lugt fra aircon

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
spickx
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24/01/2005 16:43

lugt fra aircon

Indlæg af spickx »

jeg har lige købt en audi a4 18T quattro og når jeg tænder for min aircon kommer der en lugt af indelukket "fugt/vand" de første 10 min den køre og går så væk når bilen har stået et par timer så gør den det igen....... er der nogen der ved noget om dette problem?????
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af PEB »

Det er kondensvand fra fordamperen som sidder inde i varmeapparatet. Vandet samler sig i bunden af varmeapparatet, løber ud af et hul og videre ned i en form for tragt som sidder fast i karrosseriet. Tragten går gennem et hul i karrosseriet og via en ventil ud i det fri. Dette er ved et originalt anlæg.

Hvis det er et eftermonteret anlæg, Diavia, så er der boret et hul til en slange som går ud næsten samme sted som ved det originale anlæg.

I begge tilfælde kan enten udløbet ud af karrosseriet eller hullet i bunden af varmeapparatet være ved at stoppe til og du har derved "gammelt" vand stående i bunden af varmeapparatet og det kan godt lugte.

Det er i passagersiden at afløbet sidder, ind mod kardantunnellen.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
spickx
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24/01/2005 16:43

Indlæg af spickx »

tusinde tak for et hurtigt svar....... jeg må prøve at skille det ad
og se om jeg kan rense det Meget glad
audici
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 59
Tilmeldt: 23/12/2004 19:39

Indlæg af audici »

jeg har også samme problem på min A3 med klimaanlæg. Hvad anbefaler i. Er der nogen dele som skal renses og hvori.
Shadows
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 281
Tilmeldt: 2/12/2004 22:48
Geografisk sted: København

Indlæg af Shadows »

For at forbygge disse lugtgener, kan man få fortaget et klimarens af ventilationskanalerne. Disse svampe og bakterier!!! er samtidig med til at nedbryde pakninger m.m. hvorfor det er tilrådeligt at få det gjort en hvert år.
Det koster ca. 200-400 kr på værksteder og lignende bilplejecentre.

/dennis
/dennis

Audi S6 Avant aut 2002
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"