Komplet udstødning til Audi A4 2,4 multitronic årg. 2003

Indlæg om undervogn
Besvar
Audis
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7/05/2013 18:29

Komplet udstødning til Audi A4 2,4 multitronic årg. 2003

Indlæg af Audis »

min ene bagpotte og mellepotte er ved at være færdige på bilen. Jeg har fået "tilbud" hos Audi i Gladsaxe på kr. 32.000 for at få det skiftet - Audi i Sverige siger det samme - 32.000 svenske kroner - så der er lidt at spare på kursen, men det er så også det.
jeg har forsøgt ihærdigt, at finde delene på tyske hjemmesider, for det må da alt andet lige, være billigere at importere det fra udlandet. Min mekaniker vil gerne påsætte delene, men kan selvfølgelig ikke skaffe delene til mig.

er der nogen, som har erfaring på dette område? Hvor finder mig det henne?
Hvis nogen kunne hjælpe/råde mig ville jeg være virkelig taknemmelig.
Jeg har ikke råd til at betale Audi 32.000 for nogle nye rør, men den lyder efterhånden heller ikke særlig godt længere :(

Hilsen en GLAD Audi ejer (bortset fra udstødningen)
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: Komplet udstødning til Audi A4 2,4 multitronic årg. 2003

Indlæg af CHG »

Er der ikke nogen af f.eks. disse som duer:

http://www.cmcp.dk/audi/a4_s4_b6/under_ ... odning.htm

Hvad er årsagen til at det skal koste 32.000 for mellem- og bagpotte i den ene side?
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
Brugeravatar
LORD OF THE RINGS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 418
Tilmeldt: 3/04/2006 22:11
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Komplet udstødning til Audi A4 2,4 multitronic årg. 2003

Indlæg af LORD OF THE RINGS »

Undskyld jeg blander mig men hvor meget har din bil kørt?, grunden til jeg spørger er at jeg aldrig har skiftet udstødning på nogen af de Audi'er jeg har haft, så medmindre den har gået rigtigt langt, vil jeg nok få en second opinion. Men det kan jo også være jeg bare har været heldig med mine.
Audi A6 4F Avant quattro 4.2 (V fucking 8)

Chevrolet Malibu Chevelle SS 433cui 500+ 1965

Hudson Super Six Coupe 1951
Audis
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7/05/2013 18:29

Re: Komplet udstødning til Audi A4 2,4 multitronic årg. 2003

Indlæg af Audis »

Tak for Jeres svar :) jeg har ikke uddybet mit problem godt nok. Bilen har kørt 132.000 km.
På min sidste service hos Audi fortalte de at mellempotten skulle snart udskiftes, samt den ene bagpotte. Hvilken en af bagpoten det er, ved jeg ikke. Men prisen jeg har fået er inkl. udskiftning af begge bagpotter og mellempotte. Den er helt sikkert klar til at blive udskiftet og en secondat opinion har jeg fået hos min udmærkede ikke Audi certificeret mekaniker.
Men blot reservedelene alene, hvis det skal være original udstødningssystem er, for mig, helt hen i vejret. Jeg tænker at en Bosal, Ernst. eller hvad der nu findes kan være ligeså godt.
Har talt med en ejer af en A6, som har købt det samme til sin bil i Tyskland for 300 euro ( kun bagpotte) uorig.og den har aldrig lydt bedre. Jeg går ikke på kompromis med lyden :))
Hvis jeg endelig skulle finde det jeg skal bruge på en tysk hjemmeside (takket være Google Translate), er jeg jo slet ikke sikker på at jeg får bestilt det hele, for der er ophæng, skruer og møtrikker, som skal ordres seperat og så er jeg Lost in Space.

Men Linket som er sendt, vil jeg kontakte imorgen for det da pæredansk :)

Godnat og tak
Audis
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7/05/2013 18:29

Re: Komplet udstødning til Audi A4 2,4 multitronic årg. 2003

Indlæg af Audis »

Jeg er stadig på jagt efter et komplet udstødningssystem til min bil. Desværre har jeg fundet ud af at det enten hedder original udst. hvilket koster 22.000 kr - eller en Sportsudstødning som er langt billigere.

nu kunne jeg godt tænke mig at spørge alle Jer kære Audi entusiaster, om det virkelig kan passe? er der nogen som kender til alternativer?
har fået et link til CMAutodele i Roskilde og har ringet til dem - først havde de ikke noget, men da jeg så kunne komme med et varenummer på det link som jeg har fået herinder, så havde de det - men det er Sportsudstødning.

Jeg er en Q på 41, ser ikke lige mig selv kører rundt og "larme" med en sportspotte på :-)

Jeg er virkelig i vildrede - har brug for Jeres hjælp :-)

takker på forhånd.

A
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Komplet udstødning til Audi A4 2,4 multitronic årg. 2003

Indlæg af SteenTP »

Jeg kører stadig på den originale udstødning efter 15 år 8)

Anyway så er de priser du nævner helt ude i hampen i mine ører.
Du er ikke så glad for tysk men på ebay.de kan man finde alt hvad hjertet begærer til sin Audi.
Jeg tror aldrig jeg har set en komplet udstødning dér til over 1000 euro.

Ellers så kan du jo også prøve at ringe til AZF:

(sakset fra andet indlæg)

Audi Zentrum Flensborg sender også. Du ringer til Torsten Illing eller
Nicole Liesner +49 461 20541(begge)
Dansk talende og de går over grænsen til DK og sender pakken
og trækker beløbet på dit credit kort.
Ganske enkelt
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Komplet udstødning til Audi A4 2,4 multitronic årg. 2003

Indlæg af SorenR »

Nu ved jeg ikke, hvad der er galt med dine potter, men på mine ruster ophængsbøjlen af... Om SMC mener at det er nok til at skifte hele potten skal jeg ikke sige... Jeg har fået svejst mine ophængsbøjler uden problemer af min lokale "Theodor Fælgen"... Bil: 1999 Audi S4 2.7T, 285.000 km og stadig med original udstødning.

På min Audi quattro fra 1982 har jeg skiftet mellempotten sidste år... Pottens produktionsdato var 1986 så den tidligere ejer har nok sat en brugt potte på :mrgreen:

Audi's udstødninger holder generelt længe, da de er i rusfrit (hæmmende ;) ) stål.
Det der kan få dem til at ruste igennem før tid, er korte ture, hvor potterne ikke bliver varme nok til at fordampe den kondens, der kommer ved almindelig forbrænding.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: Komplet udstødning til Audi A4 2,4 multitronic årg. 2003

Indlæg af mojo »

Prøv at kikke her
Surhs autoophug har måske den du mangler fra en brændt bil

http://www.faelleslager.dk/

Ellers prøv autoophuggernes datalager.
Brugeravatar
Frank
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 446
Tilmeldt: 21/01/2003 16:28
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Komplet udstødning til Audi A4 2,4 multitronic årg. 2003

Indlæg af Frank »

Tror der er en i Helsingborg til 3000 svenske med 86000 km bag sig.

http://www.bildelsbasen.se/?link=search ... vc1=106&vc[0]=106112101&vcx=1318&pc1=101
MVH Frank

http://audiclub.dk/biler/bil.php?id=256
Audi S6 4.2l Avant 290Hk 1995
Audi A6 2.6l Limousine 150Hk 1995
Besvar

Tilbage til "Undervogn"