Det gule lyn er født med en stofkabine. I starten fik jeg eftermonteret sædevarme, da jeg nemt går og fryser lidt. Jeg har dog igennem længere tid været forelsket i en S-line kabine med læder og perforeret alcantara. Rattet og gearknoppen har allerede perforeret læder, og jeg synes bare det ser fedt ud!
Fik endelig taget mig sammen til at købe en ny kabine på ebay med den store læderpakke - dørsider, midterkonsol, håndbremse, instrumenthus og sæder.
Dag 1:
Første skridt var at give læderet en ordentlig omgang rens. At dømme efter diverse klistermærker, har sælger haft den stående på hylden i 3 år, så den så lidt træt ud.
Dag 2:
Jeg startede med dørsiderne, da jeg tidligere har haft førerdøren skilt ad, så det var ikke helt ukendt terræn. Af med den gamle dørside og på med den nye. Efter at have monteret den nye, gik det op for mig at ingen af knapperne i døren virkede - lås, rudehejs, sidespejle, tankdæksel, bagagerum. Jeg kunne også konstatere, at den nye dørside heller ikke havde knapper til alarmen. Måske man lige skulle have kigget ordentligt efter! Af med dørsiden en gang til, flytte ledningsnettet over fra den gamle dørside, og flytte kontakterne til rudehejset, da de nye gik lidt stramt.
Den næste dør gik lidt bedre, men stadig samme procedure med at flytte ledningsnet og kontakter over.
Næste stop afdækningen over instrumenthuset. Ikke de helt store krumspring i det, men det nye hus var tilsyneladende en lille smule mindre, så det gik noget stramt med at få lirket instrumenterne ind på plads.
Ny kabine i det gule lyn
Re: Ny kabine i det gule lyn
Dag 3:
Næste mission var bagsæderne og midterkonsollen.
Først afmontering af bagsædet. Bagsædet sidder med 6 bolte - de 4 af dem er gemt bag beklædningen ved siden af bagsædet, så først måtte den løsnes. For at løfte ryglænet ud, var jeg også nødt til at fjerne beklædningen i bagagerummet. Det var lidt tungt at danse med for en splejs som mig, men det gik okay med at få det ud og ind uden at lave for mange skrammer på vejen.
Midterkonsollen gik rimelig nemt - den er delt i to, og for at komme til at skifte beklædningen omkring håndbremsen, måtte både den forreste og den bagerste del af! Det kostede en enkelt knækket bolt, men ellers gik det noget mere smertefrit end dørsiderne.
Næste mission var bagsæderne og midterkonsollen.
Først afmontering af bagsædet. Bagsædet sidder med 6 bolte - de 4 af dem er gemt bag beklædningen ved siden af bagsædet, så først måtte den løsnes. For at løfte ryglænet ud, var jeg også nødt til at fjerne beklædningen i bagagerummet. Det var lidt tungt at danse med for en splejs som mig, men det gik okay med at få det ud og ind uden at lave for mange skrammer på vejen.
Midterkonsollen gik rimelig nemt - den er delt i to, og for at komme til at skifte beklædningen omkring håndbremsen, måtte både den forreste og den bagerste del af! Det kostede en enkelt knækket bolt, men ellers gik det noget mere smertefrit end dørsiderne.
- Vedhæftede filer
-
- Ny midterkonsol og håndbremse
- DSC_2918.JPG (68.9 KiB) Vist 15935 gange
-
- Nyt bagsæde
- DSC_2917.JPG (57.66 KiB) Vist 15935 gange
-
- Midterkonsol under afmontering
- DSC_2915.JPG (62.42 KiB) Vist 15935 gange
-
- Bagagerum uden beklædning
- DSC_2913.JPG (73.29 KiB) Vist 15935 gange
Re: Ny kabine i det gule lyn
Dag 4:
Så kunne jeg ikke udskyde det længere - forsæderne skulle skiftes. De nye sæder har elektrisk justering af lændestøtten, så den skulle have lidt strøm. Jeg havde forberedt mig lidt ved at fjerne noget af beklædningen, så jeg kunne komme til at trække kabler. Havde en kammerat til at komme og give et nap med, da han er helt pjattet med at lave el.
