Komplet udstødning til A4 Avant 2007 B7 8E

Indlæg om undervogn
Besvar
Sparre
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 24/06/2013 21:25
Geografisk sted: Dronninglund

Komplet udstødning til A4 Avant 2007 B7 8E

Indlæg af Sparre »

Hej,
Jeg har fået og vide af min mekaniker at jeg skal kigge mig om efter et nyt udstødningsrør til bilen, da det gamle er ved at være tæret igennem. Et nyt originalt koster over 8000 i Tyskland - og mekanikeren anbefalede at jeg fortsatte med et originalt da lyden ellers ville blive "forkert".

Er der nogen der har erfaring med at skifte komplet udstødning til noget uoriginal?t Og i så fald er det noget I vil anbefale? Hvilke mærker bør man gå efter?

På forhånd tak
Rasmus
Brugeravatar
Rosager
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 5/07/2011 13:07
Geografisk sted: Herning

Re: Komplet udstødning til A4 Avant 2007 B7 8E

Indlæg af Rosager »

Umiddelbart synes jeg det lyder underligt, kører selv en A6 indregistreret første gang i nov. 2007, den har nu kørt mere end 250.000, udstødningen ser næsten ud som ny!
Har før oplevet at en mekaniker har anbefalet at skifte - uden der var behov for det, siger ikke at mandern vil snyde dig, men i mine ører lyder det underligt.
Måske du kører mange korte ture i bilen?
Vil under alle omstændigheder anbefale dig at du selv ser 100% efter inden du laver investeringen ;)
Mvh - Lars Rosager

2014 Audi A6, 3,0 TDI
Fiat 500
Solgt: 2008 Audi A6, 2,7 TDI quattro s-line - +300.000 km and still going strong
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Komplet udstødning til A4 Avant 2007 B7 8E

Indlæg af Bjørn T »

Sparre skrev:Hej,
Jeg har fået og vide af min mekaniker at jeg skal kigge mig om efter et nyt udstødningsrør til bilen, da det gamle er ved at være tæret igennem. Et nyt originalt koster over 8000 i Tyskland - og mekanikeren anbefalede at jeg fortsatte med et originalt da lyden ellers ville blive "forkert".

Er der nogen der har erfaring med at skifte komplet udstødning til noget uoriginal?t Og i så fald er det noget I vil anbefale? Hvilke mærker bør man gå efter?

På forhånd tak
Rasmus

Hvad har udstødningen været udsat for?
7 år for en Audi udstødning lyder i mine ører som en halvering af normal levetid.
Min der er 10 år gammel ligner ikke noget der skal udskiftes før om ca. 3-5 år.

Jeg handler alle store ting hos AZF.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Sparre
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 24/06/2013 21:25
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Komplet udstødning til A4 Avant 2007 B7 8E

Indlæg af Sparre »

Det er en Audi jeg har købt brugt - så ved ikke om den skulle have været udsat for noget specielt - men fik en anden mekaniker til at kigge på sagerne - og han kunne bare bekræfte at den skulle skiftes inden alt for lang tid (formentlig indenfor et år).

Og en original udstødning er dyr - så vil bare høre om der er andre/bedre alternativer uden at bilen kommer til at lyde som en symaksine:-)

Mvh
Rasmus
Brugeravatar
Sigaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22/02/2009 12:04
Geografisk sted: Roskilde

Re: Komplet udstødning til A4 Avant 2007 B7 8E

Indlæg af Sigaard »

Hmm underligt, min brors B6 1.8t 2002 med godt 300,000 km på klokken har ikke fået sin skiftet endnu.
Har selv skiftet min til Milltek, som jeg er godt tilfreds med, mener den kostede ca 6500
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Komplet udstødning til A4 Avant 2007 B7 8E

Indlæg af Bjørn T »

Sparre skrev:Det er en Audi jeg har købt brugt - så ved ikke om den skulle have været udsat for noget specielt - men fik en anden mekaniker til at kigge på sagerne - og han kunne bare bekræfte at den skulle skiftes inden alt for lang tid (formentlig indenfor et år).

Og en original udstødning er dyr - så vil bare høre om der er andre/bedre alternativer uden at bilen kommer til at lyde som en symaksine:-)

Mvh
Rasmus

Du skriver - (formentlig inden for et år) - Jeg ville vente til det år er gået, eller endnu længere.
Min bils udstødning har da også noget overfladerust, men sidst jeg var under bilen lød den ikke tæret når jeg slog på den.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Michael P
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1/07/2013 14:51

Re: Komplet udstødning til A4 Avant 2007 B7 8E

Indlæg af Michael P »

If it aint broken, dont fix it..

Så længe den er tæt, og armene ikke har sluppet, så kør med det..

Lyder som om mekanikeren vil tjene penge..

Hvis en arm slipper, få det svejst (gør det selv hvis du kan)
Audi A4 B5 1.6 Automatgear fra 1995
Klima der dur :)
Besvar

Tilbage til "Undervogn"