STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg om dine projekter
koden
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2/11/2005 10:17
Geografisk sted: København

Re: STICKY: Audi 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af koden »

petz skrev:Der skal vagcom på mens der køres en tur og måle lidt på både den målte og ønskede luftmængde, turbotryk og indsprøjtningmængde/tidspunkt samt tomgangs balancering.

Indsprøjtningspumpen må heller ikke negligeres på den kære motortype, da denne også som regel har begrænset levetid :(

Kontroller evt for utætheder på trygsiden af turboen, samt at der er fuld vandring på VNT armen til vacumdåsen.



Med hensyn til pumpen så vil jeg gerne henvise til min oplevelse:

viewtopic.php?f=19&t=21164

Der går mange historier om at pumpe, motor og aut. gearkasser er dårlige...

Rigtigt er det sikkert at det ikke er det bedste der er produceret.
Men jeg er ikke overbevist om at det er så slemt som man kan læse...
Meget bliver skiftet på værksteder fordi værkstedet siger det er defekt.

Man skal nok købe en BMW hvis man vil have noget holdbart :-$

thygepost: Du kan godt låne min spritnye LMM, mod at du så læser fejl ud på min med din nye vag com :-)
Bor du i stor kbh. ?
A6 avant 2,5 TDI 150 HK år 2000 med AKN motor. Tiptronic. 360.000 km.
thygespostvejmaildk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: 8382 Hinnerup

Re: STICKY: Audi 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af thygespostvejmaildk »

Jeg bor i Hinnerup ved Århus og Vag Com er desværre ikke min egen. Men tak for tilbuddet.
Jeg tror også jeg skal have skiftet olien i gearkassen. Var lige ude og køre en tur. Og den ene gang jeg satte i gang, sprang den i gear med et hug, efter at jeg havde givet gas.
Prøvede også at lave et par 0-100 og her trækker den bedre og bedre jo hurtiger man kører. G påvirkningen syntes større når man krydser 100 end hele vejen op til ????
A3 2.0 TDI 2005 DSG

A6 3.0 TDI Avant 2007

Jan T.
thygespostvejmaildk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: 8382 Hinnerup

Re: STICKY: Audi 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af thygespostvejmaildk »

Så har der været Vag Com på.
Luftmasse måleren ser ud til at være defekt, selv om den ser ny og meget uoriginal ud.
Derudover har jeg et andet problem. Både airbag og ABS lyser, og vi kan ikke komme i kontakt med boksene med Vag Com.
Mekanikeren mener vi skal have koder fra Audi for at kunne koble op. Måske fordi fejlene har været der så længe, at boksene er låst.
Har søgt lidt på nettet og set at en defekt ABS controller kan blokere for Airbag.
Er der nogen her der har lidt erfaring med det?
A3 2.0 TDI 2005 DSG

A6 3.0 TDI Avant 2007

Jan T.
Snalle
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 35
Tilmeldt: 29/10/2008 10:42
Geografisk sted: Hornbæk

Re: STICKY: Audi 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af Snalle »

Kære alle

Så er problemet løst, det var Katalysatoren som var stoppet til..................
Den kunne ikke komme af med udstødningen.

Ny Kat fra http://www.saiautomotiveindustries.com i Tyskland til kr. 1.500,- leveret i Danmark
Det tog noget tid at få den hjem men, det var billigt.

Den trækker nu som bare f...... og jeg er en glad mand

Med Vinter hilsen

Jan Olsen
Audi A6 Avant 2,5 TDI 1998
130.000 km. på tælleren

Motor: AFB
Brugeravatar
Lars K
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 457
Tilmeldt: 29/04/2005 14:27
Geografisk sted: Rungsted Kyst

Re: STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af Lars K »

Min mors 2.5 TDI fra 2002 (A4) har længe haft startproblemer ved kold motor. Starteren skal have nogle omgange og til sidst springer den så i gang med en stor sky fra hver udstødning.
Jeg har læst mig frem til at en flaske Bell-Ad (http://belladd.dk/home.asp?ServiceRens%201D=&ContentID=149)rensevæske og en række nye gløderør måske kan løse problemet.
Hos SMS mener de at den skal have renset gasspjæld. Kan det være rigtigt?
Nuværende:
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009

Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)

(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af Bjørn T »

Lars K skrev:Min mors 2.5 TDI fra 2002 (A4) har længe haft startproblemer ved kold motor. Starteren skal have nogle omgange og til sidst springer den så i gang med en stor sky fra hver udstødning.
Jeg har læst mig frem til at en flaske Bell-Ad (http://belladd.dk/home.asp?ServiceRens%201D=&ContentID=149)rensevæske og en række nye gløderør måske kan løse problemet.
Hos SMS mener de at den skal have renset gasspjæld. Kan det være rigtigt?

