A4´eren gør knuder..............igen.......
tester siger fejl på knastføler, også efter udskiftning. Ledninger fra føler til styreboks målt gennem, ingen brud.
Co´en til syn var 2,3% både ved tomgang og forhøjet tomgang.
Det kunne måske hænge sammen med den knastsensor.
Kloge folk siger jo, at styrebokse ikke går i stykker..............jeg ved nu ikke
Kan den testes?
mvh. Carsten.
Styreboks.
- Nicolaisen
- Forumbruger
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 21/03/2013 21:26
Re: Styreboks.
Hvad hedder fejlen koden helt præcis? Har du kun ohm'et ledningerne? Eller har du også lavet belastning, målt kortslutning til stel og plus?
Har du haft scope på og set signalet?
Har du haft scope på og set signalet?
Re: Styreboks.
Hvilken motor har du?
CO lyder mest som en opbrugt katalysator eller forkert benzindosering.
Ved du, om HC var høj eller lav?
|Alex
CO lyder mest som en opbrugt katalysator eller forkert benzindosering.
Ved du, om HC var høj eller lav?
|Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 2/05/2015 16:14
Re: Styreboks.
1,6 AHL motor.
Ledninger ohmet gennem.
Fejlen hedder "static signal implausibel", motoren kørende.
Håndtester Mag scan.
Har kun co værdien, 2,3%.
Talte med en autoelektriker, han mente ud fra fejlen, at styreboksen registrerede signalet, men at det ikke passede med boksens parametre. Noget med forkert timing. Men knast og krumtap står på mærkerne.
mvh. Carsten.
Ledninger ohmet gennem.
Fejlen hedder "static signal implausibel", motoren kørende.
Håndtester Mag scan.
Har kun co værdien, 2,3%.
Talte med en autoelektriker, han mente ud fra fejlen, at styreboksen registrerede signalet, men at det ikke passede med boksens parametre. Noget med forkert timing. Men knast og krumtap står på mærkerne.
mvh. Carsten.
Re: Styreboks.
Hvis du trækker stikket af Hallgiveren, skal du med tænding på (slukket motor) kunne måle ca. 5 volt imellem 1 og 3 (stel). Signalledningen 2 skal også have 5 V over til stel 3, og spændingen skal svjv. forsvinde, når hullet i Hallgiverkoppen kommer forbi (det kan du måle ved at stoppe nåle ind bag i stikket og dreje motoren forsigtigt med en stor skruenøgle).
Hvis der ikke kommer 5 V frem til giveren, kan styreenheden være defekt.
Der er en nødfunktion til defekt Hallgiver. Motoren forlagrer benzinen (sprøjter ind på lukket ventil) og trækker tændingen lidt tilbage, men jeg kan ikke forstå, at det skulle give dumpeværdier på CO
/Alex
Hvis der ikke kommer 5 V frem til giveren, kan styreenheden være defekt.
Der er en nødfunktion til defekt Hallgiver. Motoren forlagrer benzinen (sprøjter ind på lukket ventil) og trækker tændingen lidt tilbage, men jeg kan ikke forstå, at det skulle give dumpeværdier på CO
/Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Styreboks.
Jo de kan - har efter-loddet nogle for den lokale mek. ikke Audi.
Nogle fabrikater printet lagt i noget tyndflydende gel - dem opgav jeg.
Nogle fabrikater printet lagt i noget tyndflydende gel - dem opgav jeg.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 2/05/2015 16:14
Re: Styreboks.
De bemeldte spændinger er præcist hvad jeg kunne måle
En eller anden dilettant havde ikke styr på tuschmærkerne på takthjulene!
Det hjalp.............
Tak for input. Rart med respons fra folk, der ved noget
Carsten.
En eller anden dilettant havde ikke styr på tuschmærkerne på takthjulene!
Det hjalp.............
Tak for input. Rart med respons fra folk, der ved noget
Carsten.