Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg om alt det andet
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af kimenemark »

Research omkring Audi S6 C6 5.2 V10 (årgang 2006-2010).

Jeg vil ikke påstå jeg har støvsuget internet "rent" for info omkring udfordringerne med denne model, men jeg har læst en hel del (også et par tråde her).
Det har ikke afskrækket mig, men sådan er det jo tit når drømme kommer indenfor rækkevidde og fornuften begynder at få alvorlige "udsættere" ;-)

Jeg elsker C6... Vores Audi A6 C6 2004 V6 2.4 (BDW) med manuel 6-trins gearkasse kan stadig få smilet frem på mig bag rattet. Den har rundet 530.000 km, men kører stadig som en drøm. Vi har haft den siden godt 200.000km og efter ALT for store regninger for (i bedste fald) halvgjort arbejde på "autoriserede" værksteder har jeg selv serviceret/repareret den siden 400.000km. Bevares, den bliver også vedligeholdt efter alle kunstens regler og mere til. Det er simpelthen bare en kørermaskine og kan med sine 15år på rullerne stadig sagtens måle sig med helt nye biler i kørerkomfort, driveability og ikke mindst kvalitet!

Nuvel... S6 med V10... den mange (måske fejlagtigt?) kalder Audien med Lamborghini motor (angiveligt fra Gallardo) har lææææænge været en drømmebil for mig og nu er den kommet ned i et prisleje hvor jeg har lyst til at lege med... jah... altså de første par årgange... og så er det jo en C6 :-)

For ikke at gå helt blåøjet ind i "projektet" og lade min underbevisthed (som selvfølgelig er "farvet") styrer mit (evt.) valg, vil jeg gerne hører jer, kærer medsammensvorende, om jeres erfaringer.

Et par problemer springer i øjnene hver gang jeg googler. Kraftige sodaflejringer omkring indsugningventiler/-kanaler og defekt variabel indsugningsmanifold samt høje driftsomkostninger.

Første problem er mig bekendt til stede på alle ældre FSI motorer og ikke specifikt et problem for V10eren. På de nyere motorer har Audi forsøgt at minimerer problemet med nogle konstruktive ændringer. Jeg har ikke helt forstået hvilke.
Der er også delte meninger om hvordan problemet opstår. Jeg hælder mest til forklaringen om, at "ventildækselventileringen" sender olie ind i indsugningsmanifolden, som sætter sig på ventilerne og af gode grunde ikke bliver "vasket" af ligesom i en traditionel indsprøjtningsmotor (med dyser før ventilerne), da der er tale om direkte indsprøjtning i cylindrene (med dyser efter ventilerne)... hvilket efter min mening også gør alle former for benzinadditiv fuldstændig virkningsløs overfor dette "Carbon" problem.
Flere melder om opsamling af olie i manifolden på 1/4 liter olie eller mere.
Hvad jeg ikke forstår er hvorfor man ikke bare monterer en catch can og opsamler olien her??
Ville det ikke minimerer problemet kraftigt eller måske endda helt eliminerer det?

Det andet hyppige problem er indsugningsmanifolden, som har nogle indbyggede spjæld hvis opgave det er, at ændre længden af "indsugningen", for at give lidt bedre bundtræk i lave omdrejninger kontra lidt flere hypper i højere omdrejninger. Disse bliver med tiden slidt og kan gå i stykker. De kan ikke umiddelbart repareres og manifolden skal derfor skiftes som en komplet enhed. En bekostelig affærer.
Jeg har dog læst mig til, at enkelte tuningeksperter fjerner spjældene (permanent åben) og omprogrammerer ECU'en for at kompenserer for de manglende spjæld. Noget I kan genkende eller har en holdning til?

Link til ret god beskrivelse af hvordan man selv fjerner dem (S8):
http://forum.a8parts.co.uk/showthread.php?t=12128
Hans erfaring er forøvrigt, at man kun minimalt mærker mistet bundtræk i de lave omdrejninger og mener det er ligegyldigt med så stor og stærk en motor!

