Hej gutter
Jeg har i dag lige skiftet svinghjul (sasch) på min audi b6 1,9 TDI 130hk med chip.
Da jeg så kører en tur i bilen, oplever jeg stadig den ryster ved omkring 2000 omdr ved sejtræk, men i forbindelse med udskiftningen mærkede jeg at der var en smule slør i det inderst venstre trækakselled, kan dette gøre at den vil ryste lidt med sejtræk. Og nu ved jeg da i det mindste at det ikke er svinghjulet mere.Håber i kan hjælpe en mand i nød.
Har i ellers nogen ideer til hva det kan være ellers.?
Tak på forhånd
VH Christian SØrensen
NYT SVINGHJUL
-
- Forumbruger
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 1/05/2014 17:19
- Geografisk sted: Nordjylland
-
- Forumbruger
- Indlæg: 98
- Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
- Geografisk sted: Viborg
Re: NYT SVINGHJUL
Ja, slidte led indvendig vil give rystelser ved træk.
Re: NYT SVINGHJUL
Hej
Havde det samme problem med min A4 B6 fra 2005
De inderste led var dårlige ved ca. 100.000km. og hele bilen rystede, når der skulle acceleres.
Ved adskillelse og rensning af delene kunne jeg se, at det kun var delen der sad på enden af trækakslen der var slidt.
Kuglerne og den ydre del af leddet var som nye.
Jeg afmonterede delen på enden af trækakslen, vendte det 180°, og monterede det igen.
Dermed berører kuglerne et nyt punkt, og problemet er løst.
Nye manchetter, fedt og spændebånd var den eneste udgift, udover tidsforbruget.
Solgte bilen ved 165.000km. og trækakslerne var stadig som nye.
Det inderste led har dårlige forhold, da det ikke bevæger sig særlig meget, og derfor fordeler smøremidlet dårligt.
Havde det samme problem med min A4 B6 fra 2005
De inderste led var dårlige ved ca. 100.000km. og hele bilen rystede, når der skulle acceleres.
Ved adskillelse og rensning af delene kunne jeg se, at det kun var delen der sad på enden af trækakslen der var slidt.
Kuglerne og den ydre del af leddet var som nye.
Jeg afmonterede delen på enden af trækakslen, vendte det 180°, og monterede det igen.
Dermed berører kuglerne et nyt punkt, og problemet er løst.
Nye manchetter, fedt og spændebånd var den eneste udgift, udover tidsforbruget.
Solgte bilen ved 165.000km. og trækakslerne var stadig som nye.
Det inderste led har dårlige forhold, da det ikke bevæger sig særlig meget, og derfor fordeler smøremidlet dårligt.
___________________
Freddy Andersen
8680 Ry
Audi A3 Limousine 2014
VCDS
Freddy Andersen
8680 Ry
Audi A3 Limousine 2014
VCDS
Re: NYT SVINGHJUL
fran skrev:Hej
Havde det samme problem med min A4 B6 fra 2005
De inderste led var dårlige ved ca. 100.000km. og hele bilen rystede, når der skulle acceleres.
Ved adskillelse og rensning af delene kunne jeg se, at det kun var delen der sad på enden af trækakslen der var slidt.
Kuglerne og den ydre del af leddet var som nye.
Jeg afmonterede delen på enden af trækakslen, vendte det 180°, og monterede det igen.
Dermed berører kuglerne et nyt punkt, og problemet er løst.
Nye manchetter, fedt og spændebånd var den eneste udgift, udover tidsforbruget.
Solgte bilen ved 165.000km. og trækakslerne var stadig som nye.
Det inderste led har dårlige forhold, da det ikke bevæger sig særlig meget, og derfor fordeler smøremidlet dårligt.
Det er rigtig god og brugbar info - tak for det
Allan Bojesen
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc
2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc
2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech