Hej Audi folk!
Jeg pønser på at udvide familien med en Audi A6 fra 2008-10, og kunne virkelig godt bruge lidt hjælp fra jer, hvis i kan finde tid.
Jeg har et godt øje til 2.8 v6 benzin, men har ladet mig fortælle, at 2.4 v6 motoren faktisk er bedre, men jeg hælder til 2.8. I virkeligheden kan jeg også leve med 2.0, men så skal vi frem til 2010 eller senere - baseret på priserne.
Jeg har 150.000 at lege med, så bilen skal koster Maks 180.000. For de penge kan man ret nemt få alle tre versioner jeg nævner.
Men hvad skal jeg være opmærksom på særligt? Ved A6'ere fra den periode generelt, og modellerne specifikt? Hvad er jeres erfaringer og observationer? Er 250.000km eksempelvis meget for de motorer, eller er den først ved at være varm" og kørt til?
Jeg håber i kan hjælpe mig i ret ingen af min første Audi (ja, jeg ved det godt!)
Generel rådgivning omkring A6 fra 2008-2010
-
- Forumbruger
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 17/09/2010 07:23
Re: Generel rådgivning omkring A6 fra 2008-2010
Vær sikker på at kæderne er skiftet
-
- Forumbruger
- Indlæg: 98
- Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
- Geografisk sted: Viborg
Re: Generel rådgivning omkring A6 fra 2008-2010
Jeg havde nuppet en 2.0 TFSI, de V6 motorer er tørstige og dyre at holde kørende, samt en TFSI kan nemt chippes til over 200 hk. Når jeg kigger på BilBasen er det også muligt at finde sådan en på dit budget.
Re: Generel rådgivning omkring A6 fra 2008-2010
Jeg har fornylig afhændet min A6 2,8 V6, og kan kun anbefale både bil og motor, som begge og særligt i kombination er en sublime oplevelse!
Jeg har gennem knap 20 år haft 5 Audi´er, alle med V6 motor dog i forskellige størelser og udgaver, fra 2,4 over 2,6 til 2,8, og alle har været en fornøjelse at stifte bekendskab med, og uden større reparationer.
Jeg kunne ikke drømme om at anskaffe en 4 cylinderet eller en "ellert" for den sags skyld, hvis der overhovedet er mulighed for en 6 benet!
Lyd, komfort og bare den der 6 cylinderet følelse.....
Sidder lige og gør lidt simpel hovedregning over udgifter gennem min ejertid for seneste Audi, og kommer frem til at brændstof udgiften udgør ca. 15% af de totale udgifter hvoraf afskrivning er den ubetinget største, med andre ord brændstof forbrug er stort set uden betydning.......
Ingen tvivl om at det koster en del at køre i et premium bilmærke, uanset om der er ringe eller stjerner på køleren, ligesom det også koster at fyre med mahogni. Det er nu engang sådan det er.....
Jeg kan derfor kun anbefale at udleve din drøm, og gå for guds skyld efter en V6.....
Jeg har gennem knap 20 år haft 5 Audi´er, alle med V6 motor dog i forskellige størelser og udgaver, fra 2,4 over 2,6 til 2,8, og alle har været en fornøjelse at stifte bekendskab med, og uden større reparationer.
Jeg kunne ikke drømme om at anskaffe en 4 cylinderet eller en "ellert" for den sags skyld, hvis der overhovedet er mulighed for en 6 benet!
Lyd, komfort og bare den der 6 cylinderet følelse.....
Sidder lige og gør lidt simpel hovedregning over udgifter gennem min ejertid for seneste Audi, og kommer frem til at brændstof udgiften udgør ca. 15% af de totale udgifter hvoraf afskrivning er den ubetinget største, med andre ord brændstof forbrug er stort set uden betydning.......
Ingen tvivl om at det koster en del at køre i et premium bilmærke, uanset om der er ringe eller stjerner på køleren, ligesom det også koster at fyre med mahogni. Det er nu engang sådan det er.....
Jeg kan derfor kun anbefale at udleve din drøm, og gå for guds skyld efter en V6.....
Mvh
JBJ-A6
RS2 2,2 R5, årg. 1994
JBJ-A6
RS2 2,2 R5, årg. 1994
Re: Generel rådgivning omkring A6 fra 2008-2010
ChristianL skrev:Jeg havde nuppet en 2.0 TFSI, de V6 motorer er tørstige og dyre at holde kørende, samt en TFSI kan nemt chippes til over 200 hk. Når jeg kigger på BilBasen er det også muligt at finde sådan en på dit budget.
Jeg holder med Christian. Jeg kører selv med 6 cylindre, (med rem som jeg selv skifter) men de nyere V6 er uforholdsmæssig dyre at vedligeholde.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Generel rådgivning omkring A6 fra 2008-2010
V6 frem for alt andet!
Har over de sidste 2 år brugt 17.000 i almindelige sliddele - senest udskiftning var termostaten inkl. 6 liter olie og et filter i alt kr. 3.500 ..
Næste omgang bliver udskiftning af utæt udstødningssystem til ca. 13.000.. bilen er fra 1998 og har kørt 223.500 så alene pga. alder/rust er det vel ok.
Har over de sidste 2 år brugt 17.000 i almindelige sliddele - senest udskiftning var termostaten inkl. 6 liter olie og et filter i alt kr. 3.500 ..
Næste omgang bliver udskiftning af utæt udstødningssystem til ca. 13.000.. bilen er fra 1998 og har kørt 223.500 så alene pga. alder/rust er det vel ok.
Mvh Peter Blenster
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..