Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg om alt det andet
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Lars4733 »

Hej

Jeg har nu et par gange de sidste dage oplevet at min centrallås låser op igen - ikke lige med det samme, men efter lidt tid.

Jeg har kun muligheden at låse med nøgle - der er ikke fjernbetjent centrallås, så derved er den første fejlmulighed elimineret ;-)

Jeg har checket at lyset virker ved alle 4 døre - jeg kan ikke se om lyset virker ved bagklappen, da den bagerste loftlampe er defekt - skal bagklappen også tænde den forreste loftslampe? For i så fald er der noget galt der..

Jeg låser og kan derefter gå hele vejen rundt om bilen og checke hver en dør/klap - alt er låst.
Hvis jeg så kort efter kommer retur til bilen er den låst op.
Dog var den fint låst hele eftermiddagen/aftenen/natten i nat.. :shock: Det eneste ændret var at jeg normalt altid har lyset slukket, nu står det på "automatisk" - altså tænder når døren åbnes/låses op og slukker når dørene lukkes/låses..

I bagklappen kan jeg se at der går en ledning til den ene (højre) lås - er det her føleren for at klappen er lukket sidder?

Det er jo ikke praktisk at man ikke tør stole på at bilen er låst hvis man skal købe ind osv, så gode råd modtages :D
Hvor skal man starte og hvor kan fejlen typisk ligge? Bagklappen "hvæser" når man låser op, men den låser og låser op hver gang og hele bilen låser jo altså når jeg låser med nøglen - den vælger bare at låse op igen senere - hvis det var en føler for "åben dør" burde den vel låse op med det samme igen?
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af morten00 »

Lars4733 skrev: Bagklappen "hvæser" når man låser op, men den låser og låser op hver gang og hele bilen låser jo altså når jeg låser med nøglen - den vælger bare at låse op igen senere - hvis det var en føler for "åben dør" burde den vel låse op med det samme igen?
Den med bagklappen er nok ret let at lave, se her viewtopic.php?f=18&t=23926

og den med at den låser op igen kan sagtens have noget med knækkede ledninger til førerdøren eller bagklappen at gøre, prøv evt at se her viewtopic.php?t=9234

Indtil du finder årsagen kan du jo pille stikket ud af vacuum pumpen, så er der ikke længere centrallås på bilen og den kan ikke selv låse op.

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Lars4733 »

Nu har bilen holdt låst siden fredag eftermiddag, men netop nu her søndag eftermiddag var den pludselig låst op... Der er kun to nøgler til den og dem har jeg begge i lommen.

Jeg prøvede at låse den med en dør åben, den låste bare, er der ikke en sikring for dette? Eller er det kun førerdøren der skal være lukket for at man kan låse?

Nu prøvede jeg at afmontere stikket til låsen til højre på bagklappen, det skulle vist være den der styrer lyset? Der jo altså ikke virker på min mht bagklappen og den bagerste lampe i loftet.

Førerdøren tænder og slukker fint lyset i loftet ligesom de øvrige døre.

Nu må jeg se hvad der så sker, men hvis der kan gå dage mellem den låser op selv, så er det jo nærmest slut med at bruge bilen hvis den skal parkeres offentligt - ikke praktisk.
Og desværre, som på mange stationcars, så sidder låsen i bagklappen fast, så den kan kun låses med centrallåsen....
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Høy »

Hver dør han en overtryks-/vakuumaktuator, som låser op (overtryk) og låser (undertryk). I bunden af aktuatoren sidder der en kontakt, som tænder for overtryks-/vakuumpumpen. Denne kontakt aktiveres af noget så simpelt som bevægelsen af den pind, der kan ses i kanten af døren, dvs. hvis du kunne få fat i den og trække i den, ville du kunne låse op. Når du låser med nøglen, trykker du via nogle andre stænger bare aktuatoren nedad, så den passerer kontakten og tænder for pumpen, der ved undertryk låser alle de andre døre. Oplåsning sker ved samme princip bare omvendt.

Der kan med tiden ske det, at en af stængerne kommer til at sidde lidt skævt, så temperaturen i bilen i dagens løb kan få den til at udvide sig så langt, at det svarer til, at der bliver trukket i den, og den akkurat kan aktivere kontakten til pumpen, så hele bilen bliver låst op.

Hvis du skiller førerdøren ad og kigger på det, vil du opdage, at det er utroligt simpelt, og at du uden videre kan løsne stængerne fra aktuatoren og flytte lidt med dem, så der ikke er konstant træk på dem.

De ligner den her (billede fra ebay), og elkontakten findes kun på dem i fordørene, så det er formodentlig en af dem, der sidder lidt forkert, hvis den låser alle dørene op.

Billede

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Lars4733 »

Ah - ja, den låser alle dørene op inkl bagklap

Dvs denne føler ikke er i bagklappen?

For så er der jo kun to steder at kigge...

Hvis jeg alligevel skal skille fordørene ad, er der så nogen der har målene på højttalerne der sidder der? Efter 22 år kan de vist trænge til en udskiftning, den i venstre dør siger slet ikke noget længere...
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Høy »

Det er bare en kontakt, som kan mærke, om pinden i døren bliver trykket opad eller nedad. Hvis du sætter dig ind og trykker låseknappen i døren nedad, samtidig med at du forsøger at holde fast i den, så den ikke kan komme ned, kan du nogen gange ramme en balance, hvor den så låser og låser op igen med det samme. Den synlige pind går ikke direkte ned til aktuatoren, men er forbundet med den via flere andre stænger, og det hele kan med tiden komme til at stå under spænding (ikke elektrisk), så bilen i realiteten selv trækker i låseknappen på et tidspunkt. Kontakten kan ikke mærke, om du drejer med nøglen, eller om der bliver trukket i stangen under låsen.

Da man formodentlig oftest bruger førerdøren til at låse/låse op, er det mest sandsynligt, at den har forskubbet sig. Hvis der er fjernbetjening, og den altid har været brugt, er der lidt flere muligheder (der er en lignende i bagklappen, hvis du kan låse hele bilen op via nøglehullet i bagklappen, men bagdørene har ikke kontakten, og da de ikke har nøglehuller, er der heller ikke behov for det). Den der krave, du kan se omkring metalpinden på billedet, skal bare trækkes lidt opad i forhold til pinden, så sidder pinden løst og kan flyttes op og ned. Bagefter trykkes plastickraven ned igen for at låse metalpinden fast.

På min gamle coupé havde man brudt ind ved at stikke et værktøj i låsen, der efterhånden var så slidt, at man kunne dreje den en smule uden at have nøglen. Det rakte egentlig ikke til at låse op mekanisk, men det var nok, til at pumpen blev aktiveret via kontakten ved aktuatoren.

Jeg pillede bare nogle af stængerne af ved den berørte lås og tog dens stik til pumpekontakten af. Fjernbetjening fungerer alligevel på alle døre, netop fordi der bare skal vakuum eller overtryk til for at låse og låse op. Det elektriske signal fra aktuatoren er kun beregnet til at starte pumpen, men hvis den bliver startet på en anden måde, er alt fint. Hvis der ikke er mere strøm, må jeg naturligvis kravle ind i passagersiden eller via bagagerummet.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Lars4733 »

Jeg forsøgte i dag at skille døren ad, men er sgu nok for klodset til det..

Fik dørbeklædningen af, men kunne ikke se noget der ligner dette... Skal ruden osv også ud?

Anyone på Sjælland der kender til dette og evt kan hjælpe? Mod betaling naturligvis..

Som bilen er nu starter pumpen med mellemrum og låser op.. Jeg synes ikke at kunne finde en sikring til pumpen? Og da låsen i bagklappen sidder fast kan jeg jo ikke bare afbryde pumpen?
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Høy »

Der går en slange ind i døren fra hængselsiden. Denne slange ender ved vakuumdåsen. Låsepinden i kanten af ruden ender også i vakuumdåsen. Når du har pillet beklædningen af, skal du muligvis også fjerne et vatagtigt stoflag og/eller noget plasticfolie for at komme ind i døren, men det kan du vel se? Ruden skal bare være oppe. Skinnerne til den kan være lidt i vejen, men som udgangspunkt burde det i hvert fald være til at se vakuumdåsen.

