Audi 80 Avant (1993)

Indlæg om dine projekter
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af jorlund »

For godt et år siden købte jeg mig en Audi 80 2.6 Avant, da jeg manglede en praktisk bil til en tur på genbrugspladsen og den slags. Teknisk set var det min storebror der købte bilen - jeg snublede over annoncen mens jeg var på forretningsrejse, og sendte straks storebror i byen for at kigge på den, da den var til salg i hans baghave.

Da jeg altid har haft lyst til at få lidt olie på fingrene var bilen også et godt sted at starte som gør-det-selv mand - til under 15.000 kroner er det begrænset hvad bilen kan tabe i værdi :)
Jeg er startet lidt i det små, men er nu ved at kaste mig ud i større projekter.

Sådan så bilen ud ved modtagelsen - men billedet snyder lidt :)

Synlige fejl:
- Rust i begge forskærme
- Rust ved underkanten af bagruden
- Et tryk med noget spidst ved højre bagende
- En forrude der er lidt hvid i kanten´
- Et revnet lygteglas

Ellers er bilen meget fin med 3-egeret sportslæderrat og sportssæder i stribet satin-stof.

first shot.jpg
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af jorlund »

Henover den første vinter var der et par småprojekter:

Wiren til det indvendige dørhåndtag i førersiden knækkede, så der blev bestilt en ny ved Audi, og skidtet blev skilt ad. Da jeg skulle prøve det af efter monteringen, virkede det ikke helt efter hensigten, og jeg fik låst mig selv ude af bilen med *begge* nøgler til bilen liggende på førersædet. Efter en del banden og svovlen og et opkald til Dansk Autohjælp kom jeg dog ind i bilen og fik det monteret rigtigt. Note to self: Lad være med at rende rundt med begge nøgler samtidig, og rul altid vinduerne ned, når du leger med lukkemekanismen.

På en vintervåd tur til Randers, strejkede vinduesviskerne. Eller, viskeren i passagersiden kørte fint, men den i førersiden kørte ingen vegne - eller også kørte den lidt op, blev taget af vinden, og bankede så imod a-stolpen hele vejen hjem.

Ved afmontering så viskeren lidt blank ud indvendig - og anlægsfladen var heller ikke for køn.

vinduesvisker 1.jpg
vinduesvisker 1.jpg (70.9 KiB) Vist 34261 gange

vinduesvisker 2.jpg


Alle ribberne blev renset med en hobbykniv, og efterfølgende blev viskerarmen spændt godt til. Der har ikke været problemer siden.
vinduesvisker 3.jpg
vinduesvisker 3.jpg (36.1 KiB) Vist 34261 gange


Der blev også tid til at lege lidt med interiørbelysning. Der var et par pærer i kabinebelysningen, der var sprunget, så jeg måtte have det skilt ad og skiftet pærerne - ingen fornøjelse i minusgrader. Pæren til voltmeteret er stadig sprunget, da det virker til, man skal have det meste af midterkonsollen ud for at komme til bag på kombiinstrumenterne.

interiør belysning 1.jpg

interiør belysning 2.jpg


I småtingsafdelingen blev den elendige radio fra thansen kasseret, og jeg fik skiftet batteri og støddæmpere i bagklappen. Pollenfilteret blev også skiftet - det gamle var af årgang 1997

pollenfilter.jpg
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af jorlund »

Efter at have kørt i bilen et par måneder var det tid til lidt reparationer. Bilen sejlede ved motorvejshastighed, trak til siden, larmede når man drejede og var knaldhård når man kørte i den om vinteren. Der blev bestilt dele hjem fra ATP Autoteile: Komplet bærearmssæt til begge sider med nye bøsninger, styrekugler, bærekugler, tårnlejer og hvad der nu ellers rumsterer deromkring, nye støddæmpere til både for og bag, og nye trækakselled til begge sider. Det var dog lidt over egne evner, så jeg fik min storebror til at hjælpe, og vi lånte en vens garage med lift. Der er ikke for mange billeder af operationen - blot lidt stemning.

undervogn 1.jpg
undervogn 1.jpg (70.32 KiB) Vist 34261 gange

undervogn 2.jpg


Forårstid er også fælgtid, og henover vinteren havde jeg investeret i et par 17'' BBS-fælge - egentlig fra en Peugeot, men udvalget af 4x108 fælge er lidt begrænset :)

fælge 1.jpg

fælge 2.jpg


Der var også blevet plads i budgettet til en lille radio - 500 kroner på bilgalleri.dk
radio.jpg
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af jorlund »

