Manglende olietryk på 2.0 TDI motor
Re: Manglende olietryk på 2.0 TDI motor
hørte du nærmere om dette problem hos Kaim?
Livets små ting - gode tests og opskrifter
Nuværende bil: Tesla model 3 og Tesla Model Y
Nuværende bil: Tesla model 3 og Tesla Model Y
Re: Manglende olietryk på 2.0 TDI motor
Hej.
Nej jeg har ikke fået noget svar endnu har ellers sendt en rykkermail til dem.
Hilsen Johnny
Nej jeg har ikke fået noget svar endnu har ellers sendt en rykkermail til dem.
Hilsen Johnny
Re: Manglende olietryk på 2.0 TDI motor
jhras01 skrev:Hej.
Nej jeg har ikke fået noget svar endnu har ellers sendt en rykkermail til dem.
Hilsen Johnny
Autohaus Kaim/Leck's måde at kommunikere på, er efter mine erfaringer fuldstændig inkompetent. Uanset om jeg har forespurgt til priser, reparationer, datoer, reklamationer m.m. begrænser deres svar til, hvis de overhovedet svarer til 2 - 3 ord...
Da jeg skulle have foretaget service var jeg nødt at forespørge om vi havde en aftale eller ikke...
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Re: Manglende olietryk på 2.0 TDI motor
Hej alle.
Ja det er meget ærgeligt at de er blevet sådan. Er ellers meget tilfredse med Autohaus Kaim. Men nu har jeg sendt en mail til deres Serviceleiter, så må vi jo se om det hjælper. Den næste i leddet er deres Direktør Kaim.
Hilsen Johnny
Ja det er meget ærgeligt at de er blevet sådan. Er ellers meget tilfredse med Autohaus Kaim. Men nu har jeg sendt en mail til deres Serviceleiter, så må vi jo se om det hjælper. Den næste i leddet er deres Direktør Kaim.
Hilsen Johnny
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 29/11/2013 13:03
Re: Manglende olietryk på 2.0 TDI motor
Ja så røg min blyant også, dog først efter 350.000 km. 22.000 kr. siger værkstedet at regingen bliver, for det nye tandhjuls balancemodul, nyt tandremskit og olieservice. Dette var alligevel ved at være tiden. Dog er det med forbehold for at han kan genbruge det gamle bundkar, som mekanikeren mener han godt selv kan tilpasse.
Re: Manglende olietryk på 2.0 TDI motor
Flemming Palm skrev:Ja så røg min blyant også, dog først efter 350.000 km. 22.000 kr. siger værkstedet at regingen bliver, for det nye tandhjuls balancemodul, nyt tandremskit og olieservice. Dette var alligevel ved at være tiden. Dog er det med forbehold for at han kan genbruge det gamle bundkar, som mekanikeren mener han godt selv kan tilpasse.
Det skete også for mig - for 2. gang d. 23. august på min Passat 2.0 TDI med BKP motor - kørt 296000 km. 1. gang - i marts blev kun blyant og oliepumpe (helt unødvendigt) skiftet. Bilen har stået til salg og havde derfor kørt under 1000 km siden dette indgreb, der også efterfølgende kostede mig en ny turbolader pga. det pludselige olietryksfald.
Til sagen - efter den kedelige oplevelse d. 23. august - Beep-Beep - Oil Pressure - STOP NOW - fik jeg MEGET forsigtigt og meget trist til mode listet (GØR DET IKKE) bilen hjem og fik den efterfølgende ud til min mekaniker - jeg var sikker på at det var det sekskantede hul i balanceaksel modulet der var slidt rundt og frygtede også for at turboen kunne være stået af igen + evt. andre motorskader. Mekanikeren afmonterer skidtet, min teori blev bekræftet, og jeg sender det med GLS (180,- kr) til et firma i Tyskland der har specialiseret sig i denne type renovering. Der indsættes en hærdet bøsning og en hærdet ny aksel - der samtidig er 100 mm lang. Så er dette svage sted sikret for livstid. Læs nærmere om det på firmaets hjemmeside.
