Øv, mit partikel filter blev ikke noteret ved toldsyn.

Indlæg om alt det andet
Besvar
Brugeravatar
Rosager
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 5/07/2011 13:07
Geografisk sted: Herning

Øv, mit partikel filter blev ikke noteret ved toldsyn.

Indlæg af Rosager »

Har gennem flere år tænkt på hvorfor der var tillæg for partikeludledning på min vægtafgift, men det måtte jo være korrekt. Fik så endelig set lidt i min "Gewährleistungsnachweis" i instruktionsbogen, heraf fremgår koden DPFA6 - hvilket bekræfter at bilen er med partikelfilter, det må man jo have "overset" ved toldsyn. Mit spørgsmål er så om der er andre der har erfaring med at forsøge at få afgiften retur?
Bilen skal jo nok told synes en gang til som bevis - hvorefter man kan tage fat i Skat - eller måske det slet ikke kan betale sig?
Vedhæftede filer
Kode oversigt.
Kode oversigt.
Koder-motor-udstyr etc.jpg (65.65 KiB) Vist 5202 gange
Mvh - Lars Rosager

2014 Audi A6, 3,0 TDI
Fiat 500
Solgt: 2008 Audi A6, 2,7 TDI quattro s-line - +300.000 km and still going strong
a4tdi
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 107
Tilmeldt: 7/01/2004 00:35
Geografisk sted: Østjylland

Re: Øv, mit partikel filter blev ikke noteret ved toldsyn.

Indlæg af a4tdi »

Hej
Jeg fik en udskrift at min tyske forhandler, en forklaring på alle de talkoder du viser. Den sendte jeg ind, og fik de 3 gange afgift retur jeg havde betalt. Jeg købte min bil hos AZF, og de var ikke i tvivl om hvilket dokument jeg skulle have.
PS. Jeg havde fået reduktion i reg. afgift pga. partikelfilter, men det var ikke godt nok som dokumentation.
Vh a4tdi

Q3 2.0 TDI quattro
Brugeravatar
Rosager
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 5/07/2011 13:07
Geografisk sted: Herning

Re: Øv, mit partikel filter blev ikke noteret ved toldsyn.

Indlæg af Rosager »

Lige en afslutning på historien. Fik synsmanden, der hvor den blev toldsynet i sin tid, til at "opdatere" toldsynsrapport, han skulle som a4tdi nævnte, have en udskrift af udstyrskoder, det var nok bevis, opdatering af toldsyn blev herefter lavet ub :D
Jeg har ikke hørt noget fra SKAT, men på nummerpladeoplysningen kan jeg se de har refunderet det beløb som jeg gennem årene har betalt for meget.
En gang imellem kan man blive positivt overrasket (y) (y)
Mvh - Lars Rosager

2014 Audi A6, 3,0 TDI
Fiat 500
Solgt: 2008 Audi A6, 2,7 TDI quattro s-line - +300.000 km and still going strong
Besvar

Tilbage til "Andet"