Med ny undervogn gik det lidt bedre med at køre i bilen. Det gik dog knap så godt med at stoppe igen, så bremserne måtte have en tur. Jeg havde fået et par nye skiver med i købet, da jeg købte bilen, så efter en tur i THansen efter nye klodser, var det tid til at gå i gang.
De gamle skiver var noget medtagede, og der var heller ikke meget tilbage af klodserne. Udskiftningen forløb rimelig smertefrit, men bremserne indgyder stadig ikke så meget tillid som man kunne ønske sig. Måske en udskiftning af bremsevæsken ville være på sin plads.

Et billede af de gamle skiver - noget ujævnt slid
Et billede af de gamle skiver - noget ujævnt slid

Der er lidt forskel på tykkelsen af de nye og de gamle klodser
Der er lidt forskel på tykkelsen af de nye og de gamle klodser

Forårsstemning i indkørslen
Forårsstemning i indkørslen
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af jorlund »

I starten af juni var den gal igen. Jeg selv var taget til Polen i embeds medfør, men min (anden) storebror var hjemme og havde lidt problemer med sin egen bil. Da jeg ikke selv stod og skulle bruge 80eren, fik han lov at låne den. En tur til Middelaldermarked gik smertefrit, men mandag morgen på vej til eksamen (som eksaminator) stod bilen af ved motorvejsafkørslen - fuldstændig drænet for strøm. Stakkels storebror måtte løbe de sidste kilometer til gymnasiet, og den stakkels 80er måtte med Dansk Autohjælp retur til indkørslen.

Efter at have taget tilløb i et stykke tid, og googlet lidt om problemet, nåede jeg frem til, at det måske ikke var hele generatoren der skulle skiftes, men måske blot en spændingsregulator - en fiks lille fætter, der kunne fås hos THansen til 150 kroner.

For at skifte den, skulle generatoren dog stadigvæk ud. Når man kun har en indkørsel at arbejde i, ikke ved hvordan tingene ser ud deroppe, og ikke sådan rigtig kan finde en ordentlig arbejdsstilling, er det noget forbandet møg at skulle afmontere en generator.

Det gik snildt med at få afmonteret motorskjold og kilerem, men det gik knap så fint med at finde ud af, hvilke bolte der skulle løsnes for at få skidtet ud. Efter et par timers banden og svovlen og adskillige blå mærker lykkedes det dog. Generator ud, spændingsregulator af, hvor jeg kunne konstatere at det ene af kullene var knækket. Ny spændingsregulator på, og så yderligere et par timers banden og svovlen med at ramme de rigtige huller til montagen. Det var nærmest endnu mere besværligt at få den ud, da man i blinde skulle prøve at ramme det rigtige hul med nogle lange bolte.

Kilerem afmonteret
Kilerem afmonteret

Generatoren ude af bilen og adskilt
Generatoren ude af bilen og adskilt

Kullene i den defekte spændingsregulator. Der ligger et halvt stykke kul på pappet ved siden af
Kullene i den defekte spændingsregulator. Der ligger et halvt stykke kul på pappet ved siden af


Stor var glæden da det efter montering lykkedes at starte bilen igen. Den springer i gang! Som det dog kan høres, tikker bilen en del - den er også ret tørstig når det kommer til olie! Mere om det senere

jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af jorlund »

Efter alt det hårde arbejde, skal der også være plads til lidt sjov. Før jeg fik 80eren havde jeg en Audi 90 2.3 20v quattro - meget charmerende bil, desværre var der alt for meget galt med den til det kunne svare sig at gøre den i stand. Jeg blev dog meget forelsket i udseendet, især de brede forlygter og den sorte grill - lidt mere aggressivt look end de bløde former på B4 modellen. Jeg snublede over en 90er på den blå avis, som enten blev solgt hel eller som dele, så i et raskt øjeblik fik jeg arrangeret at købe kølerhjelm, lygter, grill og lidt andre småting for at kunne facelifte avanten til den gamle model.

Audi 90 foran Audi fabrikken i Györ
Audi 90 foran Audi fabrikken i Györ


Efter en regnfuld tur til Nordjylland, havde jeg pludselig bryggerset fuldt af dele. Lygterne havde fået samlet en del alger i årenes løb, så de blev adskilt og glasset rengjort.