Hvis du ikke kan finde sikringen i den sikringsoversigt, der er påtrykt sikringskassen, og som er trykt i håndbogen, kan du løfte bagsædehynden og pille stikket af pumpen. Pumpen sidder i skumblokken i passagersiden.

Det kunne f.eks. være A3 (15 A) i vandkassen i motorrummet.

Tag på skrotpladsen, og køb en brugt bagklaplås med nøgle. Det tager ikke en time at bytte den.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Lars4733 »

Kom i tanke om at min gule Audi 80 kun havde centrallås når man låste den i højre fordør, dvs den var nok koblet fra i førerdøren.. Mon den har fejlet det samme?

I så fald var det en løsning jeg kunne leve med i starten, er det så en afkobling elektrisk ved samme føler i førerdøren?
Så vil låsen vel følge resten, men ikke kunne låse andet end sig selv hvis det var?
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Høy »

Hvis du kan komme ind til stikket, kan du lige så godt sætte stængerne rigtigt, så det hele virker. Hvis du er i tvivl, kan du kigge i den anden dør og sammenligne.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Lars4733 »

Er det korrekt man skal have hele den indvendige dør af, altså rammen inde i døren inkl den indvendige vinduesramme og ruden?

Nå, fandt et stik i nederste hjørne væk fra dørstolpen, så nu er førerdøren ikke i stand til at låse op og i for andet end sig selv... Om det hjælper vil tiden vise.
Dog undrer det mig at komfortlukning stadig virker, i alle tilfælde på førerdørens vindue der stod åbent i forbindelse med samling af dørbeklædningen
Det var et gummibeklædt stik med tre ledninger sat sammen med en metalclips...

Jeg krydser fingre, er ikke lige helt sikker på at skulle skille så meget ad...
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Høy »

Låsene er lidt anderledes på C4, og vakuumdåsen sidder direkte i forbindelse med den som på det her billede...

http://www.ebay.de/itm/Original-Audi-100-Audi-A6-S6-C4-Avant-Turschloss-4A2837015E-vorne-li-NEU-FA1966-/391188157782?hash=item5b14a19556:g:e20AAOSwR5dXTGsj

Indvendigt i låsen er princippet imidlertid det samme, og der er forskellige led og stænger, som man kan justere og/eller smøre. Prøv at flytte lidt med stængerne, der sidder i de to øjer, du kan se på billedet (de har den samme justeringsmulighed med plastkraven, som du kunne se i billedet længere oppe). Det ene er formodentlig til låsepinden, mens det andet kan være til nøglehullet eller dørgrebet. Når der låses op igen, er det som regel fordi, at et eller andet ikke kan bevæges langt nok. Det kan også være noget så simpelt som smøring af låsemekanismen, der mangler. Hvis du kan få fat i den stang, der går op til låsetappen i rudekanten, kan du prøve at trække i den og trykke den ned. Hvis bevægelsen er hindret, burde du kunne se, hvad der hindrer den. Prøv det samme med nøglen i låsen. Du skal dog først stikke en skruetrækker ind i dørmekanismen, der hvor griberen fra karosseriet normalt rammer (den skal låses helt ind i bunden). Du kan ikke låse, hvis døren ikke er "lukket" på denne måde. Husk at trække i dørhåndtaget, inden du smækker døren igen, ellers siger det bang. Det er desuden en god idé at køre en af de andre ruder ned først, så du ikke kommer til at smække dig ude.

Centrallåsen virker i princippet stadig, selv om du har taget stikket af, den kan bare ikke aktiveres fra den dør, hvor du har taget stikket af. Hvis det er en anden dør, der forårsager fejlen, vil det her ikke hjælpe. IGEN: Når du drejer nøglen, skubber du en stang, som aktiverer en kontakt (tilsluttet ved stikket, som du nu har taget af). Denne kontakt tænder pumpen i undertryksretningen, hvis du låser, og i overtryksretningen, hvis du låser op - den låser ikke op, fordi den eventuelt er utæt og ikke kan holde vakuum. Trykket/undertrykket skal kun til for at skifte tilstand og er ikke krævet for at opretholde den pågældende tilstand. Dybest set er en af de her kontakter dårlig, eller det, som skal aktivere kontakten, er indstillet forkert (typisk rust eller korrosion, der hæmmer bevægelsen).

Der er en vis risiko for, at selve låsemekanismen er rustet så meget, at den ikke kan reddes, men de findes endnu på skrotten til få penge. Låsecylinderen skal ikke skiftes, så nøglerne forbliver uændrede.

Komfortlukningen er en elektrisk aktivering af rudehejsene og soltaget og er så vidt jeg ved ikke forbundet med pumpens elektriske kredsløb. Jeg vil tro, at der er en kontakt på selve låsecylinderen, som står for det. Den mekaniske del af låsen er allerede flyttet, når du har låst, og den kan næppe mærke, at du holder nøglen fast i låsestillingen, eller hvor længe du gør det.

EDIT: Her er en anden med nogle af stængerne anbragt. Det er nok lidt lettere at se det her. Du kan også tage hele låsen ud og smøre den. Den sidder bare med de 2 eller 3 multispline-/Torx-skruer, du kan se i gavlen af døren.

http://www.ebay.de/itm/Audi-A6-C4-Turschloss-ZV-Stellelement-vorne-links-VDO-SCH0117L-443906233-/291768202155?fits=Make%3AAudi&hash=item43eebd73ab:g:2VAAAOSw41xXPdOK

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Lars4733 »

Det var da noget af en enhed den der... Krydser fingre for mit snyderi virker, alternativt kan jeg jo forsøge at ændre så det er den anden dør jeg tager stikket fra i og sætter dette tilbage igen.

Er nok for lidt mekanisk anlagt til at skrue så meget af dørens indmad...

Fandt også årsagen til at der ikke var musik i venstre fordør, stikket inde i døren var ikke sat sammen, mon det har været glemt af tidligere ejer eller lign? Det klikker jo sammen med to tapper, det rasler da ikke lige fra hinanden?
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Lars4733 »

Jeg kan altså ikke komme op til selve låsen, kan med nød og næppe komme til stikket...

Det hjalp bare ikke, bilen låste op efter et par timer, jeg forsøgte så at vende processen, altså samle stikket i førerdøren og skille det ad i passagersiden - samme problem stadigvæk, bilen låser op efter nogen tid..

Hvis jeg tager sikringen ud som omtalt er centrallåsen helt slået fra, hurra, så kan bilen godt være alene hjemme i ferien..

Men hvordan ind i hele ....... Kommer man ind til det møg? Eller er det i bagklappen, hvor nøglehullet ikke bruges overhovedet at problemet kan være?

Og nå ja, nu hvor jeg var i sikringsboksen, der sidder ikke meget ude i den.... Iflg etiketten kan der sidde et relæ for belysningsjustering, skal det være der? Jeg kan jo netop ikke få lys i instrumentet....
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Høy »

Der er en sikringskasse mere i enden af instrumentbrættet... ud imod førerdøren. Du kigger ikke specielt meget på bilen, hva'? Eller måske mest om natten :-k

Hvis man googler "Audi C4 Sikringsboks", er det her det første billede, man finder...

Billede

Her er flere oplysninger... http://www.justboring.com/2011/10/audi-c4-100a6-fuserelay-locations-and.html

Jeg er ikke sikker på, at bagklappen er pneumatisk, men der er muligvis alligevel en kontakt på låsen. Hvis man oprindeligt har kunnet låse hele bilen op derfra, var det måske et forsøg værd at pille stikket af den. Prøv at trykke på en af pindene i en bagdør. Jeg er ret sikker på, at den ikke kan aktivere centrallåsen. Ellers er der muligvis et kontaktpanel i førerdøren? Kan man eventuelt låse og låse op med en knap, der sidder ved dørgrebet i førerdøren (af med det stik også)?