Det er så mit bidrag - firmaet er her http://wildmotoren.markuswild.de/index.php?PID=Aktuell_Details
Jeg sendte mail og talte i telefon med den meget flinke indehaver - Hr. Richard Wild - "Keine Problem" - overfører 441,- € (10,- € ekstra til forsendelsen til DK). Jeg sendte det om torsdagen og havde det retur igen om onsdagen ugen efter. Nu er det monteret og den kører igen - og jeg var heldig og slap for at turboen havde taget skade denne gang. Så det kostede mig ca. 3500,- med porto og så udgiften til mekanikeren + olie. Men en hel del billigere end et nyt modul og bundkar. Tandremmen kan du jo så få mekanikeren til at klare imens. Held og lykke.
Re: Manglende olietryk på 2.0 TDI motor
Hej,
beklager at jeg tager denne gamle tråd op, men jeg har først læst om problemet nu, og er ved at gå lidt i panik....
Min A4 fra 2007 le mans 8E/B7 har motorkode BRE - det betyder vel, at der potentielt er mulighed for at min bil får problemer næste gang jeg starter den (håber ikke jeg jinxer det..... )
Hvad kan jeg gøre for overhovedet at undgå problemet? Er det kun at skifte blyant, oliepumpe og balancemodul samt bundkar? Hvilket koster en mindre formue.....
Nu aner jeg intet om biler, men kan man køre på en måde, så man 'skåner' blyanten? Lavere omdrejninger, højere omdrejninger, dreje mindre, mindre accelerationer, undgå vejbump, undgå huller.... Find selv på mere
Hjælp....
beklager at jeg tager denne gamle tråd op, men jeg har først læst om problemet nu, og er ved at gå lidt i panik....
Min A4 fra 2007 le mans 8E/B7 har motorkode BRE - det betyder vel, at der potentielt er mulighed for at min bil får problemer næste gang jeg starter den (håber ikke jeg jinxer det..... )
Hvad kan jeg gøre for overhovedet at undgå problemet? Er det kun at skifte blyant, oliepumpe og balancemodul samt bundkar? Hvilket koster en mindre formue.....
Nu aner jeg intet om biler, men kan man køre på en måde, så man 'skåner' blyanten? Lavere omdrejninger, højere omdrejninger, dreje mindre, mindre accelerationer, undgå vejbump, undgå huller.... Find selv på mere
Hjælp....
2014 Audi A5 Sportback 2,0 TDI Ultra
-
- Forumbruger
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 17/09/2010 07:23
Re: Manglende olietryk på 2.0 TDI motor
Du kan ihvertfald sørge for at køre på noget ordentlig olie, og foretage olieskift hyppigere
Re: Manglende olietryk på 2.0 TDI motor
Den har kørt på Castrol Edge hele livet, og olieskift sker jo næsten automatisk, da den jo skal have en refill på 0,5-1 liter pr. 10.000 km Men det er åbenbart mere eller mindre normalt for den motor....
2014 Audi A5 Sportback 2,0 TDI Ultra
Re: Manglende olietryk på 2.0 TDI motor
Hvis du tjekker mit indlæg lige før dit, så har du løsningen. Du skal afmontere dit balanceakselmodul og sende det til Richard Wild - Wild Motoren i Tyskland. De isætter en forstærket sekskantet bøsning i balanceakslen og samtidig medleverer de en ny blyantsaksel der er hærdet og gjort længere, så indgrebet i selve balanceakslen er længere. Det er nemlig en del af problemet at den kun har fat med ca. 11 mm så vidt jeg husker - det er det et helt nyt modul, blyant og bundkar kompenserer for!! Oliepumpen skal ikke skiftes. Det fik jeg gjort i første omgang (efter råd fra VAG ..!!) og det var spild af penge. Det er kanterne/hjørnerne på selve blyantsakslen der bliver slidt runde, og senere bliver det sekskantede hul i balanceakslen også slidt rundt og så har man balladen. Firmaet er her http://wildmotoren.markuswild.de/index.php?PID=Aktuell_Details
Jeg sendte mail og talte i telefon med den meget flinke indehaver - Hr. Richard Wild - "Keine Problem" - overfører 441,- € (10,- € ekstra til forsendelsen til DK). Jeg sendte det en torsdag med GLS (billigst) og havde det retur igen om onsdagen ugen efter. Det blev monteret og alt var i orden jeg var heldig og slap for at turboen havde taget skade denne gang - men det kommer an på hvor stærkt du kører når du får alarmen, og hvad du foretager dig derefter - mit råd er: KØR IKKE videre - så undgår du måske et turbohavari oveni. Men hvis du får det her lavet forebyggende, så vil det aldrig ske. Det kostede mig ca. 3500,- med porto og så udgiften til mekanikeren + olie. Men en hel del billigere end et nyt modul og bundkar (+ evt. turbolader..). Tandremmen kan du jo så få mekanikeren til at klare imens. Held og lykke.