Lygter, grill, m.m.
Lygter, grill, m.m.

En forlygte. Der har samlet sig en del alger under glasset i årenes løb
En forlygte. Der har samlet sig en del alger under glasset i årenes løb


Jeg fik også købt en Audi S2/Cabriolet kofanger - uden lygtevaskere, da de ser lidt klodsede ud. Jeg kan ikke helt beslutte mig for, om den skal monteres, men nu er den i hvert fald blevet slebet ned og gjort klar til lakering.

S2 kofanger slebet ned
S2 kofanger slebet ned
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af jorlund »

Midt i november fik jeg mig en plads i et værkstedsfællesskab, så jeg kan komme i gang med de lidt mere ambitiøse projekter. B3 fronten har ligget på lager og ventet på at blive monteret. Derudover skal jeg også have gjort noget ved olieforbruget på motoren. Jeg havde overvejet at renovere motoren, men til årets sommertræf faldt jeg i snak med bertlov, der havde en 2.8 motor fra en Audi 100 til at stå og samle støv i kælderen, som jeg kunne få til en rimelig pris. Det er ikke alt, der passer direkte fra en Audi 100 til en Audi 80, men jeg tog chancen alligevel! Når jeg alligevel skal have motoren ud, kan jeg montere B3 fronten ved samme lejlighed.

Første skridt er at få den gamle motor ud. Dagen blev brugt på at afmontere fronten. Motorhjelm, kofanger, lygter, køler, bommen under køleren, og bommen over lygterne - denne skal alligevel udskiftes i forbindelse med ombygningen til B3 fronten. Inspektion af de nye og gamle forlygter viser, at der er lidt, der skal laves om for at få det til at passe - men det må jeg tackle, når jeg kommer dertil! Der blev også afmonteret vakuumslanger, og slangen til servoen blev afmonteret og aftappet. Endelig blev ledningen til starten frigjort.

Når det hele var adskilt, fik jeg kigget lidt på, hvordan tingene passer sammen. Dysebroen starter og slutter på samme siden af motoren på 2.6eren, og i hver sin side på den nye motor. Jeg må se, om den kan flyttes over, men der er ikke helt så meget plads pga forskelle i indsugningsmanifolden.
2.6eren er bygget med en sensor, der måler lufttrykket i indsugningsmanifolden, mens 2.8eren i stedet bruger en luftmassemåler. Luftfilterkassen fra donoren passer ikke i en Audi 80, og luftfilterkassen i 80eren egner sig ikke til at skrue en luftmassemåler på. Det lykkedes mig dog at finde låget fra en Audi 80 2.8 på ebay til 25 Euro (+19 i fragt), som jeg håber passer over på den eksisterende kasse.

Højre forskærm blev også afmonteret, da den for det første var utrolig rusten, og for det andet skjulte en vakuumbeholder, som skulle studeres lidt nærmere. Det viste sig at være en sej kamp, da en af clipsene knækkede, så en bolt ikke kunne skrues fri. Efter at have haft det meste af værktøjskassen i brug (inklusiv pladetang), kom skidtet dog af.

Næste etape bliver at få bilen på bukke, så trækakslerne kan blive afmonteret. Derefter er det bare om at arbejde sig ind og gøre klar til at få motoren trukket ud, så den nye kan komme i.

Fronten afmonteret. De nye omgivelser i baggrunden
Fronten afmonteret. De nye omgivelser i baggrunden

Stumper over det meste af gulvet. Der bliver ryddet op inden fyraften
Stumper over det meste af gulvet. Der bliver ryddet op inden fyraften
Brugeravatar
Jonas
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 480
Tilmeldt: 16/04/2003 18:34
Geografisk sted: København

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af Jonas »

Fint projekt!
Der skal vel også skiftes ledningsnet og styreboks, for at få den variable indsugning til at virke eller sætter du bare indsugningen fra 2,6 over på 2,8 motoren?

