Vedr. sænkningsfjedre til Audi A4 B6/ 8E

Indlæg om undervogn
Besvar
sfoenss
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 43
Tilmeldt: 3/02/2011 14:14

Vedr. sænkningsfjedre til Audi A4 B6/ 8E

Indlæg af sfoenss »

Hej

Jeg er lidt forvirret efter tur til Sportsfarhwerk i Flensborg :-k
www.sportfahrwerk-billiger.de

Jeg havde bestilt sænkningsfjedre til Audi A4 Avant 1.9 TDI 130hk. Den skal sænkes mere foran end bagi og helst ikke for meget!

De her fra Ap passer perfekt i forhold til antal mm:

http://www.sportfahrwerk-billiger.de/Ar ... _6092.html

Det viser sig imidlertid efter e-mail korrespondance med butikken Sportsfarhwerk, at de ikke er godkendt til aksellast på 1075kg, som er belastningen på bagakslen på den pågældende bil. Derfor faldt valget istedet på sættet fra Eibach:

http://www.sportfahrwerk-billiger.de/Ar ... _6092.html

De sænker lidt mere end nødvendigt efter min smag, men jeg accepterede og bestilte. Ved afhentning i Flensborg informerer de mig om, at de ikke passer på originale standard støddæmpere, hvorfor jeg undlod at købe og tage dem med retur til DK.

Spørgsmålet er så; er det korrekt og i så fald, hvor finder jeg da nogle fjedre, som sænker mere foran end bagi, hvilket efter min smag er nødvendigt for ikke at den "hænger bagtil"?

Håber på afklarende svar...

På forhånd tak!
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Vedr. sænkningsfjedre til Audi A4 B6/ 8E

Indlæg af SorenR »

sfoenss skrev:Hej

Jeg er lidt forvirret efter tur til Sportsfarhwerk i Flensborg :-k
http://www.sportfahrwerk-billiger.de

Jeg havde bestilt sænkningsfjedre til Audi A4 Avant 1.9 TDI 130hk. Den skal sænkes mere foran end bagi og helst ikke for meget!

De her fra Ap passer perfekt i forhold til antal mm:

http://www.sportfahrwerk-billiger.de/Ar ... _6092.html

Det viser sig imidlertid efter e-mail korrespondance med butikken Sportsfarhwerk, at de ikke er godkendt til aksellast på 1075kg, som er belastningen på bagakslen på den pågældende bil. Derfor faldt valget istedet på sættet fra Eibach:

http://www.sportfahrwerk-billiger.de/Ar ... _6092.html

De sænker lidt mere end nødvendigt efter min smag, men jeg accepterede og bestilte. Ved afhentning i Flensborg informerer de mig om, at de ikke passer på originale standard støddæmpere, hvorfor jeg undlod at købe og tage dem med retur til DK.

Spørgsmålet er så; er det korrekt og i så fald, hvor finder jeg da nogle fjedre, som sænker mere foran end bagi, hvilket efter min smag er nødvendigt for ikke at den "hænger bagtil"?

Håber på afklarende svar...

På forhånd tak!

Hvad med en gevindundervogn? Der kan du selv bestemme hvor meget den skal skrues op/ned... Den er så lidt dyrere end blot fjedre...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Trolling
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 212
Tilmeldt: 24/06/2010 06:38
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Re: Vedr. sænkningsfjedre til Audi A4 B6/ 8E

Indlæg af Trolling »

Jeg har prøvet gevindindervogn, personlingt syntes jeg bilen blev meget hård, at køre i. Selvom det var fedt, at prøve og smide den helt i kælderen.
Ford S-max 2,0 tdci 140hk + plus list ekstra ;).Titanium mit alles
Audi A4 B7 2.0 TDI BLB Avant
Ford mondeo 2.5 V6 170hK
Audi A6 2.5TDI 180HK quattro '02
Audi A6 1.9TDI 130HK 2004
Peugeot 406 st 2.0HDI `01
VW Caravelle 2001 2.5 TDI
VW Transporter 1998 2,5tdi lang
VW Transporter 1997 2.5tdi kort
Touran 2.0TDI 140hk´04
VW 1303 1963
VW LT35 1995 lang
Renault Clio
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 180HK
Mazda 6 1.8 "skod vogn"
Golf 2 1987 1,6 GL turbo/IC
Renault 5 GTX 1,4[/size]
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Vedr. sænkningsfjedre til Audi A4 B6/ 8E

Indlæg af SorenR »

Trolling skrev:Jeg har prøvet gevindindervogn, personlingt syntes jeg bilen blev meget hård, at køre i. Selvom det var fedt, at prøve og smide den helt i kælderen.
Det kommer jo an på hvilken en man køber... Min Bilstein PSS9 er justerbar - fra nyrebælte påkrævet til mellemhård... :mrgreen:

Når jeg åbner bagklappen og stiller mig på kanten synker bilen omkring 1 cm...
Lige p.t. kører jeg med original S-undervogn og den er meget blødere. Faktisk skal jeg køre langsommere over stillebump for at den ikke dykker ned på forkofangeren selvom bilen nu er løftet 30-35 mm :oops:
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
sfoenss
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 43
Tilmeldt: 3/02/2011 14:14

Re: Vedr. sænkningsfjedre til Audi A4 B6/ 8E

Indlæg af sfoenss »

Jeg er ikke interesseret i at bekoste en gevindundervogn til bilen.

Det er fjedre, som jeg skal bruge. Har I kendskab til nogen producenter, som laver fjedre som jeg efterspørger?
Jeg er jo ikke interesseret i en voldsom sænkning, men blot end mild sænkning, som samtidig kan rette op på bilens medfødte hængende bagende.

Der må være nogen derude, som har monteret sænkningsfjedre med mere sænkning for end bag...?!?!
Besvar

Tilbage til "Undervogn"