4,2 V8

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Dennis Jørgensen
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4/02/2016 15:16

4,2 V8

Indlæg af Dennis Jørgensen »

Hej jeg har en b7 4,2 V8 avant quattro den har gået 184000. Hvor der er monteret milltek cat back udstødning og der er kommet nogle større indsugningsrør på og kn indlægsfilter.

Jeg havde den så på rulle feldt for At få den optimeret, men blev da en del skuffet den blev først rullet til 310 HK også efter optimering til 330 HK men sys da det er lidt efter den skulle have 344 HK standart. Ham der kørte den ind mente så det var fordi den havde kørt de kilometer den har, men jeg sys jo ikke gerne den skulle have mistet så meget på de kilometer. Men er der nogle der kende til det problem? Og hvad kan der mon være galt?

Dennis
MSN
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 15
Tilmeldt: 12/10/2015 07:35
Geografisk sted: Farum

Re: 4,2 V8

Indlæg af MSN »

Øeh - har du tænkt på om "milltek cat back udstødning og der er kommet nogle større indsugningsrør på og kn indlægsfilter" var et godt valg i forhold til det originale ?
;)
mvh

Michael
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: 4,2 V8

Indlæg af Høy »

Den bevægelige del af flapperne i indsugningen er kommet til at sidde i klemme ved monteringen af de nye indsugningsrør, og/eller benzinpumpen i tanken er blevet slatten.

En kammerats bil (det var dog en RS4) havde begge problemer. Den var komplet bovlam, og tændrørene så ud, som om de var dyppet i mel.

Flapperne kan ses på side 25 her: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_377.pdf

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Dennis Jørgensen
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4/02/2016 15:16

Re: 4,2 V8

Indlæg af Dennis Jørgensen »

Tak for svaret, nu har jeg skilt indsugning af og det er ikke der da er noget galt men skal lige have tjekket benzin pumpen, men sys ikke tændrør ser helt vildt hvide ud men de er lidt hvide. Gjorde din vens rs andre ting?
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: 4,2 V8

Indlæg af Høy »

Den føltes bare ikke som 420 hk. Han syntes, der manglede 50, men jeg synes nærmere, der manglede 150 hk. Det hele var meget mærkeligt, og den satte ingen fejl, da vi først havde sat indsugningen rigtigt på igen (den tidligere mekaniker må have været rimeligt stiv). Vi kørte en tur med den og MobilScan sat i. Intet så mærkeligt ud, bortset fra at luftmassen var meget lav. Vi fik at vide, at tændrørene kan være lidt hvide på en FSI, men de midterste så nærmest ud som galvaniserede søm. Han sagde, at den nye pumpe gjorde det meget bedre. Den her havde gået 186.000.

Flapperne skal kunne lukke for halvdelen af indsugningskanalens bredde. Nede i det sidste stykke før topstykket sidder der en metalplade på tværs af rørets åbning, Når man sætter indsugningen på, kommer flapperne nemt til at sidde på oversiden af metalpladerne, så de ikke kan fungere. De kan ikke komme forbi metalpladerne, og dermed kan de slet ikke bevæges. Hvis du trækker vakuum på styredåsen, kan du se, hvordan de skal bevæge sig. Vakuum skal (så vidt jeg husker) klappe dem helt ind i anslaget, mens hvilepositionen er imod metalpladen. Hvis man så sætter dem på uden for metalpladen, hvor de nemt smutter ud på grund af fjedertrykket, kan der aldrig blive lukket helt op for indsugningskanalen.

Man kan ane princippet på den her R8-dims. Den faste del af styret sidder i det sidste lille stykke af indsugningen. Den bevægelige del sidder ovenfor.

http://www.ebay.de/itm/Original-Audi-R8-V8-Ansaugbrucke-079133201Q-Schaltsaugrohr-intake-manifold/171311776641?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D35311%26meid%3D8f3ad58b54ae47d6b129c58c759a3558%26pid%3D100005%26rk%3D4%26rkt%3D6%26sd%3D181327084261

Du skal kunne dreje med armen, som trækker klapperne, ellers er der noget galt.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: 4,2 V8

Indlæg af SorenR »

Audi's 4.2L V8 kommer vidt omkring...

http://racemag.dk/foerste-offentlige-test-for-garage-56-projektet/

https://www.youtube.com/watch?v=GzJIacZbNMY På fransk :roll:

Anyways... En af spidserne fra ACO skulle have sagt at han kendte dr. Ullrich og da projektet endelig fik audiens hos dr. Ullrich skulle han blot have svaret; "Hvad skal du bruge og hvornår?"
Så øh... Han fik en RS3 og en 4.2L V8 til LMP2'eren ;)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Dennis Jørgensen
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4/02/2016 15:16

Re: 4,2 V8

Indlæg af Dennis Jørgensen »

Ja oki jamen så må jeg prøve og have skidt indsugningen helt af for og se om de flapper sidder som de skal men kunne godt tyde på fejle kunne ligge der, men tror da jeg vil prøve og have en ny benzin pumpe på også.

Dennis
Dennis Jørgensen
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4/02/2016 15:16

Re: 4,2 V8

Indlæg af Dennis Jørgensen »

Se nu har jeg indsugning skilt helt af og det er samlet rigtigt, og har tjekket benzin pumpe og den lever 4 bar som den skal, men hvad kan der mon så være galt?
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: 4,2 V8

Indlæg af Høy »

Hvilken slags benzin bruger du?

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Dennis Jørgensen
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4/02/2016 15:16

Re: 4,2 V8

Indlæg af Dennis Jørgensen »

Jamen har kørt på 95 men er begyndt og køre på 99, men ville ikke mene det skulle kunne tage så mange hk
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"