Dato og tid er 16/12/2017 15:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: A4 3,2 quattro Tiptronic problemmer
Indlæg: 29/06/2017 19:21 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 18/12/2016 17:31
Indlæg: 32
Geografisk sted: Horsens

Audi club Danmark
medlem siden
08. jan 2017

Offline
Hej Gutter

Jeg vil lige hører jeres mening
Lidt info:
Model: A4 3,2 quattro
Årg: 2006
Km: 190000
Har holdt service ved vw indtil 155000

Historie:
I fredags skete der det jeg kørte omkring 50km/t den skiftede fra 4->3 og det gav et hug. Som om jeg var kørt i et hul. Jeg tænkte det var mærkeligt, jeg kørte på sprit ny asfalt. Resten af vejen hjem Ca. 3km synes jeg den skiftede lidt kontant. Vi skulle til Egtved bagefter men kom ikke langt (Ca 2 km) før jeg besluttede at vende om. Den var begyndt og hugge fra 3->4, 2->3 og 3->2.
Jeg ringede til forhandleren og fortalte min oplevelse. Søndag blev den sendt med Dansk autohjælp. Mandag skiftede de olie i gearkassen. (Jeg mener det står i service hæftet det blev gjort ved 187000) Det hjalp heller ikke noget. Tirsdag fandt de ud af det var en ventil i gearkassen som man ikke umiddelbart skifter. (Jeg vil godt lige sige jeg intet forstand har på det :/[] ) Men jeg fik at vide det ikke var noget man reparerede, det var en ny gearkasse. Heldigvis er der tegnet en forsikring på motor, gearkasse osv. Den blev kontaktet, idag har de så afvist en ny gearkasse. De skal have skilt gearkassen ad og se helt hvad der er sket...

Nu står jeg lidt og tænker om det er ok. Først siger værkstedet man ikke reparerer sådan en fejl, forsikringselskabet siger nu noget andet. Er der noget jeg kan gøre?

Det skal lige siges jeg har fået en god behandling af sælgeren. Vi skal på ferie på lørdag og har fået låne bil osv (y)

_________________
Audi A4 3,2 quattro 2006


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A4 3,2 quattro Tiptronic problemmer
Indlæg: 8/07/2017 17:44 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 18/12/2016 17:31
Indlæg: 32
Geografisk sted: Horsens

Audi club Danmark
medlem siden
08. jan 2017

Offline
Slet ikk nogen der en mening om det?
Det er endt sådan at forsikringsselskabet auto concept siger det er alm. Slitage så det dækker den ikke. Jeg havde sku forventet lidt mere end 190000 km. I en Audi gearkasse. Det skal man måske ikke?
Værkstedet har nu fundet en brugt gearkasse 107000km i Tyskland, men hvordan kan jeg stole på den kun har kørt det? Hvis den kun har kørt det skal jeg forvente den skal skiftes om 80000km?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

_________________
Audi A4 3,2 quattro 2006


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A4 3,2 quattro Tiptronic problemmer
Indlæg: 8/07/2017 17:57 
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Brugeravatar

Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Indlæg: 6646
Geografisk sted: Køge opland

Audi club Danmark
medlem siden
16. aug 2006

Offline
Skal vi gætte på Audi har et rep-kit til gearkassen som er 10E32 gange billigere end en ny gearkasse og det er derfor man ikke "gider"... :-k

Hvad er din gearkassekode ??

_________________
Søren Raagaard Rathje

Billede

A FWD Audi is like a super hot mermaid.....it might look sweet, but what can you really do with it?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A4 3,2 quattro Tiptronic problemmer
Indlæg: 8/07/2017 20:18 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 18/12/2016 17:31
Indlæg: 32
Geografisk sted: Horsens

Audi club Danmark
medlem siden
08. jan 2017

Offline
SorenR skrev:
Skal vi gætte på Audi har et rep-kit til gearkassen som er 10E32 gange billigere end en ny gearkasse og det er derfor man ikke "gider"... :-k

Hvad er din gearkassekode ??