Jeg sendte mail og talte i telefon med den meget flinke indehaver - Hr. Richard Wild - "Keine Problem" - overfører 441,- € (10,- € ekstra til forsendelsen til DK). Jeg sendte det en torsdag med GLS (billigst) og havde det retur igen om onsdagen ugen efter. Det blev monteret og alt var i orden jeg var heldig og slap for at turboen havde taget skade denne gang - men det kommer an på hvor stærkt du kører når du får alarmen, og hvad du foretager dig derefter - mit råd er: KØR IKKE videre - så undgår du måske et turbohavari oveni. Men hvis du får det her lavet forebyggende, så vil det aldrig ske. Det kostede mig ca. 3500,- med porto og så udgiften til mekanikeren + olie. Men en hel del billigere end et nyt modul og bundkar (+ evt. turbolader..). Tandremmen kan du jo så få mekanikeren til at klare imens. Held og lykke.
Re: Manglende olietryk på 2.0 TDI motor
raceblade skrev:Hvis du tjekker mit indlæg lige før dit, så har du løsningen. Du skal afmontere dit balanceakselmodul og sende det til Richard Wild - Wild Motoren i Tyskland. De isætter en forstærket sekskantet bøsning i balanceakslen og samtidig medleverer de en ny blyantsaksel der er hærdet og gjort længere, så indgrebet i selve balanceakslen er længere. Det er nemlig en del af problemet at den kun har fat med ca. 11 mm så vidt jeg husker - det er det et helt nyt modul, blyant og bundkar kompenserer for!! Oliepumpen skal ikke skiftes. Det fik jeg gjort i første omgang (efter råd fra VAG ..!!) og det var spild af penge. Det er kanterne/hjørnerne på selve blyantsakslen der bliver slidt runde, og senere bliver det sekskantede hul i balanceakslen også slidt rundt og så har man balladen. Firmaet er her http://wildmotoren.markuswild.de/index.php?PID=Aktuell_Details
Jeg sendte mail og talte i telefon med den meget flinke indehaver - Hr. Richard Wild - "Keine Problem" - overfører 441,- € (10,- € ekstra til forsendelsen til DK). Jeg sendte det en torsdag med GLS (billigst) og havde det retur igen om onsdagen ugen efter. Det blev monteret og alt var i orden jeg var heldig og slap for at turboen havde taget skade denne gang - men det kommer an på hvor stærkt du kører når du får alarmen, og hvad du foretager dig derefter - mit råd er: KØR IKKE videre - så undgår du måske et turbohavari oveni. Men hvis du får det her lavet forebyggende, så vil det aldrig ske. Det kostede mig ca. 3500,- med porto og så udgiften til mekanikeren + olie. Men en hel del billigere end et nyt modul og bundkar (+ evt. turbolader..). Tandremmen kan du jo så få mekanikeren til at klare imens. Held og lykke.
Det var dælme brugbar info
Nu skal man så ikke være alt for skræmt af dårlige historier om de motore, når problemet kan løses for fornuftige penge!
Audi A6 1,9 TDI Avant - 6 gear - 130hk - 300Nm - Motorkode: AVF - årg. 2003
Re: Manglende olietryk på 2.0 TDI motor
problemet kan løses for fornuftige penge!
Tjo.... 3.500,- til en tysker der tryller lidt - hvad skal et værksted have for at pille det hele fra hinanden og sætte det sammen igen? - gætter på ekstra 3.000,- (uden at have nogen idé om det) og så lige 4l olie. Så skal man jo også undvære bilen en uge, og måske leje en anden.....
Så er vi jo hurtigt oppe på omkring 7.000,- plus minus.
Jeg ved godt, at man nok næppe slipper med 7k hvis hele molevitten går i stykker, men 7k for preventivt arbejde, der måske ikke engang er behov for, og når det så samtidig er noget der bare burde virke (vil Audi stadig ikke kendes ved det?), så synes jeg er en lille formue....
Hvor kan man lease en A5 sportsback billigt? Hvis der er noget der rent faktisk ved det, så er jeg modtagelig for input.
2014 Audi A5 Sportback 2,0 TDI Ultra