Rudehejs...noget knækket?

Indlæg om alt det andet
Besvar
Nightowl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26/05/2015 22:33

Rudehejs...noget knækket?

Indlæg af Nightowl »

Da jeg igår ville køre ruden i føresiden lidt ned, gav det et ryk og kørte kun 10mm ned....jeg kan høre noget køre derinde et sted, men det har ikke fat i ruden længere. Jeg kan flytte den op og ned manuelt (en hånd på hver side), men noget er knækket eller hoppet fra. Nogen gode forslag til et hurtigt fix og evt årsag...??
A6 2.0TDi 2006
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Rudehejs...noget knækket?

Indlæg af Høy »

Af med dørbeklædningen. Mekanismerne i rudehejs er ikke specielt komplicerede.

Med åben dør løfter du ruden op og sætter den fast med 2 stykker pansertape. På ruden udvendigt, over dørrammen og ind på indersiden. Hvis der er en gummiliste på døren, sætter du almindelig tape på den først, så du kan få pansertapen af igen.

Ligner lort, men der kommer i det mindste ikke vand ind. Skete også på min gamle balje, men der kan man få døbeklædningen af på 2 minutter, så jeg kunne bare sætte en pind ind under underkanten af ruden (meget praktisk, da jeg ikke har nogen dørrammer :mrgreen: )



\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Rudehejs...noget knækket?

Indlæg af morten00 »

Nightowl skrev:... Nogen gode forslag til et hurtigt fix og evt årsag...??
Muligvis det samme som de her medlemmer har oplevet http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=23712

De har ganske vist oplevet det på en A4 B5 og A6 4B. Din er nok en A6 4F men måske har den samme problem.

Det kunne det godt tyde på. Her er link til købe at de stumper som går i stykker på en A6 4F http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... f&_sacat=0

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Nightowl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26/05/2015 22:33

Re: Rudehejs...noget knækket?

Indlæg af Nightowl »

Tusind tak for alle jeres gode råd, forslag og links....det er virkeligt suverænt med sådan et kompetent forum! Jeg skal nok lige give en tilbagemelding, når jeg imorgen har fået pillet dørsiden af og set på skaderne, og hvad der evt skal indkøbes...
Mvh
Jasper
A6 2.0TDi 2006
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Rudehejs...noget knækket?

Indlæg af Bjørn T »

Nightowl skrev:Tusind tak for alle jeres gode råd, forslag og links....det er virkeligt suverænt med sådan et kompetent forum! Jeg skal nok lige give en tilbagemelding, når jeg imorgen har fået pillet dørsiden af og set på skaderne, og hvad der evt skal indkøbes...
Mvh
Jasper

Jeg var ude for det samme i Kroatien, 38 gr. I skyggen.
Da jeg fik dørsidem af, kunne jeg se at wiren var trukket skævt ud af spindlen i rudetrækket.
Jeg løste det midlertidigt med en kronmuffe som wirelås. Jeg klippede wiren, den var i forvejen most, trak wiren igennem kronmuffen og kørte den mod et stop mens ruden var oppe og spændte de to skruer i muffen. Det holdt rigtig godt indtil vi fandt et Audi værksted.
Jeg betalte ialt kr. 1500,- for et nyt rudetræk og arbejdsløn. :D
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Nightowl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26/05/2015 22:33

Re: Rudehejs...noget knækket?

Indlæg af Nightowl »

Så har jeg desværre konstateret at det er wiren der har givet op, og er revet over, et dumt sted. Et nyt hejse-kit må der til, så det bliver bestilt. Så skal jeg bare have luret hvordan man nemmest skifter det...syntes ikke der findes nogen videoer af selve mekanisme-byttet, på netop min model (A6 Avant 4F '06)
A6 2.0TDi 2006
Besvar

Tilbage til "Andet"