Jeg har ingen data på gearkassen. Bilen står jo på værksted.
Jeg er dækket af forhandlerens garanti. Han har haft vw/audi til at skille gearkassen ad. Men det trækker åbenbart ud, så jeg har rykket efter og få den lavet. På mandag har den stået på værksted i 14 dage. Vi havde enlig planer om at skulle bruge den i ferien. Derfor har han fundet en anden gearkasse så jeg kan få min bil igen.
Det jeg vil frem til med den forsikring mange tegner er at den ikke er det papir værd den er skrevet på hvis de kan sige det er slitage på en gearkasse der har kørt 190000km

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

_________________
Audi A4 3,2 quattro 2006


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A4 3,2 quattro Tiptronic problemmer
Indlæg: 8/07/2017 22:30 
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Brugeravatar

Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Indlæg: 6646
Geografisk sted: Køge opland

Audi club Danmark
medlem siden
16. aug 2006

Offline
Bare lige til info... En ny gearkasse incl. software (HHM, HYK, HKE eller JNX) koster ca. 48.500 kr over disken nede ved Torsten hos AZF. Så kan der evt. komme noget rabat hvis man er medlem. Jeg har altid fået 10% før moms (19%).

Skiftemekanikken som jeg tror er denne (det er vist det eneste med ventiler i en JNX) sidder i bunden af gearkassen:
Billede

kan købes brugt for 2-3.000 kr på eBay - som ny koster den 18.000 kr nede hos Torsten.

Det er noget tid siden jeg har haft med A-klasse Audier, så det kan godt være jeg er helt i hampen med ovenstående ;-)

Min egen Audi er en Pre-A model og min A-klasse har en stjerne på :-

_________________
Søren Raagaard Rathje

Billede

A FWD Audi is like a super hot mermaid.....it might look sweet, but what can you really do with it?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A4 3,2 quattro Tiptronic problemmer
Indlæg: 9/07/2017 16:05 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 18/12/2016 17:31
Indlæg: 32
Geografisk sted: Horsens

Audi club Danmark
medlem siden
08. jan 2017

Offline
SorenR skrev:
Bare lige til info... En ny gearkasse incl. software (HHM, HYK, HKE eller JNX) koster ca. 48.500 kr over disken nede ved Torsten hos AZF. Så kan der evt. komme noget rabat hvis man er medlem. Jeg har altid fået 10% før moms (19%).

Skiftemekanikken som jeg tror er denne (det er vist det eneste med ventiler i en JNX) sidder i bunden af gearkassen:
Billede

kan købes brugt for 2-3.000 kr på eBay - som ny koster den 18.000 kr nede hos Torsten.

Det er noget tid siden jeg har haft med A-klasse Audier, så det kan godt være jeg er helt i hampen med ovenstående ;-)

Min egen Audi er en Pre-A model og min A-klasse har en stjerne på :-

Uden og vide det tror jeg forhandlerens værksted ikke har nok forstand på det til at rode i det og ww/audi har ikke tid. Derfor har de valgt og sætte en brugt på.
Hvad er en A-klasse audi?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

_________________
Audi A4 3,2 quattro 2006


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A4 3,2 quattro Tiptronic problemmer
Indlæg: 9/07/2017 17:40 
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem

Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Indlæg: 353
Geografisk sted: Jylland

Audi club Danmark
medlem siden
14. jun 2013

Offline
A1,a2, osv.
Søren kører i en noget ældre potte :)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A4 3,2 quattro Tiptronic problemmer
Indlæg: 9/07/2017 17:44 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 18/12/2016 17:31
Indlæg: 32
Geografisk sted: Horsens

Audi club Danmark
medlem siden
08. jan 2017

Offline
jorlund skrev:
A1,a2, osv.
Søren kører i en noget ældre potte :)

Så jeg med [THUMBS UP SIGN]

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

_________________
Audi A4 3,2 quattro 2006


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A4 3,2 quattro Tiptronic problemmer
Indlæg: 9/07/2017 18:22 
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Brugeravatar

Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Indlæg: 6646
Geografisk sted: Køge opland

Audi club Danmark
medlem siden
16. aug 2006

Offline
sssvinggg skrev:
jorlund skrev:
A1,a2, osv.
Søren kører i en noget ældre potte :)

Så jeg med [THUMBS UP SIGN]