Jeg har engang haft både 80 2,6 og 2,8 samtidig, 2,6 reagerer noget hurtigere på speederen end 2,8 - nok pga den kortere slaglængde, eller måske fordi luft/benzin blandingen i 2,8 skal ud på en længere rejse gennem de lange tynde indsugningsrør :D
80 Avant 2,8 quattro '93 (muligvis totalskadet efter tyveri) + RS2 '94 + A3 sportback 2,0TFSI quattro '06
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG

Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af jorlund »

Jeg fik ledningsnet og styreboks med i købet, så jeg skifter hele møget :) har godt hørt at 2.6eren skulle være lidt mere responsiv, men 2.8eren skulle gå lidt længere på literen. Den skal også mest bruges som cruiser :)
Brugeravatar
Jonas
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 480
Tilmeldt: 16/04/2003 18:34
Geografisk sted: København

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af Jonas »

Min 2,8 kørte normalt ca 400km på en tank - ca 7,5 på literen - mener rekorden var 9,3 på lang landevejstur.
80 Avant 2,8 quattro '93 (muligvis totalskadet efter tyveri) + RS2 '94 + A3 sportback 2,0TFSI quattro '06
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG

Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af jorlund »

Nogen økoracer bliver den nok aldrig. Men motoren havde det skidt, og det virkede billigere og mere interessant at gå all in :D
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af jorlund »

Der er sket en smule siden sidst. Luftfilterkassen kom hjem fra Tyskland, og luftmassemåleren blev flyttet over. Der er en lille forskel i designet mellem de to. På den gamle luftfilterkasse sad der en rund gummipakning forsænket i låget, men det er der ikke plads til her, så jeg skal have fundet på noget andet i stedet.

luftfilterkasse.JPG
luftfilterkasse.JPG (62.03 KiB) Vist 33761 gange


Jeg fik også flyttet dysebroen fra den gamle motor til den nye. Der måtte skæres lidt til i plastikkassen for at gøre plads. Desværre gik jeg lidt for aggressivt til værks, så jeg er kommet til at lave et hul i den ene side, jeg skal have lappet igen. Billedet viser den gamle dysebro monteret på den nye motor, og den nye dysebro liggende ovenpå til sammenligning. Der er umiddelbart lidt forskel på dyserne, så jeg lod dem sidde.

dysebro.JPG


I forbindelse med afmontering af dysebroen fra den gamle motor, opdagede jeg en vakuumslange, der havde set bedre dage. Slangen skulle have siddet omkring den nippel, der er markeret med en blå cirkel, men den var mørnet væk. Jeg har den kraftigt mistænkt for at være skyld i at motoren ikke ville slippe gassen ordentligt.

vakuumslange.jpg


Endelig fik jeg bilen op på bukke, og er gået i gang med at afmontere fjederbenene - der skal nye sænkningsfjedre på hele vejen rundt, og under alle omstændigheder skal de afmonteres foran, da jeg skal have trækakslerne ud før jeg hiver motoren ud. Der er lige en bærekugle og en styrekugle, der driller mig lidt, men med lidt forstærkninger fra Biltema burde jeg være på rette spor.

opklodsning.JPG
opklodsning.JPG (66.53 KiB) Vist 33761 gange
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af jorlund »

Efter 3 måneders tid i New Zealand er det rart at være tilbage i værkstedet.

Inden jeg tog afsted fik jeg afmonteret fjederbenene og skiftet fjedre. Jeg havde døjet med lidt mislyde fra styretøjet, hvilket skyldtes at den ene fjeder var blevet vendt på hovedet, da vi havde skiftet støddæmpere, og derfor ikke blev på sin plads i fjederskålen. Det gav nogle trælse, metalliske lyde, når man drejede. De nye fjedre er nu på plads og ser ud til at sidde som de skal.

Ellers er tiden gået med at gøre klar til at hive motoren ud. I dag fik jeg taget servopumpen af den gamle motor og rengjort den, inden montering på den nye. Generatoren er også afmonteret og klar til at komme på igen. Motorophæng og gearkasseophæng er skruet løs, beslaget til Procon-Ten selestrammeren er løsnet, og armen til gearkassen er skruet løs, så nu skulle det blot være at få et par snore omkring, og tage fat med motorkranen. Det begynder at ligne noget.
Vedhæftede filer
nye fjedre bag.JPG
nye fjedre bag.JPG (58.04 KiB) Vist 31470 gange
nye fjedre.JPG
nye fjedre.JPG (71.83 KiB) Vist 31470 gange
servopumpe.jpg
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af Bjørn T »

Det er godt nok noget af et projekt du har kastet dig ud i.
(y) Her fra.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af jorlund »

