Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg om alt det andet
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af Høy »

Og er Bosal den originale Audi-udstødning?


http://boysen-online.de/startseite/ for 2. gang

De har lavet det originale på min fra 2001.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af Lars4733 »

Høy skrev:
Og er Bosal den originale Audi-udstødning?


http://boysen-online.de/startseite/ for 2. gang

De har lavet det originale på min fra 2001.

\Alex


Sorry :oops:

Kunne/kan ikke se så meget på den side, andet end de laver udstødning?

Bosal siden viser da hele tegninger og numre mv og resten er Bosal, så mon ikke det ender med sådan en bagpotte igen...

Det er jo ikke helt ligesom med amerikanerbilerne hvor man banker en speciel udstødning sammen der øger lydniveau osv 8)
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af Høy »

Du kan ikke gå ud fra, at de har detailsalg, bare fordi de leverer de originale anlæg. Dem sidder Audi nok desværre på (hvor ukomfortabelt det end måtte lyde) :shock:

Du kan for relativt små penge købe et anlæg fra FOX eller lignende producenter. De er ofte i rustfrit og holder i bilens levetid. Mit passede ikke vildt godt (skar lidt af det i samlingerne for at få længden til at passe), men forarbejdningskvaliteten var langt højere, end man kunne forvente til prisen.

http://www.fox-sportauspuff.de/index.php?cName=pkw-audi-100-a6-s6-typ-c4-c-1_6_19

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af Lars4733 »

Nå, nu er tiden ved at være moden til at få gjort lidt ved den udstødning..

I første omgang bliver det den billige løsning med en ny bagpotte, da mellempotten er tæt osv.

Jeg kan se at mellempotten er sat fast til forrøret med en samlemuffe, men bagpotten sidder med flanger?

Er der nogen speciel grund til at man ikke "bare" bruger en samlemuffe der også? Er det kun til montagen det er en fordel eller er det en bevægelsesmulighed for hele systemet? Den sidder jo sammen med 3 bolte og den koniske pakning i mellem, så den sidder vel egentlig fast fikseret?

En helt anden ting - et spørgsmål til Jer der har "voltmeter" i bilen - jeg har lagt mærke til at min visning er lavere når det er varmt og når kølerblæserne starter falder den ned til lige godt 12 v mens de kører - er det normalt? Trækker de så meget? Jeg har jo ikke klima/aircon, så det er ren blæs til køleren..
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af Høy »

Fordelen ved flangemonteringen er, at den kan udligne en lidt ringere pasform. Når den først er spændt sammen, er der ingen bevægelighed i den længere.

Kan du ikke bare måle over batteriet med et multimeter og kontrollere, om det er rigtigt? De gammeldags propeller vil have strøm.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af Lars4733 »

Høy skrev:Fordelen ved flangemonteringen er, at den kan udligne en lidt ringere pasform. Når den først er spændt sammen, er der ingen bevægelighed i den længere.

Kan du ikke bare måle over batteriet med et multimeter og kontrollere, om det er rigtigt? De gammeldags propeller vil have strøm.

\Alex


Tror også bare det bliver flangen, skal bare lige have fundet et sted at løfte bilen op, det er altså nemmere end at rode rundt på jorden..

Volt-visningen der er lav ser jeg kun når jeg kører i kø på motorvejen i disse varme dage, så tænker det skyldes de lavere omdrejninger i køkørsel og så når blæserne kører...
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af morten00 »

Lars4733 skrev:.. Volt-visningen der er lav ser jeg kun når jeg kører i kø på motorvejen i disse varme dage, så tænker det skyldes de lavere omdrejninger i køkørsel og så når blæserne kører...
Min gjorde det samme så der er ikke noget galt :mrgreen:

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af Lars4733 »

Da min kære bil har et ganske lille oliespild der løber bag på motoren i højre side i kørerretningen - det ser ud til at være i forbindelse med ventildækselpakningen vil jeg jo gerne have skiftet disse.. Det ser lidt ud som om der i forbindelse med ventildækselpakningen sidder en sort gummiprop/rund sort "ting" - sidder denne sammen med ventildækselpakningen eller er det en pakning ved siden af? I venstre side sidder der vist noget monteret i dette tilsvarende hul.?

Synes bare at når jeg søger på disse pakninger, så er der mange forskellige, nogen hedder ligefrem noget med L i typenummeret - er der en højre og venstre eller? - er der nogen der ved hvilke der er de rigtige?

Pt skal jeg have købt et sæt ventildækselpakninger og en bundproppakning - bilen er jo en Audi A6 2,6 Avant fra 10/94 - stelnummer WAUZZZ4AZSN034085

For så kunne jeg få min mekaniker til at fikse bilen, men så skal det jo helst være de rigtige dele der er hjemme inden vi skiller den ad.. ;-)
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af Lars4733 »

Aaarrgh!

På vej hjem ude på motorvejen begynder ABS-lampen at lyse og kort derefter blinker Bremseadvarselslampen..

Ind til siden og så genstarte og trille de 5 resterende kilometer hjem - lamperne tændte ikke igen og umiddelbart bremser bilen fint..

Hvad er det mon? De yderste klodser ser ok ud (der er vel ca 5 mm belægning på dem..) og ingen varme bremser andet end hvad der forventes når man lige har stoppet efter turen hjem. Bremsevæske har det sædvanlige niveau omkring lige under max. Hvor varm må væsken blive ved normalt brug? Men der er vel ikke sensor for varm bremsevæske? Og som nævnt bremser bilen fint.

Men evt slidsensor sidder vel på indersiden, de inderste klodser?