Havde udset mig en ledig sikring, men desværre havde jeg fået købt et forkert stik, så det måtte opgives. Endte med at splejse ledningen sammen med cigarettænderen - under protester fra min kammerat, men nu skulle jeg bare have skidtet færdigt!
Sæderne kom ud, bagbeklædningen kom af, og derefter et hyr med at flytte airbag og kabel fra det gamle sæde til det nye. Det er rimelig trangt! Efter en times kamp fik jeg styr på teknikken og fik den første på plads. Den anden gik heldigvis lidt nemmere. Det gik lidt ned ad bakke med at dokumentere processen, men efter at have været i gang hele dagen, kom de sidste stik på plads ved 22.30 tiden.
Dag 5:
En sidste støvsugning, og billeder - det var lidt for mørkt 22.30 til rigtig at kunne nyde synet.
Så kunne jeg ikke udskyde det længere - forsæderne skulle skiftes. De nye sæder har elektrisk justering af lændestøtten, så den skulle have lidt strøm. Jeg havde forberedt mig lidt ved at fjerne noget af beklædningen, så jeg kunne komme til at trække kabler. Havde en kammerat til at komme og give et nap med, da han er helt pjattet med at lave el.
Havde udset mig en ledig sikring, men desværre havde jeg fået købt et forkert stik, så det måtte opgives. Endte med at splejse ledningen sammen med cigarettænderen - under protester fra min kammerat, men nu skulle jeg bare have skidtet færdigt!
Sæderne kom ud, bagbeklædningen kom af, og derefter et hyr med at flytte airbag og kabel fra det gamle sæde til det nye. Det er rimelig trangt! Efter en times kamp fik jeg styr på teknikken og fik den første på plads. Den anden gik heldigvis lidt nemmere. Det gik lidt ned ad bakke med at dokumentere processen, men efter at have været i gang hele dagen, kom de sidste stik på plads ved 22.30 tiden.
Dag 5:
En sidste støvsugning, og billeder - det var lidt for mørkt 22.30 til rigtig at kunne nyde synet.
Re: Ny kabine i det gule lyn
Det er sku. da ganske ok lavet. Respekt herfra.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
Re: Ny kabine i det gule lyn
Flot resultat Jørgen
Det er altid lidt sjovere at kaste ens penge efter nyt lir, hvor man kan se en forbedring, end efter reparationer, hvor man kun i bedste fald når tilbage til bilens udgangspunkt
Det er altid lidt sjovere at kaste ens penge efter nyt lir, hvor man kan se en forbedring, end efter reparationer, hvor man kun i bedste fald når tilbage til bilens udgangspunkt
Christoffer
Audi A6 3,0 TDI BiT quattro Avant - 2013 4G
Audi A6 2,7 TDI Avant - 2009 4F
Audi A4 1,8 T Avant - 1997 B5 - Solgt
Audi A6 3,0 TDI BiT quattro Avant - 2013 4G
Audi A6 2,7 TDI Avant - 2009 4F
Audi A4 1,8 T Avant - 1997 B5 - Solgt
Re: Ny kabine i det gule lyn
Tak for det!
Det har heldigvis været meget småt med reparationer gennem 5 års ejerskab, så det hjælper både på lysten og økonomien til at forkæle bilen (og mig selv) lidt
Det har heldigvis været meget småt med reparationer gennem 5 års ejerskab, så det hjælper både på lysten og økonomien til at forkæle bilen (og mig selv) lidt
Re: Ny kabine i det gule lyn
Godt arbejde, ser godt ud med den nye kabine
Ama`r
A2 1.2 TDI Aut. 2005-260.000km
A6 2.0 Avant Aut. 2004-109.000km
A2 1.2 TDI Aut. 2005-260.000km
A6 2.0 Avant Aut. 2004-109.000km
Re: Ny kabine i det gule lyn
Flot arbejde. Det ser godt ud
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.