Der er ihvert fald ikke noget af det der lyder helt forkert. Især de nye gløderør vil gøre underværker.

På min var 2 gløderør uvirksomme, og det resulterede i samme historie som på din mors bil. De 2 andre ting du nævner vil bestemt ikke skade.

Hvis i selv skifter gløderørene, skal i være meget forsigtige når i skruer dem ud. De skal stå i WD40 bad i mindst 1 døgn inden.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Lars K
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 457
Tilmeldt: 29/04/2005 14:27
Geografisk sted: Rungsted Kyst

Re: STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af Lars K »

Jeg har læst om problemerne som nogen havde med at skifte dem selv, så jeg har bedt hende om at køre til SMC, som så siger, at gasspjældene skal renses. Jeg tror jeg vil skrive til hende at SMC skal skifte gløderørene under alle omstændigheder også... :-k
Nuværende:
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009

Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)

(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af Bjørn T »

Lars K skrev:Jeg har læst om problemerne som nogen havde med at skifte dem selv, så jeg har bedt hende om at køre til SMC, som så siger, at gasspjældene skal renses. Jeg tror jeg vil skrive til hende at SMC skal skifte gløderørene under alle omstændigheder også... :-k

Jeg skiftede selv mine. Kostede ca. 640,- kr. på Ebay. Ved ikke hvad SMC skal ha'. Men når bilen er fra '02, mon så ikke pengene er givet godt ud.
Men spørg lige først hvad SMC tar for at skifte dem. bare så i er lidt forberedt, og ikke få hjertestop når i ser regningen.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Lars K
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 457
Tilmeldt: 29/04/2005 14:27
Geografisk sted: Rungsted Kyst

Re: STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af Lars K »

God idé, det siger jeg lige til hende (y)
Nuværende:
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009

Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)

(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af ullum »

mankan gennemgangsmåle gløderørerne, som bjørn skriver, jeg havde mine i wd 40 og de var (næsten) til at skrue ud med fingrene
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Brugeravatar
Lars K
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 457
Tilmeldt: 29/04/2005 14:27
Geografisk sted: Rungsted Kyst

Re: STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af Lars K »

Min mor har 10 tommelfingre, min far kan lige holde en avis med fingrene, og de bor 60 km væk, så jeg kan ikke lige smutte forbi og gøre det. Så må de betale sig fra det ;)
Mon ikke SMC har skiftet gløderør på sådan en svend før, de ved sikkert godt hvad de skal gøre.... :-#
Nuværende:
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009

Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)

(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
thygespostvejmaildk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: 8382 Hinnerup

Re: STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af thygespostvejmaildk »

Udskiftning af termostat? Er der et trix? Eller skal forenden af?
Jeg havde en ide om at man ved at fjerne div. dele fra og med venstre forhjul, inderskærm o.s.v. ind, måske kan komme til med et par kadanled på toppen.

Eller er det simpelthen så bøvlet at man dækker køleren 2/3 af med pap i stedet :)
A3 2.0 TDI 2005 DSG

A6 3.0 TDI Avant 2007

Jan T.
Brugeravatar
jape
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 569
Tilmeldt: 27/11/2003 17:21
Geografisk sted: Nordjylland

Re: STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af jape »

thygespostvejmaildk skrev:Udskiftning af termostat? Er der et trix? Eller skal forenden af?
Jeg havde en ide om at man ved at fjerne div. dele fra og med venstre forhjul, inderskærm o.s.v. ind, måske kan komme til med et par kadanled på toppen.

Eller er det simpelthen så bøvlet at man dækker køleren 2/3 af med pap i stedet :)


Jeg har ikke selv prøvet at skifte termostat på 2,5 diesel endnu. Men motorbloken ligner meget 2,6 benzin, så jeg ville forsøge sådan: http://www.audiclub.dk/artikler/artikel.php?33. (Jeg har selv skiftet termostat som beskrevet i linket, men uden at løsne tandremmen)
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
Brugeravatar
DP
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 7/08/2006 17:51
Geografisk sted: ROSKILDE

Re: STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af DP »

