Kunne ikke styre mig, købt A6 C4 2,5 TDI Avant

Indlæg om alt det andet
Besvar
Dannie
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23/10/2015 15:34

Kunne ikke styre mig, købt A6 C4 2,5 TDI Avant

Indlæg af Dannie »

Hej.

Jeg har haft mange dejlige biler (20-25 stykker :-)) - de fleste var ældre damer (20+ år) der krævede en del omsorg. De sidste par biler har været nye eller næsten nye, på nær vores gamle amerikaner fra 69, som er familiens hobby og vores sommer trækker når vi tager på camping og træf.

Men selvom jeg har haft både BMW 735 og Mercedes S-klasse som hverdags bil, er den af de daglige slidere der stadig har den største plads i mit hjerte, den Audi 100 2,2 (eller 2,3) CD fra 1989, som jeg sled op, en gang for mange år siden.

Så da vi skulle finde en vinter trækker til en billig penge, så vi også kan komme på camping når amerikaneren er gået i vinter dvale, havde jeg aldrig drømt om at købe en "gammel" bil igen og slet ikke at det skulle blive en Audi. Det var ikke særligt velovervejet, et decideret impulskøb, da mit hjerte hamrede ved mødet med en Audi A6 C4 2,5 TDI Aut. Avant fra 1994. Den har gået ca 325.000 og har en del små-skavanker, men kører fint og efter en tur hjem fra sælger på ca. 200 km, så smiler jeg stadig. Super lækker tur på tværs af Danmark, 110-130 på motorvejen med en afslappet og støjsvag oplevelse.

Jeg kan selv lave en del og er ikke bange for at kaste mig ud i nye udfordringer, men hvor store udfordringer er det lige jeg har valgt? Har jeg handlet for meget med hjertet og for lidt med hjernen :-)

1. Der er ikke synligt oliespild, men den ser ud til at svede lidt olie ud omkring topdækslet.
2. Den står meget højt i bagenden, som om den har fået for høje fjedre monteret.
3. Det føles som om begge baghjuls lejer er slidt, da den siger "klonk - klonk" hvis man rykker i baghjulene, men der er intet at mærke når man kører.
4. Klimaanlægget en "Tænd-Sluk" løsning, "LOW" er konstant kold luft og "18Grader" eller mere er konstant fuld varme.
5. Hvis man tænder aircon, så vibrerer kompressoren så det får hele bilen til at ryste.
6. Soltaget lukker igen af sig selv, når man forsøger at åbne det - ligner en gummiliste der sidder i klemme.
7. Der er en eller anden sensor som er pillet fra på motoren, sensoren er skiftet, men hvis den er tilkoblet - så er der ingen "forhøjet tomgang" ved kold start, så motoren går ud (Iflg sælger). Den starter fint på både kold og varm motor (med sensor stikket taget af) og den har forhøjet tomgang ved kold start og tomgangen falder når den bliver varm. (aner ikke hvad der er for en sensor eller hvad den skal gøre, men det må jeg jo finde ud af).

MEN, motoren lyder fint (efter min begrænsede viden), den går klippe stabilt i tomgang, tager gassen fint og automat kassen skifter super blødt og smidigt, men kan godt bide fra sig når man smider pedalen i kælderen (selvom der ikke er voldsomt mange heste at slås med, men det er også mere momentet til at slæbe en 1500kg campingvogn jeg har brug for).

Den har en godt brugt, men pæn læderstue. Den ene forskærm har været skadet og så kommer rusten jo, men eller ingen nævneværdig rust at se.

Den skal først synes igen i December 2016 og har lige fået nye dæk, nye bremse skiver og klodser foran og en ny starter.

Har jeg dummet mig, har jeg fået mere arbejde end fornøjelse - bliver det for dyrt for mig at have købt en BILLIG bil, fordi mit hjerte sejrede over fornuften?

Alle input og holdninger modtages med glæde, en smule overbærenhed for overdreven kritik, samt et stort smil :-)

/Dannie
Brugeravatar
Poe
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 710
Tilmeldt: 26/07/2009 19:41
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kunne ikke styre mig, købt A6 C4 2,5 TDI Avant

Indlæg af Poe »

Tillykke med den, det er sku en fed diesel bil med god lyd sådan en R5 TDI. tror ikke du får en mere solid diesel bil af den årgang, motor, gear, karosseri alt har et godt ry. du har sikkert ikke givet en formue for lodsedlen, har selv lige købt en gammel Passat, det kan jo ikke gå værre end at sælge igen til reservedele/ophug :D .
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
Besvar

Tilbage til "Andet"