Hvordan finder jeg ud af hvor meget min Audi er sænket

Indlæg om undervogn
Besvar
sssvinggg
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 43
Tilmeldt: 18/12/2016 16:31
Geografisk sted: Horsens

Hvordan finder jeg ud af hvor meget min Audi er sænket

Indlæg af sssvinggg »

Hej

Som overskriften lyder så kunne jeg godt tænke mig og vide hvor meget min vogn er sænket.
Grunden til det er jeg gerne vil have den sænket lidt mere foran. Som så mange andre kører den op ad :shock:
Er der en der kan fortælle om det kan måles eller hvad gør jeg?
Vedhæftede filer
2017-03-31 18.41.59.jpg
2017-03-31 18.41.45.jpg
2017-03-31 18.41.36.jpg
Audi A4 3,2 quattro 2006
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Hvordan finder jeg ud af hvor meget min Audi er sænket

Indlæg af Høy »

Piller hjulene af og ser, om der står noget på fjedrene. Muligvis er fjederbenene endda justerbare.

Hvis det ikke bringer dig videre, måler du højden fra fælgkant til skærmkant i begge sider (middelværdien for højre/venstre er højden bagest hhv. forrest). På den måde er det ikke super vigtigt, om bilen står lige.

Bagefter finder du en, der ser original ud, og spørger ejeren, om du må måle på den også.

Ret interessant med en B7 fra 1998 :-k

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
sssvinggg
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 43
Tilmeldt: 18/12/2016 16:31
Geografisk sted: Horsens

Re: Hvordan finder jeg ud af hvor meget min Audi er sænket

Indlæg af sssvinggg »

Høy skrev:Piller hjulene af og ser, om der står noget på fjedrene. Muligvis er fjederbenene endda justerbare.

Hvis det ikke bringer dig videre, måler du højden fra fælgkant til skærmkant i begge sider (middelværdien for højre/venstre er højden bagest hhv. forrest). På den måde er det ikke super vigtigt, om bilen står lige.

Bagefter finder du en, der ser original ud, og spørger ejeren, om du må måle på den også.

Ret interessant med en B7 fra 1998 :-k

\Alex

Takker. Det vil jeg lige prøve i morgen.
Skal også lige have opdateret min profil :mrgreen:

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Audi A4 3,2 quattro 2006
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Hvordan finder jeg ud af hvor meget min Audi er sænket

Indlæg af Bjørn T »

I mine øjne hænger den alt for meget med bagenden. Prøv at måle frihøjden lige bag forhjulene og frihøjden foran baghjulene.
Min B6 (samme platform) har fabriks undervogn, sænket 25 mm., og den står helt vandret.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
sssvinggg
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 43
Tilmeldt: 18/12/2016 16:31
Geografisk sted: Horsens

Re: Hvordan finder jeg ud af hvor meget min Audi er sænket

Indlæg af sssvinggg »

På selve fjerderen er der 2 grønne ring og en lyserød indikerer det noget? Også er der et mørke på selve støddæmperen.
Vedhæftede filer
2017-04-02 09.25.57.jpg
2017-04-02 09.25.57.jpg (63.68 KiB) Vist 15291 gange
2017-04-02 09.40.35.jpg
2017-04-02 09.40.35.jpg (42.76 KiB) Vist 15291 gange
Audi A4 3,2 quattro 2006
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Hvordan finder jeg ud af hvor meget min Audi er sænket

Indlæg af Høy »

Støddæmperen er uden betydning, medmindre bilen skal sænkes MEGET. Kun hvis man har gevindundervogn, kan det hele indstilles i højden.

Nu skal du finde ud af (Audis reservedelskatalog), hvilken vægtkategori "grøn grøn rosa" passer til. Bagefter skal du se i dit servicehæfte og finde akselspecifikationen for din bil (0JK/0YK eller lignende iht. et tysk forum).

http://prsearch.planetvag.com/

Der sidder sikkert fjedre i den til en diesel, hvor blokken er af jern, eller de forreste er slet ikke sænkningsfjedre. Det kan også tænkes, at de forreste er rigtige, mens de bageste er forkerte.

EDIT: Nu har jeg prøvet at taste dette billede ind i skabelonen: http://workshop-manuals.com/audi/a3_mk2/brake_system/technical_data/technical_data/production_code_(pr_no.)_allocation_brakes/

Det giver "0YZ" ... Without determination of weight category for rear axle og "L10" ... Suspension range 10 installation control only no requirement forecast. Hvis du ikke kan finde noget på din PR-seddel i de tilsvarende felter, så prøv at taste alle sammen ind.

EDIT2: Endnu lettere... her er en liste: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=720143

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
sssvinggg
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 43
Tilmeldt: 18/12/2016 16:31
Geografisk sted: Horsens

Re: Hvordan finder jeg ud af hvor meget min Audi er sænket

Indlæg af sssvinggg »

Høy skrev:Støddæmperen er uden betydning, medmindre bilen skal sænkes MEGET. Kun hvis man har gevindundervogn, kan det hele indstilles i højden.