Jeg har selv udskiftet termostaten i min 2,5 v6 TDI
Og jeg havde hele fronten af det vil sige kofanger og div. Køler og afdækning af
Og det kan godt være noget vanskeligt at mont. Termostaten igen for O-ringen skal jo side rigtig og tandremmen køre lige uden foran den som på foto nr. 3
Og på foto nr. 3 er nr. 1,2,3 bolte der skal afmont.og rør som termostaten sider i, Det kan du se på foto nr. 1
Men husk lige at det lille huld termostaten skal vende op af som på foto nr. 2
Vedhæftede filer
A19-0102.png
A19-0102.png (26.93 KiB) Vist 50611 gange
V19-0329.png
V19-0329.png (21.59 KiB) Vist 50611 gange
A19-0062.png
A19-0062.png (24.4 KiB) Vist 50611 gange
HANG LOOSE

VH DP

VCDE 23.11.0
VCDE Release 23.11.0
Audi A6 St.Car 3,0 TDI v6 fra 14
thygespostvejmaildk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: 8382 Hinnerup

Re: STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af thygespostvejmaildk »

Tak for billederne. Jeg var ellers overbevist om at termostaten sidder på højre side. Den øverste slange fra køleren går jo ned og ind der. Men nu efter at have nær-studeret Etka kan jeg godt se, at der går et rør på tværs og over til termostaten. Utroligt som alt ting er vendt og drejet i det motorrum :-k
A3 2.0 TDI 2005 DSG

A6 3.0 TDI Avant 2007

Jan T.
Brugeravatar
jape
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 569
Tilmeldt: 27/11/2003 17:21
Geografisk sted: Nordjylland

Re: STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af jape »

thygespostvejmaildk skrev:Tak for billederne. Jeg var ellers overbevist om at termostaten sidder på højre side. Den øverste slange fra køleren går jo ned og ind der. Men nu efter at have nær-studeret Etka kan jeg godt se, at der går et rør på tværs og over til termostaten. Utroligt som alt ting er vendt og drejet i det motorrum :-k


Termostaten sidder monteret som på en 2,6´er, så det kan være at den kan skiftes som beskrevet i det link jeg henviste til tidligere.
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
thygespostvejmaildk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: 8382 Hinnerup

Re: STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af thygespostvejmaildk »

Det er en god vejledning, der ligger der. Desværre slipper jeg ikke for at skulle have fronten i service stilling, da en 2,5 TDI i en A4 er sat ned med skohorn. Jeg kører videre med mit pap lidt endnu :)
A3 2.0 TDI 2005 DSG

A6 3.0 TDI Avant 2007

Jan T.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Re: STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af SorenR »

thygespostvejmaildk skrev:Det er en god vejledning, der ligger der. Desværre slipper jeg ikke for at skulle have fronten i service stilling, da en 2,5 TDI i en A4 er sat ned med skohorn. Jeg kører videre med mit pap lidt endnu :)

Pivehovede... ;-)
Jeg skal have fronten helt af for at skifte termostat, vandpumpe og tandrem på min S4. Hvis du vil se en motor der er lagt i med skohorn så er du velkommen til at kigge i mit motorrum.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
thygespostvejmaildk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: 8382 Hinnerup

Re: STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af thygespostvejmaildk »

For lige at vende tilbage til det tråden egentlig startede med nemlig dårlige knaster og topstykker.
Der er noget om at både topstykker og knaster blev løbende forbedret. Nu har jeg købt en vogn fra 99, der har gået 231.000, hvor servicebogen ikke just er pletfri. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, om topstykkerne har været skiftet. Er der nogle synlige typenumre på topstykkerne, hvor man umiddelbart kan identificere dem, og hvilke numre angiver et nyere topstykke?
A3 2.0 TDI 2005 DSG

A6 3.0 TDI Avant 2007

Jan T.
Brugeravatar
skauman
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2/05/2011 18:23
Geografisk sted: Vejle

Re: STICKY: AUDI 2,5 V6 TDI TRÅDEN

Indlæg af skauman »

Hej alle

Jeg har købt en af de her biler med denne fine motor. Jeg troede egentlig at alt var i skønneste orden da bilen er fra 2005, men jeg har til min store skræk fundet ud af at bilen lækker olie. Det er en lille pøl på omkring 10-15 små drypper hver gang bilen har kørt og kommer til at holde stille et lille stykke tid igen.
Er der nogen der har nogle gode indput til hvad det kan være der er utæt? Jeg har læst noget om et filter et eller andet sted.

MVH. Den stadig glade nye AUDI ejer (den kører jo fantastisk!) :D
-Skauman

Audi A4 2,5 TDI Avant Multitronic '05
Audi A6 1,9 TDI Aut. Avant '98 - Solgt 2001
Mazda MX-5 US model '90 - Solgt 2007
Mazda MX-5 '90- Solgt 2001
Peugeut 106 1,træls '97 - Solgt 1999

Brug ikke vold - Brug en større hammer! :D
Besvar

Tilbage til "Projekter og teknisk informationer"