbogen siger også at udetemperatur har noget at sige, men ikke ved hvilken temperatur.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
askov
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 36
Tilmeldt: 3/08/2009 21:11
Geografisk sted: Aalborg

Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af askov »

Så jeg drejer bare spejlet helt ned så det peger ned mod jorden, og så kan man få en skrue trækker ind og så klemme spejlet ud... Min er en a3 fra 2009 så regner også med jeg har ledningerne :-)
Tonny Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 259
Tilmeldt: 14/04/2010 23:03
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Kontakt:

Re: Eftermontering af varme i sidespejle - A3 '09

Indlæg af Tonny Jensen »

askov skrev:Så jeg drejer bare spejlet helt ned så det peger ned mod jorden, og så kan man få en skrue trækker ind og så klemme spejlet ud... Min er en a3 fra 2009 så regner også med jeg har ledningerne :-)

Ja spejlet helt mod jorden. En flad smørekniv og et viskestykke imellem på både spejlside og spejlhusside. I og med der var varme i mit spejl i førersiden så har jeg et ekstra glas til at ligge ;)
| VCDS | Vil gerne lave kodning og fejludlæsning. Bare henvend dig på PB |
| OEMshop.dk - din webshop med originale dele som rustfri pedalsæt, R8 oliedæksel, lyskontakter og plejesæt. |
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"