Dieselgate update - Hvornår

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
thjulstad
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 17/07/2008 15:32
Geografisk sted: Esbjerg

Dieselgate update - Hvornår

Indlæg af thjulstad »

Hej,

Jeg fik for lang tid siden brev om at min 2013 A4 b8.4 143hk multitr. var blandt de biler der skal opdateres.
Siden har jeg ikke hørt noget.

Har I andre fået opdateret, og hvad er jeres dom?

/Thomas
AUDI A4 AVANT B8.5 143HK MULTITRONIC 2013
SOLGT - AUDI A4 AVANT B6 1,8T 163 HK 2003
Brugeravatar
baldersoe
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14/02/2017 13:26
Kontakt:

Re: Dieselgate update - Hvornår

Indlæg af baldersoe »

Hej Thomas

Jeg fik første orienteringsbrev (sikkert det du refererer til) i sensommeren 2016, og fik den endelige indkaldelse her i starten af 2017.

Var inde og få den opdateret den 23. januar. Forinden kørte jeg sammen med min gode ven, der har et AutoMesterværksted, en tur med tester på og nedskrev diverse værdier (forbrænding, ydeevne, luftgennemstrømning mv.) men har desværre ikke haft tid til at få kørt en tur endnu for at teste værdierne efter opdateringen. Synes dog at jeg oplever et svagt ydelsestab, men det kan jo i lige så høj grad være indbildning/psykisk, så kan ikke konkludere endeligt på det førend at vi har fået målt værdierne igen.

Dog kan jeg berette om elendig behandling i forbindelse med opdateringen. Som altid oplevede jeg enormt venlig modtagelse af 'pigerne ved døren' men en småarrogant attitude så snart man kommer til værkførerne og sælgerne, når man 'kun' kommer i en A4 og ikke i RS5 eller Q7 og skal bestille en ny Q5'er til konen, hvilket også er årsagen til at jeg aldrig har fået - og aldrig kommer til - at få serviceret bil på et Audi-værksted.

Udover det havde de også pillet ved mit xenonlys, så bilen var ubrugelig i mørke (i januar måned i Danmark). Alt i alt har min livslange kærlighed til Audi fået en ridse i lakken, og det piner mig lidt (meget).

Du kan læse hele min oplevelse her, om opdateringen der gik helt galt:

https://saelgfrasjaelen.dk/udnyt-en-moegsag-til-at-oege-kundetilfredsheden-og-loyaliteten/
De Bedste Hilsner
/Mads

Audi A4 Avant 2.0 TDI (B8) - nuværende.
Audi A4 Avant 1.9 TDI (B6)
Audi A4 Avant 2.6 V6 (B5)
MortenAa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 1/09/2009 19:59
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Dieselgate update - Hvornår

Indlæg af MortenAa »

baldersoe skrev:Du kan læse hele min oplevelse her, om opdateringen der gik helt galt


Det er sku at ramme hovedet på sømmet, især det med kundeservice, har oplevet ligeledes dårlig service fra audis skadesværksted på amager.
Mvh. Morten

Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White

Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
CasperStoklund
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 15/01/2016 06:39

Re: Dieselgate update - Hvornår

Indlæg af CasperStoklund »

baldersoe skrev:Hej Thomas

Jeg fik første orienteringsbrev (sikkert det du refererer til) i sensommeren 2016, og fik den endelige indkaldelse her i starten af 2017.

Var inde og få den opdateret den 23. januar. Forinden kørte jeg sammen med min gode ven, der har et AutoMesterværksted, en tur med tester på og nedskrev diverse værdier (forbrænding, ydeevne, luftgennemstrømning mv.) men har desværre ikke haft tid til at få kørt en tur endnu for at teste værdierne efter opdateringen. Synes dog at jeg oplever et svagt ydelsestab, men det kan jo i lige så høj grad være indbildning/psykisk, så kan ikke konkludere endeligt på det førend at vi har fået målt værdierne igen.

Dog kan jeg berette om elendig behandling i forbindelse med opdateringen. Som altid oplevede jeg enormt venlig modtagelse af 'pigerne ved døren' men en småarrogant attitude så snart man kommer til værkførerne og sælgerne, når man 'kun' kommer i en A4 og ikke i RS5 eller Q7 og skal bestille en ny Q5'er til konen, hvilket også er årsagen til at jeg aldrig har fået - og aldrig kommer til - at få serviceret bil på et Audi-værksted.

Udover det havde de også pillet ved mit xenonlys, så bilen var ubrugelig i mørke (i januar måned i Danmark). Alt i alt har min livslange kærlighed til Audi fået en ridse i lakken, og det piner mig lidt (meget).

Du kan læse hele min oplevelse her, om opdateringen der gik helt galt:

https://saelgfrasjaelen.dk/udnyt-en-moegsag-til-at-oege-kundetilfredsheden-og-loyaliteten/


Hej med dig,

Præcis den oplevelse havde jeg hos Audi i Fredericia. Hold nu kæft en arrogant værkføre jeg blev mødt af fordi som du netop selv skriver, ikke kommer i en RS model, men blot en almindelig A4 som de i øvrigt selv sælger rigtig mange af i det hus.
Jeg har været der ude af to omgange i forbindelse med noget hjælp til dørlås og en ny jydekrog og jeg ville ikke lægge skjul på, at jeg ALDRIG sætter mine ben der ude mere!
MEN, Audi i Kolding er det total modsatte, virkelig virkelig flinke hele vejen igennem og enormt god service i forbindelse med det her Dieselgate snyd.
Har senere fået lavet min gearkasse hos Audi Kolding og der var simpelthen ikke noget at pege finger af, så god service igen. :)
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"