Noget i stil med denne (4. billede i venstre kolonne i den første gruppe med mange billeder):

http://www.dognmonkey.com/audi/a6-window-lift-regulator-cable-broke-and-replacement.html

Har du tjekket, om ledningerne i gummimuffen til førerdøren er rådne? De bukkes meget ofte i løbet af 400K km.

Der er et stik på låsen i bagklappen... (det er dog muligvis til komfortfunktionen)

http://www.ebay.de/itm/Audi-A8-4D2-A6-C4-Schloss-Heckklappe-Heckklappenschoss-Bj07-96-09-2002-4A5862055-/131585217230?hash=item1ea31712ce:g:3w4AAOSwd4tT-Fg7

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Lars4733 »

Ha ha ha - sikringsboksen inde i bilen har jeg været igennem flere gange..

Men nej, jeg skiller ikke bilen ad for sjov, er desværre ikke mekaniker, prøver bare at spare nogle af de begrænsede resourcer ;-)

Prøver bagdørene senere, pt er bilen låst..
Der er ikke en betjeningsknap til centrallåsen, det kunne man jo evt sætte i som løsning... Mellem sikringen og dørerne...
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Lars4733 »

Til låsen i bagklappen går også 3 ledninger der samles i et stik, så noget kunne tyde på der også er centrallåsstyring i bagklappen?
Nu kan jeg jo ikke dreje låsen (måske den er skiftet og jeg derved ikke har nøglen?) så det kan ikke testes..

Jeg har ladet mig fortælle at hvis aktuatoren i bagklappen er utæt kan bilen ikke låse og derfor låser den op da systemet skal opretholde vacum?

Nogen der ved hvor man kan købe sådan en aktuator? Som bilen er nu låser den ikke bagklap op/i længere..

Da jeg satte stikket på førerdøren igen kommer jeg til at tænke på, at pumpen startede hver gang jeg satte det på - så det er måske i førerdøren?

Jeg er bare ikke meget for at skulle afmontere hele rude og vinduesramme mv, sæt jeg ikke får det samlet rigtigt igen bagefter...

Kan man bygge bilen om til elektrisk centrallås på en eller anden nem og billig måde?
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af morten00 »

Lars4733 skrev:Til låsen i bagklappen går også 3 ledninger der samles i et stik, så noget kunne tyde på der også er centrallåsstyring i bagklappen?
Nu kan jeg jo ikke dreje låsen (måske den er skiftet og jeg derved ikke har nøglen?) så det kan ikke testes..

Jeg har ladet mig fortælle at hvis aktuatoren i bagklappen er utæt kan bilen ikke låse og derfor låser den op da systemet skal opretholde vacum?

Nogen der ved hvor man kan købe sådan en aktuator? ......
Lyset i baggage rummet tændes når håndtaget på bagklappen udløses. Jeg tror det er derfor du ser ledninger ved låsetøjet.

Få nu skiftet den aktuator i bagklappen, den koster ikke ret meget hos Audi og hvis den bliver meget utæt kan du ikke låse bagklappen op med centrallåsen. Det er altså ikke sjovt når du ikke har nøglen til den. Så finder du også ud af om det løser dit problem med at den selv låser op igen.

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Lars4733 »

Lyset styres af en føler i den højre låseanordning, der går et stik med to ledninger ned til denne... Stikket med tre ledninger går ind i låsen.

Men ja - det er nok en nødvendighed, den kan ikke længere låse op/i i bagklappen..
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
Klaus200
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 419
Tilmeldt: 29/01/2007 21:57

Re: Centrallåsen låser selv op igen

Indlæg af Klaus200 »

Hejsa.
Havde lige helt glem det.
Men jeg har den vacumdåse som er i bagklappen.
Billede
Billede

Den hentes i Holbæk samt det til instrumentet.


Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Andet"