Gløderør
Gløderør
Så kom der nye gløderør hjem til den gamle trofast BAU motor.
Den har hostet lidt ved start på det sidste, når temp. har være omkring 0.
Bestilt her http://www.ebay.de/itm/151894361051 sendt fra Italien med DHL alt inkl. kr. 499,50
Har den sidste uge givet den et par pust WD 40, så nu er det spændende om de gamle rør vil ud.
Jeg har været der for 5 år siden, så mon ikke det også lykkedes denne gang.
Den har hostet lidt ved start på det sidste, når temp. har være omkring 0.
Bestilt her http://www.ebay.de/itm/151894361051 sendt fra Italien med DHL alt inkl. kr. 499,50
Har den sidste uge givet den et par pust WD 40, så nu er det spændende om de gamle rør vil ud.
Jeg har været der for 5 år siden, så mon ikke det også lykkedes denne gang.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Gløderør
Det var da absolut sindssygt billigt!
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Re: Gløderør
Ja, rigtigt billigt. Har lige købt 5 stk. til min WV T5 Camper samme sted.
Måtte betale 431kr. stykket + porto 150kr. 5 x 431 + 150 = 2305 kr.
Måtte betale 431kr. stykket + porto 150kr. 5 x 431 + 150 = 2305 kr.
Ole
Audi A3 Sportback Ambiente 1,8 TFSI S-Tronic 2008. Navi Plus. Zenon Plus.
VW T5 TDI California Comfortline Tiptronic 2006
Audi A3 Sportback Ambiente 1,8 TFSI S-Tronic 2008. Navi Plus. Zenon Plus.
VW T5 TDI California Comfortline Tiptronic 2006
Re: Gløderør
orafn skrev:Ja, rigtigt billigt. Har lige købt 5 stk. til min WV T5 Camper samme sted.
Måtte betale 431kr. stykket + porto 150kr. 5 x 431 + 150 = 2305 kr.
Det lyder sgu da helt vildt.
Kan de her ikke bruges.:
http://www.ebay.de/itm/5-Gluhkerzen-BER ... pijZ7Nbhog
Org. BERU
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Gløderør
Så har jeg skiftet 4 rør. De 3 i højre side og det bagerste i venstre side.
De 2 sidste vil ikke ud. Jeg tør ikke tage hårdere på topnøglen. Den forreste skal der kardanled på for at komme til.
Ikke noget at sige til, at de sidder fast. Prøv at se på billedet hvordan gevindet bliver most når man skruer dem i. Efter første snoning gør de temmelig meget modstand. Det samme gør sig gældende når man skruer dem ud.
Det er ikke kun det ene jeg har fotograferet dem ser sådan ud. Det gjorde de alle. Også det jag havde gemt, da jeg skiftede for 5 år siden
Anlægsfladen er åbenbart i bunden af røret og den flade er så lille, at det kan ikke være der det sidder fast.
De 2 sidste vil ikke ud. Jeg tør ikke tage hårdere på topnøglen. Den forreste skal der kardanled på for at komme til.
Ikke noget at sige til, at de sidder fast. Prøv at se på billedet hvordan gevindet bliver most når man skruer dem i. Efter første snoning gør de temmelig meget modstand. Det samme gør sig gældende når man skruer dem ud.
Det er ikke kun det ene jeg har fotograferet dem ser sådan ud. Det gjorde de alle. Også det jag havde gemt, da jeg skiftede for 5 år siden
Anlægsfladen er åbenbart i bunden af røret og den flade er så lille, at det kan ikke være der det sidder fast.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Gløderør
Nej fin pris. Fik leveret 25stk.
Troede det var 5 stk.
Troede det var 5 stk.
Ole
Audi A3 Sportback Ambiente 1,8 TFSI S-Tronic 2008. Navi Plus. Zenon Plus.
VW T5 TDI California Comfortline Tiptronic 2006
Audi A3 Sportback Ambiente 1,8 TFSI S-Tronic 2008. Navi Plus. Zenon Plus.
VW T5 TDI California Comfortline Tiptronic 2006
Re: Gløderør
orafn skrev:Nej fin pris. Fik leveret 25stk.
Troede det var 5 stk.
Så er det bare med at få sendt 20 stk retur. Du har 14 dages fuld returret når du handler på nettet.
Må sige, at jeg også måtte nærlæse annoncen inden jeg blev klar over, at prisen på mine var for 6 stk.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Gløderør
Spørgsmål. Skal jeg skrue de sidste to ud ved varm eller kold motor?
Jeg kan jo se på måden der monteret på, at det er gevindet der holder så fa..... godt fast.
Så i forhold til hvordan metal bevæger sig ved varme - kulde, hvornår???
Jeg kan jo se på måden der monteret på, at det er gevindet der holder så fa..... godt fast.
Så i forhold til hvordan metal bevæger sig ved varme - kulde, hvornår???
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Gløderør
aldrig på en mandag..
måske varm og så give rørene noget kuldespray.
måske varm og så give rørene noget kuldespray.
Re: Gløderør
orafn skrev:Nej fin pris. Fik leveret 25stk.
Troede det var 5 stk.
Ellers kunne jeg måske godt bruge fem stk.?
Er de til en 2,5 130 HK?