Link til PDF, som med detaljerede billeder viser opbygningen af V10eren:
http://www.vaglinks.com/vaglinks_com/do ... Engine.pdf

Sidste punkt er vedligeholdelsesomkostninger, men går man fra 6 til 10 cylindre og kører med noget større/kraftigerer bremsesystem skal prisen jo stige forholdsmæssigt. Den er også tungere, så dæk slides selvfølgelig også hurtigere. Dvs. det giver ret god mening at udgiften er højere på denne model... for slet ikke at tale om forsikring og "grøn" afgift ;-)
Det kan jo nok heller ikke undgås, at benzinforbruget stiger en "smule" :-)

Jeg har ikke læst om andre alvorlige problemer med modellen... jo... ligesom alle andre modeller/bilmærker kan der være mandagsmodeller, men ikke specifikt problemer man skal være ekstra opmærksomme på med S6/V10eren... nærmest tværtimod... eller har I andre erfaringer?
Faktisk får jeg opfattelsen af at motor, gearkasse og quattro firehjulstrækket er meget driftssikre i S6eren?

...og nej... jeg er ikke bange for selv at gå i krig med dyret... om den har 6 eller 10 ben betyder bare der er lidt mindre plads og der skal skrues lidt mere... når der skal skrues :-D

Håber jer med erfaring vil smide nogle konstruktive kommentarer [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]


Sendt fra min Note8 med Tapatalk

Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af morten00 »

Hej Kim

Du er da vist en værre en :mrgreen:

Er du ved at lave ønskeseddel til julemanden?

Nu gør kærlighed jo blind, men du skal nok også tage med i overvejelserne at der kører meget færre S6'ere og derfor kan det vanskeligere at finde andre med gør det selv erfaringer og der vil nok også være færre brugte dele til salg.

Men det er da en spændende bil, vi må håbe der er plads i julemandens sæk (y)

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
bnjw
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 375
Tilmeldt: 15/08/2007 19:33
Geografisk sted: Køge

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af bnjw »

Kan kun som ejer af denne model, sige den er lækker at køre i :D

Jeg er dog en af dem som har haft lidt problemer undervejs.
Første problem opstod da en indsprøjtningsdyse skulle skiftes, hvor mekanikeren mener en møtrik kom i indsugningen. Resultatet var en totalskadet motor, og en ny kom i.

Kort efter dette besøg på værkstedet i næsten 2 mdr.gik servopumpen. Her skal man have det store værktøj frem, fordi hele forbroen skal afmonteres, for derefter at kunne afmontere det ene manifold, for den sidste ud af 3 skruer kan skrues ud. Kostede 15K ;(
Servopumpen kørte fint i knap 2 år, hvor trækaslen til denne knækkede. 500kr.for reservedel, og 7000kr.for udskiftning.

Har så efterfølgende selv skiftet de resterende indsprøjtningsdyser, som nok er der svage led på denne motor, men lidt søgning på emnet, så kan de findes til ca.700kr/stk. Org.koster de ca.1500kr/stk. Bliver alligevel en del, når man ganger med 10. Dette arbejde kan sagtens udføres i en garage uden lift. Kræver man ofrer en ring/gaffel nøgle, eller køber et special værktøj til at skrue det ene benzin højttryksrør af.

Hele termostathuset blev skiftet på et tidspunkt. Kunne klares uden det store besvær, men kræver stadig lift.

Har også haft andre fejl, som ikke skyldes V10'eren, men nærmere et autoriseret værksteds forsøg på service, og andre ting der er kommet med alderen. Bilen har lige rundet 305.000km.

Nu nævner du bla.selv bremser. Disse kan fra ATE erhverves for ca.4500kr.for alle 4 hjørner. Her vil Audi Tyskland have ca.5000kr.for forbremserne alene.

Dæk synes jeg dog ikke er så slemt, udover de bare er lidt dyere i 19", specielt når vi taler om vinterdæk. Ellers kører jeg omkring 30000km årligt, med skift af dæk hvert andet år.

Benzinforbruget ligger med alm.blandet kørsel omkring 7km/l.

Som afslutning, kan jeg kun sige, vi her i familien er utroligt glade for vognen, og dem på bagsædet nyder også sædevarmen, og så er der ikke meget der slår lyden af 10 cylindre, specielt hvis de får noget at leve af :D 8)
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D

Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987

Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af Ivan »

Ingen tvivl om en lækker Audi.

Beslutter man, at have Audi på det niveau, er det af mindre økonomisk betydning, dog irriterende, når "noget" stopper med at fungere, for det er GARANTERET!

Så enten er din økonomi i god form og/eller kan du selv "trylle" med "teknikken".

Sov nu nogle gange på "forelskelsen"...
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af kimenemark »

Jeg er ikke nogen "vårhare" mere og lader mig ikke blindt forelske, men har nok oftere ja-hatten på end nej-hatten ;-) og at ting går i stykker er uundgåeligt uanset om der står Audi eller noget andet på.
Man kan passe på sine ting og være uheldig eller være et svin med sine ting og alligevel være heldig, men alt er ikke kun sort eller hvidt, så "ekstremister" (positive såvel som negative) tager jeg altid med et gran salt :-)

De gange jeg har stået og bandet og svovlet over mine biler har det 100% sikkert aldrig hjulpet. Positiv tilgang til problematikken derimod har givet mig en masse positive oplevelser, forbindelser til ligesindede og viden, som jeg ikke ville have været foruden og (måske netop derfor) opvejer de negative jeg har haft :-D

Drenge... jeg er udemærket klar over, at mit (måske fremtidige) valg på ingen måde har noget med fornuft at gøre. Det har de "våde" drømme jo sjældent ;-) vi er nok bare nogen, som er mere drengerøve end andre.

Jeg har (næsten) alt nødvendigt værktøj (dog ikke egen lift) og er ikke mere bange for at rode med 10 cylindre (eller måske 8 hvem ved) i forhold til de 6 og 5 cylindre jeg roder med lige nu.
I mine unge dage transplanterede jeg en Corrado G60 motor over i min 77' Scirocco (samt originalt metal hæve/skyde soltag fra en stor BMW, specialdesignet baglygteparti, elektrisk betjente døre og bagklap uden greb/lås, 9x16" hele vejen rundt... uhørt dengang... og meget mere) så udfordringer har jeg skam haft en hel del af.

Det jeg efterspørger er de kendte, kritiske ting man kan ramle ind i med denne model, som det bare er smart lige at vide noget om inden man kaster sig over det. Som sagt er det jo ikke sikkert jeg har fundet alt brugbart info på "the interweb".

Med min egen 2.4 er det f.eks. knastkæderne, men de blev heldigvis skiftet lige inden vi købte den og de har heller aldrig givet lyd fra sig. Derudover er den kendt for at bruge olie, men det har heller aldrig bekymret mig nok til ikke at beholde den. Som sagt er det en fantastisk køremaskine og "langt" kører den jo heller ikke ligefrem på literen.

Håber det gav lidt indblik i hvad jeg leder efter af info... tak Bo... det var brugbart [THUMBS UP SIGN]

Sendt fra min Note8 med Tapatalk

Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af SorenR »

Hvis det er en S6 V10 der står øverst på ønskelisten så Go For It!

Hos mig har et anderledes "lille" projekt sneget sig ind på listen ... Jeg skal "bare" bruge de bagerste 90 cm af bunden fra en B3 S2 Coupe BilledeBilledeBillede
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af kimenemark »

Wow... det "lille" projekt vil vi da gerne hører mere om "in another afsnit hansi" [THUMBS UP SIGN][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT]

Sendt fra min Note8 med Tapatalk

Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af SorenR »

kimenemark skrev:Wow... det "lille" projekt vil vi da gerne hører mere om "in another afsnit hansi" [THUMBS UP SIGN][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT]
Man har jo lov at drømme :mrgreen:

Hvis vi lavede samme cost benefit analyse på konen, så var vi formentlig aldrig blevet gift O:)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af kimenemark »

Havde sjovt nok kalkuleret med det inden tilbud :-) men vil alligevel lige hører I andre med lidt "specielle" biler... er 50% højere kasko på en S6 5.2 i forhold til en A6 2.4 forventeligt?

Sendt fra min Note8 med Tapatalk

Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
bnjw
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 375
Tilmeldt: 15/08/2007 19:33
Geografisk sted: Køge

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af bnjw »

kimenemark skrev:Havde sjovt nok kalkuleret med det inden tilbud :-) men vil alligevel lige hører I andre med lidt "specielle" biler... er 50% højere kasko på en S6 5.2 i forhold til en A6 2.4 forventeligt?
 
Forsikring er nok meget individuelt, men uden at afsløre for meget, havde jeg en ide om grøn afgift og forsikring med 30000km årligt og 3000kr.selvrisiko, skulle koste mig ca.2000kr/mdr. Det har jeg også holdt mig indenfor :)

Ring evt.rundt, for det er også langt fra alle, der vil forsikre disse biler.
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D

Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987

Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af kimenemark »

Fandt lidt mere brugbar info... og det tyder på en catchcan ikke hjælper...

Citat fra tråden:
"There is nothing right now that can prevent it. Even a catch can will not affect the carbon build up. JHM is currently working on somethig for the RS4 that is supposed to stop carbon build-up but it is still a long time until it is released"

https://www.audizine.com/forum/showthre ... source=app

Sendt fra min Note8 med Tapatalk

Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af jorlund »

Det vil være et problem for alle fsi motorer, da benzinen ikke passerer over ventilerne og dermed hjælper med rengøringen. Der findes brintrens og den slags tilbud til at udbedre det
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af kimenemark »

Hmm... der gik noget galt :-)
Senest rettet af kimenemark 30/01/2020 21:45, rettet i alt 1 gang.
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af kimenemark »

jorlund skrev:Det vil være et problem for alle fsi motorer, da benzinen ikke passerer over ventilerne og dermed hjælper med rengøringen. Der findes brintrens og den slags tilbud til at udbedre det
Ja, der findes utallige midler, men jeg har bare ikke læst om nogen der virker.

Additiver til benzinen hjælper intet, da den sprøjtes direkte ind i cylinderen og rensning via indsugningen virker kun delvis, da jævn fordeling af "midlet" ikke er muligt.

Så vidt jeg kan læse mig til (i utallige indlæg) er der kun "knofedt", rensemiddel, en børste, en flad skruetrækker og et "bor" lavet af en stak plaststrips i skøn forening, som kan fjerne "koksen"... det skulle efter sigende også nogenlunde være fremgangsmåden hos Audi.
Det brintrens du nævner er det en del af denne "værktøjskasse"?

Jeg har også læst om additiver til olien, men det skulle også kun delvis kunne forhindre opbygning, og altså ikke fjerne den.

Hører meget gerne om andre erfaringer og muligheder :-)

EDIT: "sandblæsning" med valnøddeskaller... hmm... så skal vi i gang med at spise valnødder ;-) :-)

Sendt fra min Note8 med Tapatalk

Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af SteenTP »

Der ringede en svag klokke meget langt væk.... og nu fandt jeg tråden :)

http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=28766
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
Reno
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 10/07/2004 12:52
Geografisk sted: Amager

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af Reno »

SteenTP skrev:Der ringede en svag klokke meget langt væk.... og nu fandt jeg tråden :)

http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=28766
(y) ding dong sådan (y)
Ama`r
A2 1.2 TDI Aut. 2005-260.000km
A6 2.0 Avant Aut. 2004-109.000km
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af SorenR »

“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af kimenemark »

Fedt med alle de link (y) ... en del læsestof ... det ender jo med vi får vores egen "MEGA" tråd bestående af links til MEGA tråde :-s :mrgreen: :beer:
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af SorenR »

En ting du kan tænke over er hvorfor ekstrem tunere typisk bruger Port Injection frem for Direct Injection.

Når man fx. tuner på en TTRS og der skal laves seriøse HK'ere, så sætter man et topstykke på fra en amerikansk 07K motor (VW Beetle eller Jetta) med Port Injection for at undgå carbon på ventilerne... Forøvrigt siges det at venstre udstødningsmanifold fra en 5.0L V10 Lambo kan passe på en US VW Jetta ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Audi S6 C6 5.2 V10... skal... skal ikke!

Indlæg af kimenemark »

Behøver ikke "tænke" så meget mere, for har "handlet" ;-) :-)

Sendt fra min Note8 med Tapatalk

Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Besvar

Tilbage til "Andet"