Kan godt være lidt i tvivl om, hvorvidt den bliver køreklar til sommertræffet :)
Brugeravatar
Aboje
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 199
Tilmeldt: 10/07/2015 21:05
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af Aboje »

Er der en speciel grund til du vil have en B3 front på :?:
Allan Bojesen
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc :-)

2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af jorlund »

Jeg forelskede mig i looket for et par år siden, da jeg havde en 90er. Og så er det sjovt at gå lidt mod strømmen :)
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af jorlund »

Endnu et par gode dage i værkstedet.. Motoren er kommet ud, og gearkassen er pillet af. Har været ved at samle dele fra den gamle motor og flytte over på den nye. Der var et par plastikslanger fra topstykke til indsugning, som var blevet lidt sprøde, så de skal skiftes. Kunne heldigvis redde studserne, hvilket gør det lidt lettere.

Fik afmonteret koblingen på den nye motor - den så temmelig slidt ud. Svinghjulet er i hæderlig stand. Der er lige kommet stumper hjem fra Tyskland - heriblandt ny kobling.

Gearskiftet blev også afmonteret og skal renoveres - der er en del slør i.

Når motoren er ude, afslører der sig hurtigt noget rust. Skal lige have ryddet et par kabler af vejen, og så skal der gøres rent og leges med hammerite. Tænker også forbroen får en tur mens jeg har chancen. Jeg skal også ud og finde et nyt motorophæng, da det ene måtte lade livet.

Billeder kommer når jeg er ved computeren igen. Telefon og forum er ikke perlevenner..
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af jorlund »

Efter en lille krise i projektet, er jeg trukket i arbejdstøjet igen.

Jeg var ved at gøre klar til at skifte ledningsnet, men efter at have pillet hele instrumentbord og ventilation ud, kunne jeg konstatere, at den del af ledningsnettet, der sidder i førersiden, ikke passer med det eksisterende. Jeg tog derfor en hurtig beslutning om at flytte indsugningsmanifolden over fra den gamle motor, så alle sensorer m.v. bliver de samme - det er blot den nederste del, der er 200 kubik større. Jeg satser på, det kommer til at gå.

Da ventilationsanlægget alligevel var ude af bilen, fik jeg skilt det ad og renoveret spjældene. Alle spjæld i ventilationssystemet er beklædt med noget selvklæbende skumgummi, men det er pulveriseret i årenes løb, og lå spredt i hele systemet. Jeg købte en rulle dynamat 3mm, og beklædte alle spjæld med det. Skiftede også varmelegemet, da jeg alligevel havde det hele skilt ad.

Interiøret er nu samlet igen. Jeg mangler at montere gearknop og radio. Læderet på gearknoppen var slidt i stykker, så jeg skilte den ad, rensede den, og har afleveret den hos en autosadelmager. Har set instruktionsvideoer på youtube i at fikse sådan en, og havde ikke selv mod på at begive mig ud i det, så nu bliver det den dyre løsning.

Radioen tænder og slukker ikke sammen med tændingen - jeg konstaterede, at den ledning der skulle gå til tændingen var splejset direkte sammen med den, der skulle gå på batteriet, og så virker det jo ikke. Jeg overvejer lige, om jeg skal gøre mere ved det nu, eller koncentrere mig om at få den til at køre først. Heldigvis er det en åbenlys fejl, så jeg skal ikke i gang med en større eftersøgning.

I dag fik jeg skiftet koblingen på den nye motor (havde tidligere afmonteret den gamle kobling), og samlet motor og gearkasse, samt monteret starteren. I princippet er motoren klar til at komme i bilen nu, men jeg skal lige have rustmalet forbroen og lidt andre områder, nu hvor jeg har muligheden for det. Derudover er der et motorophæng, der skal repareres eller skiftes..
Vedhæftede filer
kabine med blæser.jpg
kabine uden blæser.jpg
ventilationsspjæld.jpg
ventilationsspjæld.jpg (47.48 KiB) Vist 28191 gange
gearknop.jpg
kabine monteret.jpg
motor og gearkasse samlet.jpg
Brugeravatar
El_prepzi
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 443
Tilmeldt: 20/11/2004 22:21
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Audi 80 Avant (1993)

Indlæg af El_prepzi »

Damn du må have for meget fritid ;)

Godt nok meget arbejde du har lavet.

/ Preben
Besvar

Tilbage til "Projekter og teknisk informationer"