Venlig hilsen/Best regards/Mit freundlichen Grüßen
Jesper Larsen
Danmark/Denmark/Dänemark
Venlig hilsen
Jesper Larsen
1995 - Audi RS2 (CRB) - (LZ5M) RS-Blau/Nogaroblau Perleffect
1995 - Audi Cabriolet 2,0E - (LY9B) Brilliantschwarz
1999 - Audi Cabriolet 2.8 V6 - (LZ9U) Vulkanschwarz Perleffect
Jesper Larsen
1995 - Audi RS2 (CRB) - (LZ5M) RS-Blau/Nogaroblau Perleffect
1995 - Audi Cabriolet 2,0E - (LY9B) Brilliantschwarz
1999 - Audi Cabriolet 2.8 V6 - (LZ9U) Vulkanschwarz Perleffect
Re: Gløderør
Bjørn T skrev:Spørgsmål. Skal jeg skrue de sidste to ud ved varm eller kold motor?
Jeg kan jo se på måden der monteret på, at det er gevindet der holder så fa..... godt fast.
Så i forhold til hvordan metal bevæger sig ved varme - kulde, hvornår???
Ved kold motor.
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
Re: Gløderør
jape skrev:Bjørn T skrev:Spørgsmål. Skal jeg skrue de sidste to ud ved varm eller kold motor?
Jeg kan jo se på måden der monteret på, at det er gevindet der holder så fa..... godt fast.
Så i forhold til hvordan metal bevæger sig ved varme - kulde, hvornår???
Ved kold motor.
Tak. Det prøver jeg. Har været i Biltema og købt et adapter 1/2" til 1/4" Men jeg er sgu noget nervøs for, at røret knækker.
Det er hult og godstykkelsen er ca. 3mm. Så man skal ikke tage særligt hårdt før det ligner en klejne.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Gløderør
Hav tålmodighed og bliv ved med WD 40. Så skal de sidste nok give sig .
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: Gløderør
Så blev det min tur til nye gløderør. (A6 4F 2006 3.0 TDI BMK-motor)
Det gik heldigvis nemt, ingen rør sad fast, de kunne nemt skrues ud.
Købte 6 stk originale Audi: 059 963 319 M - pris 381, 48 kr. med forsendelse.
Tænkte på, om det ville være en ide at yde "service" på rørene hvert år - ud, smøre med keramisk fedt og i igen?
Når rørene ikke sidder fast tager det under 1 time at skifte.
Venlig hilsen
Leif
Det gik heldigvis nemt, ingen rør sad fast, de kunne nemt skrues ud.
Købte 6 stk originale Audi: 059 963 319 M - pris 381, 48 kr. med forsendelse.
Tænkte på, om det ville være en ide at yde "service" på rørene hvert år - ud, smøre med keramisk fedt og i igen?
Når rørene ikke sidder fast tager det under 1 time at skifte.
Venlig hilsen
Leif
-
- Forumbruger
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: 14/09/2009 17:27
- Geografisk sted: Vestjylland
Re: Gløderør
Hvornår ved man det er på tide at skifte gløderør?
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // TipTronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 **DØD**
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 **DØD**
Re: Gløderør
Når de ikke virker mere.(måles om de giver power nok)
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: Gløderør
ManU_4ever skrev:Hvornår ved man det er på tide at skifte gløderør?
Mit amp. meter siger forbrug på 15-18 amp. Pr. Rør når de er ok.
Jeg har endnu ikke fået det to sidste ud. Forsøger i morgen.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: 14/09/2009 17:27
- Geografisk sted: Vestjylland
Re: Gløderør
Kan det tjekkes med vcds?
Og evt hvordan?
Og evt hvordan?
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // TipTronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 **DØD**
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 **DØD**
Re: Gløderør
Er på farten lige nu, men mener Beru beskriver, hvordan problematiske gløderør udtages.
Noget med tilspændingsmoment samt maks moment ved udtagning. Nogle beskriver, at lade gløderøret soppe et par døgn i penetreringsvæske.
Pøj pøj
Noget med tilspændingsmoment samt maks moment ved udtagning. Nogle beskriver, at lade gløderøret soppe et par døgn i penetreringsvæske.
Pøj pøj
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Re: Gløderør
Tror I ikke, det er varmeudvidelsen i metallet, der maser gevindet sådan? Alu udvider sig principielt dobbelt så meget som stål, og der er nok ikke plads til begge dele, når der er varmt. Hvis du drejer et nyt rør i og tager det ud igen uden at have startet bilen, tror jeg ikke, at det er ramponeret sådan.
Jeg har hørt, at man kan bruge en slagbore-/skruemaskine med et meget fimset moment (laveste skrueindstilling, formoder jeg), fordi vibrationerne kan slå dem ud. Gevindet i topstykket flosses noget, men ikke mere, end at det kan bruges igen.
Hvis man lavede et mere konisk gevind på røret, ville det nok ikke være ordentligt tæt.
\Alex
Jeg har hørt, at man kan bruge en slagbore-/skruemaskine med et meget fimset moment (laveste skrueindstilling, formoder jeg), fordi vibrationerne kan slå dem ud. Gevindet i topstykket flosses noget, men ikke mere, end at det kan bruges igen.
Hvis man lavede et mere konisk gevind på røret, ville det nok ikke være ordentligt tæt.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)