Skal til Køln om knap 14 dage, tror sgu snart det bliver i fruens riskoger :-&
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af mojo »

lus ledningerne i stikkene ved fjederbenene det plejer at være der der kommer dårlig forbindelse.

edit..men det burde ikke give en abs lampe kommer jeg til at tænke på..
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af GertH »

Det kan bla være en knækket abs ring ved baghjul der aktivere abs lampen. Prøv lige at lave en blokering på løst underlag for at tjekke om abs er funktionsdygtig. Den skulle gerne knurre og ryste lidt i bremsepedal når abs forsøger at undgå blokering.
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af Lars4733 »

Men kan I be- eller afkræfte at hvis sagen drejer sig om feks en ABS-ring der er knækket, så vil BÅDE ABS-lampen tænde OG Bremselampen blinke?

Kigger jeg i manualen til bilen står der blot noget om hvad det betyder hvis bremselampen blinker - men omvendt, hvis bremselampen blinker, så slår den måske ABS fra med det samme?

Det der undrer mig er, at fejlen dukkede op længe efter bremserne havde været i brug - jeg havde kørt ca 30 km på motorvejen uden at røre bremsepedalen da fejlen pludselig dukker op?

Trillede her til morgen de 80 km på arbejde via motorvejen som vanligt - dog med nedsat hastighed, følges bare med lastbilerne og holder den derved på de ca 90 km/t hele vejen - ingen fejl viste sig, bilen bremser helt normalt og efter at have mærket på alle 4 hjul da jeg kom frem er der ingen "varme" hjul - forhjulene har altid noget mere varme end baghjulene, men det er så også 1 minut efter en nedbremsning på afkørselsrampen fra motorvejen..

Men jeg er ved at få fat i mekanikeren - læser jeg lidt rundt her inde kan det lyde som en ABS-sensorfejl - enten selve sensoren, ledningen dertil eller ABS-ringene - en gammel bil som min kan vel ikke fortælle det på nogen måde? Den har jo ikke OBDII eller lign... Så han må "bare" i gang med et hjul af gangen eller?
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af GertH »

Ved nærmere eftertanke tror jeg ikke f.eks knækket absring vil aktivere bremselampen, men kun abslampe. Om det er ir på stik til abspumpe eller andet håber jeg der er andre der har et bud på.
(For hulen du står tidligt op om morgenen)
Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af Lars4733 »

GertH skrev:Ved nærmere eftertanke tror jeg ikke f.eks knækket absring vil aktivere bremselampen, men kun abslampe. Om det er ir på stik til abspumpe eller andet håber jeg der er andre der har et bud på.
(For hulen du står tidligt op om morgenen)
Mvh. Gert


Hæ hæ - husk på at tiderne her på forum er en time forkert i forhold til "virkeligheden" i Dk...

Når jeg søger her på forum synes jeg de fleste oplever at begge tænder når fejlene opstår - det er jo den "gamle" type med lamper der kan tænde, der er ikke nogen computer der giver beskeder om noget osv.

Så vidt jeg husker stod der i instruktionsbogen at hvis den røde bremselampe blinker kan det være:

For lidt væske i beholderen
Slidte bremseklodser
Fejl på ABS?

Sjovt nok er beskrivelsen af ABS-lampen noget kortere - hvis den lyser er ABS-systemet deaktiveret

Jeg gider ikke lige gå ned i bilen og hente bogen, men er ret sikker på det var det der stod?
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
MortenAa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 1/09/2009 19:59
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af MortenAa »

[quote="Lars4733"]Hæ hæ - husk på at tiderne her på forum er en time forkert i forhold til "virkeligheden" i Dk... quote]
Det kan du ændre :)
Mvh. Morten

Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White

Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af Lars4733 »

MortenAa skrev:Det kan du ændre :)


Men mit board står til Vesteuropa +1 time i forhold til GMT? Nå, det passer så måske snart når sommertiden slutter? :P
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af Høy »

Under ...

Boardindstillinger
» Globale indstillinger
» Vælg sommertid/DST:

... kan du selv vælge, om der skal bruges sommertid eller ej.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af Lars4733 »

Høy skrev:Under ...

Boardindstillinger
» Globale indstillinger
» Vælg sommertid/DST:

... kan du selv vælge, om der skal bruges sommertid eller ej.

\Alex


Ahhh - check! Takker - så kom det da på plads..

Nogen der har input til mit bremseproblem? :-

Den savler jo også lidt olie fra bag på motoren, måske fra ventildækselpakningen i højre side - det løber stille og roligt ned og brændes af på forrøret ved gearkassen - det er ikke meget, men det lugter jo fælt ind i mellem.. - hvis jeg søger på ventildækselpakning til en ABC motor er der mange, men er de ens i begge sider? Lige under ventildækslet sidder der en sort "prop" i højre side, er det evt også en pakning man kan købe og skifte?
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Brugeravatar
Lars4733
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 157
Tilmeldt: 2/02/2015 11:41
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Re: Så "kom jeg til" at købe en A6 2,6 Avant

Indlæg af Lars4733 »



Det er jo hele cylinderblokke - jeg satser på at kunne klare det med ventildækselpakninger ;-)

Men er det at forstå som at der ER forskel på ventildækselpakningen i højre og venstre side? Synes bare alle de steder jeg ser er det den samme pakning, men man skal bruge 2 til hele maskinen, naturligt nok.

Har bare ikke lige lyst til at skrue ventildækslerne af og så passer de nye pakninger ikke.. :cry:

Kan nogen be- eller afkræfte om 2 af disse kan gøre det? https://www.atp-autoteile.de/group/1130 ... 73/details
Citroën C5 2,0 HDi Berline Prestige 2001
Besvar

Tilbage til "Andet"