Limp mode.

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Limp mode.

Indlæg af Bjørn T »

Så var det min tur til at få en lille forskrækkelse.
Jeg var på Jyllandsringen sammen med venner i en Audi Q5 i weekenden.
Konen ringer - Der står PRNDS med kraftige rødt i indtrumentbordet på vores Audi og bilen trækker ikke ordentlig. Den starter og kører kun i 4. gear. ;(

Hjemkommet sætter jeg VCDS på og får meldingen: 17090 Multifunktionskontakt F125 ingen forb. eller afbrudt.
Jeg har en ekstra gearkasse med kun 130000 på klokken, stående på loftet. Op og skrue omskifteren af den. Bilen op på bukke og ind under.
Hvad ser jeg? Strømpen uden på lednings bundtet revet op og den gule ledning revet over. Jeg rusker lidt i det og ud falder det meste af musens forårs forråd.

Så er det med at få tændt loddekolben og fundet krympeFlexen frem. Fik lagt en stump metalrør omkring og smurt det hele ind i en blanding af smørefedt spædet op med Tabasco og Cayennepeber.
Håber nu bare, at musen ikke er af Mexicansk afstamning og den holder sig væk. ;)

Et par timer i carporten og et lille stykke krympeflex og alt var i orden igen. Tør næsten ikke tænke på hvad dommen havde været fra værksted.

Audien har kun kørt 286000 km. så der er jo kun lige kørt til.
Motoren trækker som en rumfærge og gearkassen skifter silkeblødt. :D
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Jonas
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 480
Tilmeldt: 16/04/2003 18:34
Geografisk sted: København

Re: Limp mode.

Indlæg af Jonas »

Hej Bjørn

Godt du fandt fejlen! Det er da skræmmende med de mus!

Jeg har også fundet spor efter mus i RS2 flere gange
Første oven på skjoldet over pedalerne - der var gnavet i dæmpematerialet, og samlet nødder.
Anden gang var under passagersædet, hvor manualen til undervognen var gnasket i stykker og omdannet til en rede, hvor musen ovenikøbet havde lagt sig til at dø!

Fandt fornylig en halvgnavet tankstationsserviet og nullermænd under sikringskassen, da den blev løsnet og trukket lidt op, iforbindelse med fejlfinding på ledningsnettet.

Smart med peber og tabasco! :D

PS: Jeg var iøvrigt også på jyllandsringen - både lørdag og søndag!
80 Avant 2,8 quattro '93 (muligvis totalskadet efter tyveri) + RS2 '94 + A3 sportback 2,0TFSI quattro '06
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG

Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Limp mode.

Indlæg af Bjørn T »

De f...... mus er blevet så snedige, at de kan udløse smækfælden og fiske rosinen ud af fælden. +||
Jeg har det hele på vildtkamera.

Jeg kørte, sammen med tre venner og campingvogn, på ringen fredag eftermiddag. Hyggeligt nok, bortset fra vejret og jeg blev pissesyg. Jeg var den eneste der havde kørekort til "vogntoget" så turen hjem var ikke for sjov.

Især ikke når de tre andre tog godt for sig af fadbamserne. Surt sjov at være syg og høre på tre mand i løftet stemning hele weekenden.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"