Vand ved batteri / i venstre side i kørselsretning

Indlæg om alt det andet
Besvar
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Vand ved batteri / i venstre side i kørselsretning

Indlæg af Blenster »

Beklager den lange titel.

Men de drænhuller der sidder ude foran forruden, under og ved siden af batteri, vist tre i alt .. hvordan renser man dem eller hvad er bedst at bruge. Udover at fjerne skidt skal man så ned i hullerne med noget .. ? Eller er det bare ruller med evt. et kort rør? Har fået kigget på det i højre side hvor der ikke er vand .. men kan umiddelbart ikke se hvor langt det stikker .. tak.
Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Vand ved batteri / i venstre side i kørselsretning

Indlæg af SorenR »

Blenster skrev:Beklager den lange titel.

Men de drænhuller der sidder ude foran forruden, under og ved siden af batteri, vist tre i alt .. hvordan renser man dem eller hvad er bedst at bruge. Udover at fjerne skidt skal man så ned i hullerne med noget .. ? Eller er det bare ruller med evt. et kort rør? Har fået kigget på det i højre side hvor der ikke er vand .. men kan umiddelbart ikke se hvor langt det stikker .. tak.
Finger, pind eller en stump tynd gummislange... De afløb jeg har set er en slags tylle ca. 10 cm lang og blød'ish gummi.

Når du har fjernet blade, grannåle etc. fra vandkassen kan du bruge en vandslange (moderat tryk) til at skylle det resterende "grums" ud gennem afløbene. Hvis det har ligget der længe er det nok formuldet og sværere at skylle ud. ;)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Vand ved batteri / i venstre side i kørselsretning

Indlæg af morten00 »

Blenster skrev:Beklager den lange titel.

Men de drænhuller der sidder ude foran forruden, under og ved siden af batteri, vist tre i alt .. hvordan renser man dem eller hvad er bedst at bruge. Udover at fjerne skidt skal man så ned i hullerne med noget .. ? Eller er det bare ruller med evt. et kort rør? Har fået kigget på det i højre side hvor der ikke er vand .. men kan umiddelbart ikke se hvor langt det stikker .. tak.
Lidt inspiration http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?p=61229

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Re: Vand ved batteri / i venstre side i kørselsretning

Indlæg af Blenster »

Tak til alle :)

Jeg har nu fået al vandet ud og vupti så dukkede der et stort fint hul frem lige mellem batteri og en rund dims jeg ikke lige har styr på, rund sort ufo formet fidus. Sjovt nok er der ikke meget skidt af se, men jeg har nok fået løsnet en del mens jeg fjernede vand. Ved lejlighed snart skal batteriet ud og al skidt fjernes, der evt. gemmer sig.
Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Besvar

Tilbage til "Andet"