Spørgsmål vedr. køb af A6 Avant (C7) 3.0 TDI 245hp quattro

Indlæg om alt det andet
Besvar
Anders Borum
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19/02/2013 21:15
Geografisk sted: Holbæk

Spørgsmål vedr. køb af A6 Avant (C7) 3.0 TDI 245hp quattro

Indlæg af Anders Borum »

Hej allesammen,

jeg overvejer at investere i en nyere bil og har et par spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med at besvare. Der er tale om en A6 Avant fra 2012 (januar) med en 3.0 TDI 245 hp motor, s-tronic, quattro og ca. 185.000 km på tælleren. Den står med fuld s-line (ude/inde) og alt, hvad man ellers kan ønske sig af udstyr (dog med undtagelse af elektrisk bagklap). Den står med 20 tommer sommerfælge.

Derudover er der en fuldt stemplet servicebog fra AUDI værksted med alle intervaller overholdt (her tænker jeg specielt på olieskift på s-stronic gearkassen). Bilen har kørt gennem AUDI i tyskland og står p.t. hos en dansk forhandler uden afgift. Prisen er forhandlet til 575.000 inkl. stort service, vinterfælge efter eget valg og de sædvanlige 6 måneders garanti. Jeg var ude efter en forlænget garanti, men det gives ikke når bilen er tæt på 200.000 km.

Bilen skal dagligt køre mellem Holbæk og Smørum (ca. 60 km hver vej) - dvs. ingen ture til bageren, så ca. 30.000 årligt med 95% "varme" kilometer.

Jeg kørte tidligere en A6 Avant fra 2009 som firmabil (flexleaset) med 2.0 140 hp motor og multitronic. Den kostede desværre firmaet en ny gearkasse og ny motor bl.a. på grund af manglende goodwill/kulance fra AUDI danmark - og selv om deres biler er lækre, har den oplevelse virkelig sat sine spor.

I forbindelse med et arrangement hos SMC/AUDI mødte jeg ejeren og fik at vide, at der i de senere år var kommet større fokus på goodwill/kulance fra AUDI danmark da antallet af importerede biler var stigende - såfremt man fortsætter service på aut. værksted. Det er jo positivt, men er der hold i det?

Og nu til de egentlig spørgsmål:

Er der nogen "kendte fejl/mangler" på drivlinien (kædestrammere, mechatronic osv.) som jeg skal bede om at få håndteret på forhånd?

Jeg har i tankerne halvere intervallet mellem olieskift på motor/s-tronic (hhv. 15.000 og 30.000 km) for at give bilen lidt bedre forhold når den allerede har gået ca. 185.000 km. Giver det overhovedet mening?

Andet jeg skal være opmærksom på / vigtigt at få med i forbindelse med service?

På forhånd tak - sætter pris på al info :)
venlig hilsen,
Anders Borum

A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7, 4G)
+ alt nødvendigt / unødvendigt udstyr :)
Besvar

Tilbage til "Andet"