A6 / 2.4 V6, når kold motor kører op og ned i tomgang

Indlæg om alt det andet
Besvar
Flemming Johannes
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20/04/2023 16:05

A6 / 2.4 V6, når kold motor kører op og ned i tomgang

Indlæg af Flemming Johannes »

Hej

Her er noget til Jer eksperter. [-X

Når bilen er kold stået natten over, og jeg starter den om morgenen kører den op og ned i omdr. 800 - 1400 Det medfører at automatgearet kører i et stort HAK når jeg sættet i Drive - gør jeg så ikke mere venter til alt er ok. Når motoren har kørt i et minnut forsvinder fejlen. Bemærket at der er ligesom om at den skal have suget benzinen på plads i systemet. Så ved at stå natten over er det som om at benzinen først skal på plads, herfor når den har kørt ca 1 minut går den ordentligt. Kan lugte af benzin ved opstart

Har lige optaget det på video, så man kan høre hvad motoren gør, den snøfter voldsomt det første minut,
men kan ikke vise videoen, da jeg ikke har tilladelse til at vedhæfte noget som helst. Er nyt medlem måske derfor. Har skrevet til admin om at få tilladelse om at vedhæfte en mp4 file men mangler response/tilladelse herpå.

Det er i nærheden af luftfilteret hvor der en masse ventiler el lign. Der sidder en masse dimser :roll: Kunne lyde som om der er problem med en utæthed eller noget der trænger til reparation.
Har skiftet luftfilteret.

Håber I kan give bud på hvad det er, for hold da op det ser rimelig avanceret ud som bilen jo er i sin helhed. Bilen når den har kørt det første minut, kører den herefter fantastisk, jeg har haft den i 2 måneder og er meget glad for den. Alt kører udover ovennævnte problem perfekt. Selv den automatiske parkeringsbremse er iorden nu. Det var blot 2 sikringer der var sat forkert. Hvilket en Audiekspert og 3 timer senere fandt ud af.
Brugeravatar
bertlov
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 21/10/2005 20:16
Geografisk sted: Nr. Lyndelse v/Odense

Re: A6 / 2.4 V6, når kold motor kører op og ned i tomgang

Indlæg af bertlov »

Hejsa

En årgang, og evt. Motorkode vil gøre det lidt lettere at komme med relevante forslag til hvad du kan se efter.

Pkt. 1
Har du fået udlæst fejlkode?

Din video kan du uploade på YouTube, og så indsætte et link dertil.

/Søren
Audi A8 (4E) 4,2 (BFM) quattro FL 2003
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)
Besvar

Tilbage til "Andet"