Nu skal du finde ud af (Audis reservedelskatalog), hvilken vægtkategori "grøn grøn rosa" passer til. Bagefter skal du se i dit servicehæfte og finde akselspecifikationen for din bil (0JK/0YK eller lignende iht. et tysk forum).

http://prsearch.planetvag.com/

Der sidder sikkert fjedre i den til en diesel, hvor blokken er af jern, eller de forreste er slet ikke sænkningsfjedre. Det kan også tænkes, at de forreste er rigtige, mens de bageste er forkerte.

EDIT: Nu har jeg prøvet at taste dette billede ind i skabelonen: http://workshop-manuals.com/audi/a3_mk2/brake_system/technical_data/technical_data/production_code_(pr_no.)_allocation_brakes/

Det giver "0YZ" ... Without determination of weight category for rear axle og "L10" ... Suspension range 10 installation control only no requirement forecast. Hvis du ikke kan finde noget på din PR-seddel i de tilsvarende felter, så prøv at taste alle sammen ind.

EDIT2: Endnu lettere... her er en liste: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=720143

\Alex

Okay. Jeg vil kigge på i det løbet af ugen. Skal på kursus så der er lige lidt andre ting :mrgreen:

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Audi A4 3,2 quattro 2006
sssvinggg
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 43
Tilmeldt: 18/12/2016 16:31
Geografisk sted: Horsens

Re: Hvordan finder jeg ud af hvor meget min Audi er sænket

Indlæg af sssvinggg »

Nu har jeg prøvet og taste ind i det skema. Det gav det i det vedhæftede. Er det gjort rigtig?
Vedhæftede filer
PlanetVAG pr code.pdf
(129.86 KiB) Downloadet 1347 gange
Audi A4 3,2 quattro 2006
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Hvordan finder jeg ud af hvor meget min Audi er sænket

Indlæg af Høy »

Næ, det tror jeg ikke. Hvis du ikke får vist dem, er det ikke rigtigt. Du kan bare bruge listen. OJJ skal være NUL-J-J... Vægtklasse 9 foraksel.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
sssvinggg
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 43
Tilmeldt: 18/12/2016 16:31
Geografisk sted: Horsens

Re: Hvordan finder jeg ud af hvor meget min Audi er sænket

Indlæg af sssvinggg »

Hej Høy

Beklager jeg er lidt tung og danse med :|??
Hvad kan jeg bruge vægtklasse 9 til?

Jeg har forsøgt at finde farvekombinationen grøn grøn pink i et reservedels katalog på nettet, jeg kan kun finde grøn grøn violet. Er den sidste pink eller violet?
Hvis den er violet så er det dette part no: 8E0 411 105 CJ også er det denne fjeder: https://spareto.com/oe/audi-8e0-411-105-cj
Den er 267mm lang, skal jeg så finde en fjeder der feks. er 30mm kortere?
Audi A4 3,2 quattro 2006
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Hvordan finder jeg ud af hvor meget min Audi er sænket

Indlæg af Høy »

Ikke en hujende fis. Det er bare nødvendigt at afkode PR-numrene for at finde ud af, hvilket af dem der vedrører forakslen. Det er så 0JJ, og det kan du som allerede nævnt bruge til at spørge Audi, hvilken fjeder der er den rigtige til din bil. Alternativt kan de kontrollere, hvad en "grøn grøn rosa" egentlig er beregnet til og muligvis forklare, hvorfor din bil kører opad.

Det kan som nævnt også skyldes, at den bageste er forkert (for lav).

Det her kan muligvis sige noget... varen er solgt, men der er lidt uddybende tekst:

http://www.ebay.de/itm/S-LINE-Fahrwerk-komplett-SACHS-MONROE-Audi-A4-B6-8E-Stossdaempfer-Daempfer-Federn-/181924159487#vi-ilComp

Her er oplysninger om akseltryk (findes også på din registreringsattest):

https://www.audi.nl/content/dam/ngw/product/used_cars/a4/pdf/a4b7/2005_03_a4_b7_32fsiquattro.pdf

https://www.audi.de/content/dam/ngw/product/used_cars/a4/pdf/a4b6/2003_03_a4_b6_25tdiquattro.pdf

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
sssvinggg
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 43
Tilmeldt: 18/12/2016 16:31
Geografisk sted: Horsens

Re: Hvordan finder jeg ud af hvor meget min Audi er sænket

Indlæg af sssvinggg »

Så blev jeg lidt klogere :shock: Den er oprindelig født med sportsundervogen, af en eller anden grund er der blevet monteret standard fjedere foran :shock: Bagi er fjerderne Blå grøn grøn grøn. Næste uge bliver de også monteret foran (y)
Audi A4 3,2 quattro 2006
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Hvordan finder jeg ud af hvor meget min Audi er sænket

Indlæg af Høy »

Nogen har forsøgt at bygge en Q4 og opgivet på halvvejen :-k

Heldigt, at de ikke begyndte med en af siderne ;)

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Besvar

Tilbage til "Undervogn"