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Billede

_________________
Søren Raagaard Rathje

Billede

A FWD Audi is like a super hot mermaid.....it might look sweet, but what can you really do with it?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A4 3,2 quattro Tiptronic problemmer
Indlæg: 10/07/2017 09:17 
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Brugeravatar

Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Ebeltoft

Audi club Danmark
medlem siden
08. jul 1999

Offline
Og den hvide i front har næppe automatgear :lol:

Audi bruger zf automatgearkasser og det gør LandRover også.
Jeg har derfor (desværre) lidt erfaring med en tiptronic 6 gears. Årgang 2006 og 260.000 km.
For et år siden begyndte den at hakke under belastning - og dobbelt flusch af gearolien og tilsæt af Dr Tranny antiflutter hjælper i kortere tid, før det skal gentages.(det er så converteren, der er problemet)
Montering af ekstra køleblæser på seperat gearoliekøler hjælper på problemet.

Men: 1200 km fra DK på hjemvejen på motorvej i Frankrig med fuld 2500 kg hestetrailer skiftede kassen pludselig til 6 i stedet for ned i 4 op ad bakke og motoren skulle slukkes for at re-sette gearkasseautomatikken. Fandt ud af, at det var nok at sætte i frigear - slå tænding fra - og starte igen stadig med 80km/t. så man ikke blev påkørt bagfra !

Fandt ud af, at skifte manuelt ved at holde øje med en stigningsmåler, omdrejningstæller og speedometer og selv skifte før gearkassen ville gøre det (da den så skulle re-sættes igen). Missede kun eet skift på hjemvejen gr. opmærksomhed ved vejarbejde - og hestetraileren er 250 cm bred som en lastvogn.

Har læst mig frem til, at fejlen nok ligger i en såkaldt slidt e-bøsning hvis det et 4-5-6 gear der er problemet når det er efter 15 min kørsel og tingene bliver varme. Og ja det er nok en ny gearkasse
men ubelastet er der ikke noget skifteproblem.

For at "reparere" bøsningen forsøger jeg lige nu med et mirakkelprodukt RVS.
Det er et keramisk stof, der tilsættes olien (som blot bringer det rundt) og når det kommer til sliddele og bliver opvarmet - gr. slidtagen - afsættes det her og ikke alle mulige andre steder, hvor der ikke er unormal opvarmning. Behandlingen tager ca 1000 km.
Tilsyneladende skifter gearkassen fint også under belastning i auto og fra forleden mellem 3-4-5 går det klart bedre og nu er de 1000 km ved at være nået.

Har også hældt RVS på Ur-quattroens gearkasse i håb om bedre skift mellem 1 og 2 men der er ikke forbedring at spore på de slidte syncromeshringe (endnu) så det bliver nok gearkasse og bagtøj fra min 200 20V donor med afkortet kardan, der bliver løsningen.

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe)
Heraf det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Z60m IBM-klon med XP SP3


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A4 3,2 quattro Tiptronic problemmer
Indlæg: 14/07/2017 10:04 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 18/12/2016 17:31
Indlæg: 32
Geografisk sted: Horsens

Audi club Danmark
medlem siden
08. jan 2017

Offline
Så har jeg fået bilen tilbage med anden gearkasse i. Den gamle gearkasse gav et hug når den blev sat i gear, det gør den ny ikke.
Som kompensation for det bøvl jeg har haft fik jeg 4 nye dæk og montering kvit og frit. Tak til RH biler.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

_________________
Audi A4 3,2 quattro 2006


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A4 3,2 quattro Tiptronic problemmer
Indlæg: 14/07/2017 11:01 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 2/11/2008 11:58
Indlæg: 1376
Geografisk sted: Fyn

Offline
sssvinggg skrev:
Så har jeg fået bilen tilbage med anden gearkasse i. Den gamle gearkasse gav et hug når den blev sat i gear, det gør den ny ikke.
Som kompensation for det bøvl jeg har haft fik jeg 4 nye dæk og montering kvit og frit. Tak til RH biler.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk


Forhandler der åbenbart forstår at vende reklamation til reklame (y)

_________________
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL Silver metallic (S-line int/ext)/lys/glanspakke org, MMI High(2006 model), fuld memory inkl. elratstamme.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til: