Styreboks.

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
audiletanten
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2/05/2015 16:14

Styreboks.

Indlæg af audiletanten »

A4´eren gør knuder..............igen.......
tester siger fejl på knastføler, også efter udskiftning. Ledninger fra føler til styreboks målt gennem, ingen brud.
Co´en til syn var 2,3% både ved tomgang og forhøjet tomgang.
Det kunne måske hænge sammen med den knastsensor.
Kloge folk siger jo, at styrebokse ikke går i stykker..............jeg ved nu ikke :(
Kan den testes?
mvh. Carsten.
Brugeravatar
Nicolaisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 290
Tilmeldt: 21/03/2013 21:26

Re: Styreboks.

Indlæg af Nicolaisen »

Hvad hedder fejlen koden helt præcis? Har du kun ohm'et ledningerne? Eller har du også lavet belastning, målt kortslutning til stel og plus?
Har du haft scope på og set signalet?
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Styreboks.

Indlæg af Høy »

Hvilken motor har du?

CO lyder mest som en opbrugt katalysator eller forkert benzindosering.

Ved du, om HC var høj eller lav?

|Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
audiletanten
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2/05/2015 16:14

Re: Styreboks.

Indlæg af audiletanten »

1,6 AHL motor.
Ledninger ohmet gennem.
Fejlen hedder "static signal implausibel", motoren kørende.
Håndtester Mag scan.
Har kun co værdien, 2,3%.
Talte med en autoelektriker, han mente ud fra fejlen, at styreboksen registrerede signalet, men at det ikke passede med boksens parametre. Noget med forkert timing. Men knast og krumtap står på mærkerne.
mvh. Carsten.
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Styreboks.

Indlæg af Høy »

Hvis du trækker stikket af Hallgiveren, skal du med tænding på (slukket motor) kunne måle ca. 5 volt imellem 1 og 3 (stel). Signalledningen 2 skal også have 5 V over til stel 3, og spændingen skal svjv. forsvinde, når hullet i Hallgiverkoppen kommer forbi (det kan du måle ved at stoppe nåle ind bag i stikket og dreje motoren forsigtigt med en stor skruenøgle).

Hvis der ikke kommer 5 V frem til giveren, kan styreenheden være defekt.

Der er en nødfunktion til defekt Hallgiver. Motoren forlagrer benzinen (sprøjter ind på lukket ventil) og trækker tændingen lidt tilbage, men jeg kan ikke forstå, at det skulle give dumpeværdier på CO :-k

/Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Styreboks.

Indlæg af Ivan »

Jo de kan - har efter-loddet nogle for den lokale mek. ikke Audi.

Nogle fabrikater printet lagt i noget tyndflydende gel - dem opgav jeg.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
audiletanten
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2/05/2015 16:14

Re: Styreboks.

Indlæg af audiletanten »

De bemeldte spændinger er præcist hvad jeg kunne måle (y)
En eller anden dilettant havde ikke styr på tuschmærkerne på takthjulene! :x
Det hjalp.............
Tak for input. Rart med respons fra folk, der ved noget :tak: :tak:
Carsten.
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"